Billy_The_Kid Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Etter at jeg satt med mitt kjedelige kabinett som bråkte som fy, fant jeg ut at jeg ville prøve meg på vannkjøling og modding. Hovedgrunnen til dette var igunn å få pcen så stille som mulig + at den skulle se litt kul ut. Budget hadde jeg egentlig, men jeg fant ut etter første bestillingen at dette kom til å bli dyrt. Derfor tar jeg det ettersom pakkene kommer... Første bestilling Et stk. Lian Li Pc 75 +noe stash Andre bestilling 1 stk. AC vannblokk, CPU, "cuplex PRO" 1 stk. AC "aquastream" vannpumpe 1 stk. AC radiator, "airplex EVO 240", m/nipler 1 stk. AC radiatorgrill, for "airplex EVO 240" 1 stk. AC LED-kit, for vanntanker, Blå 1 stk. AC vanntank, "aquatube", Titan 2 stk. Papst vifte, 94m³/time, 26 dB(A) 120mm 1 stk. Lian Li frontdeksel, Aluminium Tredje bestilling 1 stk. NorthQ Strømforsyning KingKong Extreme 1 stk. Cooler Master Front bezel CD/DVD/RW Sølv Fjerde bestilling 1 stk. AC, fittingsett, "P&C" 6 stk. AC, fitting,albue, svivel,"P&C", 1/8"BSP 4 stk. AC, T-Kobling, "P&C", 6mmID - 8mmOD 1 stk. AC korrosjonsbeskyttelse, "ACfluid" 2 stk. Papst vifte, 33m³/time, 12 dB(A) 1 stk. Arctic Silver 5 Termisk Pasta 1 stk. Vantec Nexus Fancontroller, 3.5", Sølv 2 stk. AC, fitting,albue,svivel, "P&C", 1/4"BSP 1 stk. Pin-uttager for 4 pins drevkontakt, hun 1 stk. Kontakter og pin-uttager, UV/Blå 1 stk. Sunbeam Kald Katode, 20cm, UV/Blacklight 1 stk. Sunbeam Kald Katode Basic Kit Etter hver pakke var stemmningen stor, men etter den fjerde pakken visste jeg at jeg måtte bestille den femte.. etter hvor mye penger hver pakke har kostet å dømme MÅ den femte bil den siste. Kommer med litt bilder, må bare få ut fingern å laste opp bilda.. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Noen spessielle planer for modding? siden dette er en worklog... Lenke til kommentar
Hybrid_g33k Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Dette blir nok bra, gleder meg til å se resultatet Lenke til kommentar
highlander Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 "Høres" tøft ut Lenke til kommentar
Billy_The_Kid Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 (endret) En liten oppdatering må til.. legger ut noen biler nå, går an å klikke på de slik de blir større 800x600. Har ikke fått gjort altfor mye med kabinettet, men det er et en begynnelse. Venter fortsatt på noen vesentlige deler som microplex skulle få på lager den 15 men er nå utsatt til den 22 Hullet som radiatoren skal festes i Tenkte at dremmel var fint å bruke, men det var ikke så veldig effektivt som jeg trodde det skulle vere. Hadde dog ikke kutteskive så jeg prøvde å bruke sagen, ikke å anbefale. Derfor brukte jeg denne. (Husk alu. blad viss du skal bruke det på alu.) Etter jeg hadde brukt stikksaga, blei hullet slik. Jeg tok finskjæringa og pussinga etterpå. Dsv. ikke noe bilde av hullet uten grill etter pussing. Hullet med gitteret prøvemontert. Da jeg skulle montere radiatoren fikk jeg et lite problem. Gjengene i radiatoren var fulle i lakk. Da jeg ikke har gjengetapp tilgjengelig, tenkte jeg at en skru ville renske opp litt i gjengene. Det første hullet gjikk bra, men det andre var litt hardere, når jeg tok i litt for hardt med skrujernet, knakk skruen. Jeg fikk den ut ved å finne en bor som var like stor som skruen og bore gjennom skruen. Heldivis skadet jeg ikke alle gjengene, så jeg skrudde ned en reserve skru å den sitter veldig bra. Litt bilder av radiatoren ferdig montert: Forfra Bakfra. PSU kom også med på dette bildet Dekselet som holder PSU på plass har plass til 2 80mm vifter.. Etter jeg hadde montert radiatoren førstegangen fant jeg ut at viftene låg i spenn fordi de fikk kabinettet mellom seg å grillen, dermed måtte jeg ta de ut og utvide hullet litt. Siden jeg tok ut radiatoren utvidet jeg også hullene for å feste grillen. Grillen var ikke helt rett på kabinettet.(dette er gjort etter bildene er tatt så det kan hende at det skjer skeivt ut på desse bildene, men det er ordnet nå.) Litt bilder av PSU'en. (Ganske stolt av den, den var jo trossalt sinnsvakt dyr, men men, enten går penga i pc eller i pils så det var en god invistering) Måtte ta av gitteret for at jeg skulle klare å legge den ned. 80 mm viftene og PSU'en montert i. Driv å lager en modifisert viftestyring også. Viftestyringen har 4 kanaler, jeg har 6 vifter. Bruker kabelsko og kobler 2 og 2 vifter på en kanal. Radiator viftene på en kanal, 80 mm vifter over PSU på en kanal og de to viftene som er orginale blir enten på en kanal eller på hver sin. Closeup av kabelskoene. Kobler + kabelen til 2 vifter inn på den ene og - inn på den andre, i andre enden en 3 pins molex kontakt. Dermed to vifter på en kanal. Kommer flere oppdateringer etterhvert, vet ikke når, men følg med. Kom gjerne med kommentarer, innspill og forslag. Billy The Kid Edit: Bildene SKAL nå fungere Endret 17. september 2004 av Billy_The_Kid Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) bildene virka ikke bruk en annen server en geocities sin... bruke f.eks. home.no (det er helt gratis) Endret 17. september 2004 av PioUs-JiN Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 The web site you are trying to access has exceeded its allocated data transfer. Geocities har slik at du kan kun overføre hvis mange KB per time. Lenke til kommentar
Billy_The_Kid Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 skal få flytta til en annen server snart.. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 skal få flytta til en annen server snart.. Snart holder ikke! Nå! Can't wait to see thoose pictures! Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Venter på bilder ..... Lenke til kommentar
eivindlt Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) .... Endret 5. april 2005 av eivindlt Lenke til kommentar
Tonickup Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 kommer ikkje bildene snart! dei funker fortsatt ikkje.. Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 kommer ikkje bildene snart! dei funker fortsatt ikkje.. Funka nå, ser bra ut dette Lenke til kommentar
Tonickup Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 der ja... sert bra ut det der!! stå på... hoper d blir fint.... Lenke til kommentar
destroyy Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Ser bra ut det her /me want to now ho much its cost Lenke til kommentar
kverna Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 helt erlig tror jeg ikke han vil det tror det kunne sprengt ett hvert budskjett Lenke til kommentar
Pels Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 yea .. bra jobba blir kantene skarpe når du arbeider med dremelen? Lenke til kommentar
Billy_The_Kid Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 tja, dyrt blir det vertfall, for å si det på en annen måte så har pakkene kostet ca 2000 kr hver.. men men penger er til for å brukes... jeg er vel kanskje noen av de som er flinkest til å bruke peng $$ Fur: brukte ikke dremmel, prøvde den, men den funka dårlig så jeg brukte en stikksag med et alu blad.. blei litt skarpe kanter, men det er jo bare å bruke et grovt pussepapir eller noe lignende.. Lenke til kommentar
Billy_The_Kid Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Siste bestilling utført: 1 stk. AC vannblokk, chipset, "twinplex" 1 stk. AC brakett, for "aquatube at" 1 stk. AC vannblokk, disk, "aquadrive", Titan 1 stk. AC, fitting, rett, "P&C", 1/4"BSP 5 stk. AC, minifitting, rett, "P&C", 1/8"BSP 50 stk. AC, slange, "P&C", 6mmID - 8mmOD (5 meter) 1 stk. Kabelstrømper, Kit, Blå 1 stk. Fester, vibrasjonsisolerende regner med den kommer mandag eller tirsdag.. oppdatering kommer i slutten av neste uke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå