figure_02 Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Lars Ulrich er utrolig overvurdert, og Metallica er ikke lenger et bra band. Enig med dere som sier Lars Ullrich er overvurdert men slutt å overdriv så utrolig da. Mye god tromming som passer til Metallica. Fyren er ikke så håpløs som dere skal ha det til .. 8888201[/snapback] Greit nok, det funker for Metallica, og han er ikke "dårlig, det er bare at alle fjortisser som digger Metallica og ikke har peiling syns han er "helt SYK azz". Lenke til kommentar
Torsty Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Lars Ulrich er utrolig overvurdert, og Metallica er ikke lenger et bra band. Enig med dere som sier Lars Ullrich er overvurdert men slutt å overdriv så utrolig da. Mye god tromming som passer til Metallica. Fyren er ikke så håpløs som dere skal ha det til .. 8888201[/snapback] Greit nok, det funker for Metallica, og han er ikke "dårlig, det er bare at alle fjortisser som digger Metallica og ikke har peiling syns han er "helt SYK azz". 8888476[/snapback] For det første var det en feil av meg og nevne han, siden jeg ikke har en eneste plate av Metallica, med såpass lite grunnlag er det lett å si at jeg ikke gjorde en godt gjennomtenkt vurdering. Ikke digger jeg Metallica, ikke syns jeg han er "helt SYK azz". Vil heller ikke si at jeg har 100% peiling på tromming, men jeg har da spillt i snart et år og lært en del av det. Men så var ikke dette en "hvem-er-verdens-beste-trommis" tråd eller. Det var mine favoritter. Så hvis jeg nevner en "sellout" så behøver ikke "true"-gribbene å kaste seg over og kommentere det. Sikkert ikke retta akkurat mot meg det der da men.... Lenke til kommentar
Nobban Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) zeppelin's bonnom! elle the who's keith moon... til dere metal fans.. definer en god tromme slager her er en av de "bedre" ifølge enkelte her.. Frost ( som ser ut som en faggot btw ) http://youtube.com/watch?v=ZwfUvdh_3bs er jo ikke noe som er bra ved dette alle kan spille samme skitet fort over 3-4 minuter.... lær dere musikk! man er ikke en god trommeslager fordi man er i et " bra band " samme med ulrich... er en stor fan av metallica selv.. bandet er konge.. men lars ulrich som enkelt artist.. det er ikke noe spesielt. Endret 19. juni 2007 av Nobban Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 zeppelin's bonnom! elle the who's keith moon... til dere metal fans.. definer en god tromme slager her er en av de "bedre" ifølge enkelte her.. Frost ( som ser ut som en faggot btw ) http://youtube.com/watch?v=ZwfUvdh_3bs er jo ikke noe som er bra ved dette alle kan spille samme skitet fort over 3-4 minuter.... lær dere musikk! man er ikke en god trommeslager fordi man er i et " bra band " samme med ulrich... er en stor fan av metallica selv.. bandet er konge.. men lars ulrich som enkelt artist.. det er ikke noe spesielt. 8893962[/snapback] Mjaa, trommissen i Kamelot (Casey Grillo), har i allefall utrolig bra fotkontroll Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Er mange gode metaltrommiser som ikke bare tenker på fart hele tiden, selv er jeg en stor motstander av blast beats og black-metal, men trommiser som Derek Roddy, Flo Mounier, George Kollias har kommet til et helt nytt level når det gjelder teknikk (fart inkludert selvfølgelig), så det er mye mer spennende å høre på. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Jeg leste gjennom nesten hele denne tråden, og jeg fant ut at ingen har oppnådd noe i diskusjonen. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Men er vel ikke noe å oppnå egentlig, enhver har sin egen smak, og det må andre respektere. Er annerledes hvis noen skriver "Travis Barker er best i verden", da kan det rettes på. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Lars Ulrich passer sikkert metallica, på samme måte som Ringo passer Beatles. Ingen av de er noe særlig til trommeslagere, men kunne dere tenkt noen andre i de nevnte bandene? Jeg kan iallefall ikke tenke meg en som passer bedre til Beatles enn nettopp Ringo. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Lars Ulrich passer sikkert metallica, på samme måte som Ringo passer Beatles. Ingen av de er noe særlig til trommeslagere, men kunne dere tenkt noen andre i de nevnte bandene? Jeg kan iallefall ikke tenke meg en som passer bedre til Beatles enn nettopp Ringo. 8896746[/snapback] Ringo ekke så drålig han, selvom han ikke imponerer så veldig. han spiller stilfullt på en måte. Har du hørt Rain? Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Ringo ekke så drålig han, selvom han ikke imponerer så veldig. han spiller stilfullt på en måte. Har du hørt Rain? 8896781[/snapback] Jepp, har alt (iallefall det meste...mener sangen er på Past Masters) av Beatles. Ringo kunne ikke imponere så alt for mye, på grunn av resten av bandet. (han kunne f. eks ikke ta overganger live grunnet at han ikke hørte seg selv og derfor hadde mer enn nok med å holde takten) Ringo er ikke teknisk sett så ekstremt dyktig, men han er en god trommis siden han klarte å begrense seg, som etter min mening er essensielt om en skal spille i et band. Lenke til kommentar
noodles Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 "He's not even the best drummer in The Beatles!" - [John Lennon] when asked whether or not he believed Ringo Starr to be the best drummer in the world. (http://en.wikiquote.org/wiki/John_Lennon) Hverken Ringo eller Lars er flinkistrommisar, ganske lagt derifrå, men bandene dei spelar i er likevel to av mine absolutte favorittband. Trommisar må ikkje vere dei flinkaste i verda, det kan hjelpe, men alt handlar om musikken som heilskap. Så sjølv om Ringo og Lars i utgangspunktet ikkje høyrer heime i ein tråd som dette har dei utretta musikalske underverk. Tool er eit band som perfekt illustrerer dette. Alle bandmedlemmene er dyktige, ikkje fordi dei klarar å spele utruleg fort utruleg lenge, men fordi musikken er nyskapande, spanande og med ei enorm djubde. Kvart instrument utfyller dei andre, dei kan spele ulike ting i ulikt tempo, men klarar å få det heile til å gje meining. Lenke til kommentar
scythe Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 hmm merkelig hva folka nevner.. Joey Jordison er vel ganske god på trommer Mike Smith Lenke til kommentar
Effekt Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Ringo er ikke teknisk sett så ekstremt dyktig, men han er en god trommis siden han klarte å begrense seg, som etter min mening er essensielt om en skal spille i et band. 8896826[/snapback] Generelt sett er eg enig i det du seier her, men det finnast enkelte unntak. Ein kan f.eks. på ingen måte seie at Keith Moon sparte på trommeslaga på mange av sangene, men allikevel er han kjent som ein av dei beste trommisene i rockehistoria. Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 De fleste trommisene nevnt i denne tråden passer til akkurat det bandet de er i. Ellers finnes det jo noen unntak. Vil si at Charlie Watts ikke er spesielt god, men passer perfekt inn i Stones og den formen for musikk de spiller. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Ringo ekke så drålig han, selvom han ikke imponerer så veldig. han spiller stilfullt på en måte. Har du hørt Rain? 8896781[/snapback] Jepp, har alt (iallefall det meste...mener sangen er på Past Masters) av Beatles. Ringo kunne ikke imponere så alt for mye, på grunn av resten av bandet. (han kunne f. eks ikke ta overganger live grunnet at han ikke hørte seg selv og derfor hadde mer enn nok med å holde takten) Ringo er ikke teknisk sett så ekstremt dyktig, men han er en god trommis siden han klarte å begrense seg, som etter min mening er essensielt om en skal spille i et band. 8896826[/snapback] Jeg har hørt at Ringo kunne holde takten evig uten å høre segselv Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 For en virkelig god trommesolo som ikke bare er for å bevise at man er rask på trommer, sjekk ut .Har sett denne live, og kan ikke si annet enn at jeg var i ekstase! 8749052[/snapback] Faktisk meget enig.. Jeg har ikke peiling på trommer og kan komme med en annen innsynsvinkel en de som faktisk spiller.. Kan si at dette er faktisk noe av det beste jeg har hørt i tråden.. Handler ikke bare om å spille raskest og lage mest ulyd på en gang..Det er ikke så fint å høre på når du mister rytmen fordi det er så raskt og så mange ting samtidlig. Kan dog være at det er bare jeg som gjør det.Mye finere når det faktisk lett og fange rytmen og det høres meget bra ut. Men kan skjønne at det er kanskje den måten de finner ut hvem som er best, hva veit jeg, men jeg står for at det godsmack viste der er noe av det beste jeg har hørt Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Noen som må nevnes: Billy Cobham: 1 og 2 Dave Weckl, Vinnie Colaiuta og Steve Gadd Buddy Rich Neil Peart Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Ah, den øverste der er en klassiker. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Dave Weckl, Vinnie Colaiuta og Steve Gadd -Tre av verdens teknisk beste trommeslagere i verden,, sammen Lenke til kommentar
Wollan Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Dave Weckl, Vinnie Colaiuta og Steve Gadd -Tre av verdens teknisk beste trommeslagere i verden,, sammen 8900372[/snapback] Mhm, konge klipp. Har sett og studert det tusenvis av ganger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå