skraml Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Mike Portnoy kan etter min mening regnes i toppklasssen for trommiser. Det er vel også en grunn til at han har vunnet prisen som beste prog-trommis 10 år på rad? 9223475[/snapback] Porcupine Tree are happy to announce that Gavin Harrison has been voted best progressive drummer of the year in the much coveted reader's poll of Modern Drummer magazine. You can find full results of the poll in the current (July 2007) issue of the magazine. Lenke til kommentar
Aldhissla Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Må innrømme at jeg er litt svak for Dave Mackintosh. Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Animal er vel den beste noensinne! Lenke til kommentar
Kjobben Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Min favoritt trommeslager er Johnny Kelly fra Type O Negative! Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Mike Portnoy kan etter min mening regnes i toppklasssen for trommiser. Det er vel også en grunn til at han har vunnet prisen som beste prog-trommis 10 år på rad? 9223475[/snapback] Porcupine Tree are happy to announce that Gavin Harrison has been voted best progressive drummer of the year in the much coveted reader's poll of Modern Drummer magazine. You can find full results of the poll in the current (July 2007) issue of the magazine. 9223971[/snapback] Gavin Harrison er en fantastisk trommis ja. Lenke til kommentar
Skrufkongen Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Mike Portnoy og han som spiller trommer i system of a down 2800741[/snapback] Nei desverre, han spiller i Dream Theater :!: Lenke til kommentar
Keldon Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Mike Portnoy og han som spiller trommer i system of a down 2800741[/snapback] Nei desverre, han spiller i Dream Theater :!: 9272643[/snapback] Ser du litt nærmere så finner du en og i setningen. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Mike Prtnoy er oppskrytt. Han er proff teknisk men det er kanskje han her også for alt vi vet: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor jeg føler mike portnoy ikke greier å være noe mere en bare et lag med trommer lagt oppå de avanserte melodiene, og han greier ikke fylle det ut mere en bare å spille noe veldig avansert og imponerende som passer sammen. Det jeg ser etter om trommeslager er bra for sin musikk er hvordan de tar et tak i musikken og holder dem oppe og isolerer melodien, som på mye musikk jeg hører på ofte kan være vrient. mye forandring av temaer osv. Mine favoritt-trommeslagere er nok Neil Peart, Carl Palmer, Bill Brulford i dette. En trommeslager som skiller seg ut nårdet gjelder dette, er nok Keith Moon som kan spille de villeste taker i en enkel rocke melodi. Spesielt i og med at det var midt på 70-tallet. Jeg tviler på at han er noe særlig god teknisk og kan aldri sammenliknes med Mike Portnoy, men likevel 70-tallets beste trommeslager etter min mening, sammen med Ginger Baker og John Boham EDIT:spoiler og liten skrift Endret 13. august 2007 av Gjest Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Jeg tviler på at Keith Moon kunne spillt noe av Portnoy ja, og tviler også på at Portnoy kunne spillt noe av Keith Moon Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Jeg tviler på at Keith Moon kunne spillt noe av Portnoy ja, og tviler også på at Portnoy kunne spillt noe av Keith Moon 9274441[/snapback] Portnoy kunne nok ha spillt det Keith Moon allerede har spillt, men han kunne nok aldri nermet seg spillestilen hans på noen måte. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Min favoritt er Silas Utke Graae Jørgensen. Uten å være tromme-guru, vil jeg si at han er en veldig god trommis. Holder takten live, og er ekstremt polyrytmisk. Endret 13. august 2007 av Mr. Crowley Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Kom over denne videoen på youtube. Ble sittende å gape. En fyr som kaller seg "MachineGunSmith" sin cover av Tool's Ticks & Leeches. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Kom over denne videoen på youtube. Ble sittende å gape.En fyr som kaller seg "MachineGunSmith" sin cover av Tool's Ticks & Leeches. 9290653[/snapback] Sett den før. han er flink. Veldig imponerende. Det er jo også den sangen av Tool med mest imponerende og kraftfulle trommer. Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Jeg er enig i det ZprMario skrev på førstesiden. Men hvis jeg absolutt skal velge så blir det Neil Peart og Jan Axel "Hellhammer" Blomberg. Edit: Neil Peart: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor uIPAXNGq7HE Endret 16. august 2007 av Andeby Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Liker Danny Carey i Tool. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Liker Lars Ulrich og Larry Mullen jr. fordi de for det første er ekstremt dyktige trommeslagere og fordi de spiller i to av mine absolutte favorittband. Lenke til kommentar
v-gard Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Er ingen fan av Slipknot, men Joey Jordison er min favoritt trommeslager Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Liker Danny Carey i Tool. 9295669[/snapback] Flink gutt Jeg var så heldig å se han live på Øya med Tool, fy faen, mannen er en maskin, tidenes beste trommis? Jeg fikk ståpikk allerede da de rigget opp det fete trommesettet hans. Keith Moon og John Bonham må også nevnes Lenke til kommentar
Jack_Daniels Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Heikki Malmberg er en av favorittene nå for tiden Teknisk flink på trommer og er med i et av favoritt bandene mine for tiden "Diablo" Heikki Malmberg Improvising at FME Heikki Malmberg performing one of his drum compositions in studio Voi Perkele! Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 er mange gode, for å nevne noen: -Daniel svensson(in flames) -Jon axel hellhammer von Blomberg(dimmu borgir, arcturus, mayhem,Troll,winds,Thorns,Mezzersmith++++) -Asgeir mickelson (Borknagar) -Jørn steingrim holen(Windir) -Jaska Raatikainen(children of bodom) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå