Gå til innhold

Tråden om trommeslagere


figure_02

Anbefalte innlegg

Mike Portnoy kan etter min mening regnes i toppklasssen for trommiser. Det er vel også en grunn til at han har vunnet prisen som beste prog-trommis 10 år på rad?

9223475[/snapback]

 

Porcupine Tree are happy to announce that Gavin Harrison has been voted best progressive drummer of the year in the much coveted reader's poll of Modern Drummer magazine. You can find full results of the poll in the current (July 2007) issue of the magazine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mike Portnoy kan etter min mening regnes i toppklasssen for trommiser. Det er vel også en grunn til at han har vunnet prisen som beste prog-trommis 10 år på rad?

9223475[/snapback]

 

Porcupine Tree are happy to announce that Gavin Harrison has been voted best progressive drummer of the year in the much coveted reader's poll of Modern Drummer magazine. You can find full results of the poll in the current (July 2007) issue of the magazine.

9223971[/snapback]

:wee:

 

Gavin Harrison er en fantastisk trommis ja. :)

Lenke til kommentar

Mike Prtnoy er oppskrytt. Han er proff teknisk men det er kanskje han her også for alt vi vet:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
lebakken.jpeg

jeg føler mike portnoy ikke greier å være noe mere en bare et lag med trommer lagt oppå de avanserte melodiene, og han greier ikke fylle det ut mere en bare å spille noe veldig avansert og imponerende som passer sammen.

 

Det jeg ser etter om trommeslager er bra for sin musikk er hvordan de tar et tak i musikken og holder dem oppe og isolerer melodien, som på mye musikk jeg hører på ofte kan være vrient. mye forandring av temaer osv. Mine favoritt-trommeslagere er nok Neil Peart, Carl Palmer, Bill Brulford i dette.

 

En trommeslager som skiller seg ut nårdet gjelder dette, er nok Keith Moon som kan spille de villeste taker i en enkel rocke melodi. Spesielt i og med at det var midt på 70-tallet. Jeg tviler på at han er noe særlig god teknisk og kan aldri sammenliknes med Mike Portnoy, men likevel 70-tallets beste trommeslager etter min mening, sammen med Ginger Baker og John Boham

 

EDIT:spoiler og liten skrift

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Jeg tviler på at Keith Moon kunne spillt noe av Portnoy ja, og tviler også på at Portnoy kunne spillt noe av Keith Moon

9274441[/snapback]

Portnoy kunne nok ha spillt det Keith Moon allerede har spillt, men han kunne nok aldri nermet seg spillestilen hans på noen måte.

Lenke til kommentar

Kom over denne videoen på youtube. Ble sittende å gape.

En fyr som kaller seg "MachineGunSmith" sin cover av Tool's Ticks & Leeches.

 

9290653[/snapback]

Sett den før. han er flink. Veldig imponerende. Det er jo også den sangen av Tool med mest imponerende og kraftfulle trommer.

Lenke til kommentar

er mange gode, for å nevne noen:

 

-Daniel svensson(in flames)

 

-Jon axel hellhammer von Blomberg(dimmu borgir, arcturus, mayhem,Troll,winds,Thorns,Mezzersmith++++)

 

-Asgeir mickelson (Borknagar)

 

-Jørn steingrim holen(Windir)

 

-Jaska Raatikainen(children of bodom)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...