Gå til innhold

positiv opplevelse


Anbefalte innlegg

Lasta ned red hat 7.3, for å gi linux enda en sjangse.

 

Installeringa gikk som en lek, og alt fungerer bra. skriver dette i linux nå.

 

Men hvordan får man spillt av mp3 og divx i linux og hvordan finner man fat 32 partisjonen de filene ligger på?

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Floppen på 2002-05-10 03:50 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Mp3 spiller du av med xmms. Fat32 partisjonen skulle vel ligge i /mnt/windows eller noe lignende (er ikke helt sikker med RedHat). Hvis ikke lager du /mnt/windows med mkdir /mnt/windows og mounter den selv.

 

mount -t vfat /dev/hdXX /mnt/windows

 

Bytt ut XX med den riktige disken, f.eks a1 for første partisjon på primary master, c1 for første partisjon på secondary master osv. Bytt ut vfat med ntfs for NTFS partisjoner.

 

Divx kan du vel spille av med Xine, eller så kan du laste ned mplayer på http://www.mplayerhq.hu

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-10 05:31, Psy skrev:

Hei


Mp3 spiller du av med xmms. Fat32 partisjonen skulle vel ligge i /mnt/windows eller noe lignende (er ikke helt sikker med RedHat). Hvis ikke lager du /mnt/windows med mkdir /mnt/windows og mounter den selv.


mount -t vfat /dev/hdXX /mnt/windows


Bytt ut XX med den riktige disken, f.eks a1 for første partisjon på primary master, c1 for første partisjon på secondary master osv. Bytt ut vfat med ntfs for NTFS partisjoner.



 

Den hd'n jeg vil ha tilgang til står på ide 3, altså raid nr.1, som master. Jeg vil ha tilgang til den 4 partisjonen på denne disken. blir det da, e4?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-10 21:01, Floppen skrev:

Den hd'n jeg vil ha tilgang til står på ide 3, altså raid nr.1, som master. Jeg vil ha tilgang til den 4 partisjonen på denne disken. blir det da, e4?


 

Prøv kommandoen "fdisk -l" som root, da får du en oversikt over partisjonene.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-11 02:00, Floppen skrev:

Må man gjøre dette hver gang man starter linux? Etter en restart var det ingenting i windows mappa..


Har ikke tilgang til Linux akkurat nå :sad:

Men hvis jeg husker riktig er det grafisk program i Redhat hvor du kan mounte/unmounte partisjoner. Tror enten det ligger i control-panel, eller så burde ligge et eller annet sted i menyene (hvis du bruker KDE) under configuration eller system ...

 

Dette programmet tror jeg gjør mounting'en permanent så du slipper å fikse det på nytt etter restart.

 

[ Denne Melding var redigert av: Langbein på 2002-05-11 02:11 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...