Gå til innhold

Tråden om trommeslagere

figure_02

Anbefalte innlegg

Må nevne Stephen Shelton fra Confessor.

post-15775-1182895050_thumb.jpg

Her finner du en låt fra debutskiva, hvordan det gjøres finner du en forklaring på

(10 min. deconstruction), de som ikke gidder dette kan heller se
drumcam eller kanskje
live drumcam.

Bare jeg som synes dette er kult?

Edit: Legger også ved

live drumcam, så får en se mannen i aksjon på en roligere låt :) Endret av Nisje Olm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lars Ulrich har kommet opp en del ganger i denne tråden. Jeg ler! Herregud, den mannen har ikke ferdigheter nok til å være nevnt i en slik tråd.

Som trommeslager selv, mener jeg verdens beste er Dave Weckl, tett fulgt av Steve Gadd. Ingen slår de to karene.

Min favoritt, derimot, er Gavin Harrison fra Porcupine Tree, tett fulgt av Mike Portnoy. Og ja, jeg er prog fan, bra gjettet.

Selv om jeg er ingen black metal fan, har jeg kjemperespekt for blant annet Frost og Hellhammer. Det er bare sykt å se de karene i aksjon :dribble:

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Mange sier at dave Weckl er en runker. Skal ikke gi min mening på det, men det er nettopp av denne grunn at man ikke kan si hvem som er verdens beste. Hvem som helst kunne fått like godt teknikk som Dave Weckl, det kreative er en annen sak. Derfor er det ikke mulig å dømme verdens beste trommis.

Lenke til kommentar

En trommis jeg har hatt lyst til å nevne lenge er Stephen Morris fra Joy Division. Den som klarer å holde tempoet opp Disorder prikkfritt er dyktig. Ja, det høres jævlig enkelt ut men det er det ikke. Også hans bruk av elektriske trommer allerede på 70-tallet er ganske revolusjonerende med tanke på den sjangeren Joy Division var i.

Lenke til kommentar

liker Neil Peart veldig mye, 2112 er en av mine favoritter.

2112 er en sang på 20 minutter fordelt på 7 parter alle partene har vær sin karakter.

finns ikke bedre eksempel for bra tromming etter min mining

Endret av -Jp-
Lenke til kommentar
liker Neil Peart veldig mye, 2112 er en av mine favoritter.

2112 er en sang på 20 minutter fordelt på 7 parter alle partene har vær sin karakter.

finns ikke bedre eksempel for bra tromming etter min mining

8979387[/snapback]

Jeg syns at Neil Peart gjør en bedre jobb på f.eks. Xanadu (der han tar i bruk alt mulig av utstyr i tillegg til standardsettet) og Cygnus X-1 (28 minutter med energisk og innlevelsesrik perkusjon fra Pearts side) og album som Permanent Waves og Moving Pictures.

Endret av Jaffe
Lenke til kommentar

9017455[/snapback]

Oi, de tre du nevnte der er noen av de minst dyktige, inflyteslesrike, utfyllende og ikke minst originale trommeslagerene som finnes. Nesten så jeg ikke burde besvae inlegget ditt fordi disse tre og deg er ute av bildet med mindre du kan begrunne da.

Lenke til kommentar

9017455[/snapback]

Oi, de tre du nevnte der er noen av de minst dyktige, inflyteslesrike, utfyllende og ikke minst originale trommeslagerene som finnes. Nesten så jeg ikke burde besvae inlegget ditt fordi disse tre og deg er ute av bildet med mindre du kan begrunne da.

9020319[/snapback]

Kan jeg spørre hva **** er egentlig problemet ditt? så hvorfor skal du absolutt komme med slike idiotiske kommentarer? Det er jo tydelig at du ikke har peiling i det hele tatt. Har du noen gang i det hele tatt sittet bak et trommesett?

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

9017455[/snapback]

9020319[/snapback]

Kan jeg spørre hva **** er egentlig problemet ditt? så hvorfor skal du absolutt komme med slike idiotiske kommentarer? Det er jo tydelig at du ikke har peiling i det hele tatt. Har du noen gang i det hele tatt sittet bak et trommesett?

9041352[/snapback]

Som trommeslager selv, er jeg på kanten til å være enig med Axzter. Raymond Herrera og Joey Jordison er uorginale og ikke god nok til å være nevnt i en slik tråd. (Min mening)

Chris Adler derimot :love:

Lenke til kommentar

9017455[/snapback]

9020319[/snapback]

9041352[/snapback]

Spiller trommer flere timer hver dag og jeg er såpass interesert og har såpass peiling til å kunne argumentere imot dem, spesielt siden han ikke har noe å begrunne med.
Lenke til kommentar

Ja jeg ser at du har peiling som sier at Joey Jordison er lite innflytelsesrik, Chris Adler uorginal og Raymond Herre lite dyktig.

Hvorfor skal han egentlig komme med begrunnelser? Denne tråden heter "Din favoritt trommeslager". Bedre å ikke komme med argumenter enn å si ting som er helt på trynet som du gjør.

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...