Gå til innhold

Dell og angrerett Latitude D505


Andy_73

Anbefalte innlegg

Bestilte en PC ifra Dell for en stund siden og fik da ikke med noe angrefristskjema. Det er vel ikke noen forskjell her ifra andre selv om de har kontorer i Danmak?

 

Fikk ellers et bra tilbud på en Latitude D505 tror jeg går for den, skal brukes som utviklingspc. D800 ble litt for stor selv om jeg liker skjermen, D505 veier bare 2.3 kilo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du bestilte maskinen var du innom en side hvor det var en link som besto av denne teksten:

Dell`s betingelser og vilkår for salg og support gjelder

 

Hadde du trykket på den hadde du kommet til en side hvor det står:

19. Forbrukerrettigheter

Forbruker har rett til å angre sitt kjøp og returnere Produktet innen 14 dager etter at Produktet er mottatt og vil da få tilbakebetalt kjøpesummen. For å gjøre dette må Forbruker informere Dell skriftlig og omgående returnere Produktet i orginal forpakning sammen med returseddel og kjøpsbevis. Forbruker er selv ansvarlig for returforsendelsen og kostnadene ved denne. Eventuelle lovfestede forbrukerrettigheter påvirkes ikke av denne avtalen. Dette punkt gjelder ikke for bedriftskunder eller bedriftsbrukere.

 

Så nei, det er ingen forskjeller, og prosedyren står beskrevet ovenfor.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

He he, selv om Dell skriver det på en hjemmeside at det er 14 dagers angrefrist har du lengre siden de ikke har sendt deg egne angrerettsskjema. Hele loven finnes her.

 

Det stillies følgende krav til kjøpet før du i det heletatt kan benytte deg av loven:

1. Det er en vare\ tjeneste til forbrukerkjøp.

2. Selger eller tjenesteyter opptrær på næringsgrunnlag.

3. Fjernsalg eller salg utenfor fastsalgssted.

 

Dernest må salget ikke være:

1. Foretatt fra en maskin eller automatisert forretningslokale.

2. Være under kr 300 inkl. frakt.

3. Auksjonssalg- unntak her se lovdata.no.

4. Avtale om salg eller oppføring av fast eiendom.

5. Oppsøkende salg etter forbrukerens uttrykkelige anmodning.

6. Avtale om finansielle tjenester.

7. Avtale om investeringer.

 

Ufravikeligheten finner man i §3:

Forbrukeren kan ikke få dårligere vilkår enn det loven sier.

 

Opplysningsplikt før avtaleinngåelse:

1. Varens eller tjenestens viktigste egenskaper.

2. Det du skal betale totalt inkludert frakt og avgifter er inkludert i totalsummen.

3. Om forbrukeren har rett til angrerett helt eller ikke etter loven.

4. Alle vesentlige avtalevilkår: Betaling, levering,når avtalen gjelder for løpende ytelser etc.

5. Selgers eller tjenesteyters navn og adresse.

6. Tidsrommet prisen eller tilbudet er gyldig i.

7. Kostnadene ved bruk av fjernkommunikasjonsmetoden.

8. Hvilke språk avtalen og avtaleinformasjonen har.

Opplysningene skal gis på en klar og forståelig måte.

Opplysningsplikt ved avtaleinngåelsen:

1. Du skal få overnevnte opplysninger lesbart på papir eller andre varige medium.

2. Vilkår, framgangsmåte og virkninger av å benytte angrerett.

3. Opplysninger om ettersalgsservice og gjeldende garantivilkår.

4. Vilkår av oppsigelse av avtale dersom denne er tidsubegenset eller lengre enn et år.

5. Bekreftelse av bestillingen.

Forbrukere skal motta disse opplysninger senest ved levering.

 

14 dager etter at overstående informasjon og vare er mottat.

Fristen løper uansett ut etter 3 etter at varen er mottatt, unntaket er dersom opplysning om angrerett ikke gis da er angreretten 1 år :yes:

 

se også www.forbrukerportalen.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...