JPNord Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Krzysztof Raczkowski alias Doc fra Vader hører også hjemme her vil jeg si. En helsikes kjapp og teknisk trommis som jeg har fått sansen for. Vaders nye trommis, Daray, er ikke til å kimse av han heller, han leverer virkelig varene på Art of War. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 er det ingen her som liker frost?? Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Jovisst, jeg er stor fan av Frost. Satyricon er faktisk et av mine definitive favorittband. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Frost er en bra kar(fra hjembygda mi faktisk ) Liker han bedre i 1349 enn i Satyricon egentlig. I 1349 er han helt drøy. Lenke til kommentar
Morki83 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Andols Herrick utrolig dyktig trommis fra bandet Chimaira Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Hater trommiser som tror det å spille fort er bra. Stil og utførelse er mye viktigere kriterier for å kunne kalles en god trommis. Lenke til kommentar
Howie-O Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Mine kandidater Gavin Harrison (Porcupine Tree) Neil Peart (Rush) Zach Hill (Hella) Danny Carey (Tool) Jon Theodore (ex-Mars Volta) Lenke til kommentar
skraml Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Gavin Harrison. PT: Hatesong Musikmesse Frankfurt 2007 1 Musikmesse Frankfurt 2007 2 Musikmesse Frankfurt 2007 3 Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Gavin Harrison. PT: Hatesong Musikmesse Frankfurt 2007 1 Musikmesse Frankfurt 2007 2 Musikmesse Frankfurt 2007 3 8722919[/snapback] Nå må jeg få sjekka ut PT. Beste album i dine øyne? Lenke til kommentar
skraml Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Gavin Harrison. PT: Hatesong Musikmesse Frankfurt 2007 1 Musikmesse Frankfurt 2007 2 Musikmesse Frankfurt 2007 3 8722919[/snapback] Nå må jeg få sjekka ut PT. Beste album i dine øyne? 8723815[/snapback] Varierer fra dag til dag. PT har flere album som vanskelig kan sammenlignes med hverandre på en rettferdig måte på grunn av at de er så forskjellige. Som oftest anbefaler jeg ”In Absentia” til folk i starten. De fleste albumene fra nittitallet blir ofte sett på som vanskeligere å sette seg inn i enn de fra 1999 og utover. Jeg hadde selv litt problem med å virkelig sette pris på mye av dette i starten. I dag hører jeg kanskje mer på album fra denne perioden enn på de ”nye” ”Stupid Dream” og ”Lightbulb Sun” kom i 1999 og 2000. Disse albumene er de mest radiovennlige som PT har gitt ut. De ofte lange, psykedeliske og instrumentale sangene ble her byttet ut med mer sangorienterte fireminutters ”streitingsanger”. På ”In Absentia”, ”Deadwing” og ”Fear of a Blank Planet” (de tre siste utgivelsene) er Steven Wilson (hjernen i PT) påvirket av metalsjangeren. (mye på grunn av samarbeidet med Opeth) Musikken kan vel likevel ikke kalles metal, men disse albumene inneholder elementer som er mye hardere enn det de ga ut tidligere. Det var forresten på In Absentia at Gavin Harrison ble medlem av PT, da han tok over for Chris Maitland. Får se om jeg kanskje skriver en albumguide en dag. Blir ikke lett å gi karakterer til så mange forskjellige plater, men… PS: Kom akkurat over dette: Porcupine Tree are happy to announce that Gavin Harrison has been voted best progressive drummer of the year in the much coveted reader's poll of Modern Drummer magazine. You can find full results of the poll in the current (July 2007) issue of the magazine. Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Hater trommiser som tror det å spille fort er bra. Stil og utførelse er mye viktigere kriterier for å kunne kalles en god trommis. 8722404[/snapback] Må si meg veldig enig med deg Anorexorcist. Lenke til kommentar
noodles Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Er ein ikkje flink viss ein speler trommer raskast i verda? Ein kan synest kva ein vil om å høyre på det, men den raskaste trommisen er den raskaste og det er ein god prestasjon. Om du legg andre kvalitetar som kriterium er ein sak, men kvifor kan ein ikkje respektere ein prestasjon som å spele fort på trommer? Stil og utførelse, kva meiner du med det? Snøggleik og teknikk er to viktige kvalitetar som betre syner kor flink ein trommis er enn stil. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Hater trommiser som tror det å spille fort er bra. Stil og utførelse er mye viktigere kriterier for å kunne kalles en god trommis. 8722404[/snapback] Må si meg veldig enig med deg Anorexorcist. 8729444[/snapback] Avhenger litt av hva man spiller. Baserer tromissen seg på basstrommene så ser jeg ikke helt det store. Mye lyd men det er da fader meg ikke vanskelig å stå og trampe og ta noen kjappe slag i ny og ne. Dørgandes kjedelig spør du meg. Endret 29. mai 2007 av tjalla Lenke til kommentar
Skrufkongen Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Mike Portnoy er sterkt overvurdert. Det blir mer "se på meg, jeg spiller i et radikalt progressiv metal band, og jeg har doktorgrad i instrumentet jeg spiller, men ikke faen om jeg klarer å rigge trommesettet mitt før en konsert, det må andre folk gjøre for meg". 6829000[/snapback] Ehm, det du kommer med om Portnoy her er noen av de dummeste utsagnene jeg har hørt. Så man er sterk overvurdert fordi man ikke rigger trommesettet sitt selv? Du kan jo og prøve å sette deg i hans posisjon. Hvis du først og fremst ser på trommesettet kan du sikkert ense hvor jævla svært det er! (unnskyld uttrykket). Skal man stå i 3 timer å rigge hver dag før man så skal spille en konsert på 3 timer, når man har folk som faktsik får betalt å gjøre det? Og en annen ting. Hva mener du med: "se på meg, jeg spiller i et radikalt progressiv metal band, og jeg har doktorgrad i instrumentet jeg spiller"? Du disser altså personen fordi han evt. har doktorgrad inennfor det han driver med? Og at han er sterkt overvurdert er slett ikke sant, han er syk når det gjelder hurtighet, samtidig som komponering. Dette kan bevises ved å sjekke ut Dream Theater albumene/DVD-ene, Liquid Tension Experiment (laget på 5 dager. Hvor mange trommiser er i stand til det?), Liquid Drum Theater eller Portnoys nye DVD "In Constant Motion". Hvis du akter å svare på dette innlegget eller i det hele tatt i denne tråden, foreslår jeg at du bruker fakta, og er saklig. For utsagnene dine forteller oss på forumet her ingenting om hvorfor du mener personen er overvurdert. I tillegg irriterer du folk med slike innlegg, så vær så snill, skriv heller en konklusjon istedenfor: "Se hvor kul han er, han er bare sååå tøff". Slik ironi kan vi la være å skrive her! Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Er ein ikkje flink viss ein speler trommer raskast i verda? Ein kan synest kva ein vil om å høyre på det, men den raskaste trommisen er den raskaste og det er ein god prestasjon. Om du legg andre kvalitetar som kriterium er ein sak, men kvifor kan ein ikkje respektere ein prestasjon som å spele fort på trommer? Stil og utførelse, kva meiner du med det? Snøggleik og teknikk er to viktige kvalitetar som betre syner kor flink ein trommis er enn stil. 8730516[/snapback] Jo, er enig med deg men når det å spille fort alene blir et kriterium for å kalles en god trommis har det gått for langt. Å spille den samme basstromme-grøten holder ikke alene som kriterier for å kunne kalles en god trommis. Lenke til kommentar
AlfSimen Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 For en virkelig god trommesolo som ikke bare er for å bevise at man er rask på trommer, sjekk ut .Har sett denne live, og kan ikke si annet enn at jeg var i ekstase! Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Mark Zonder bør nevnes, lekkert... Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Hellhammer 8749823[/snapback] Skulle akkuratt nevne han. Å ingen som liker fenriz heller ? Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 For en virkelig god trommesolo som ikke bare er for å bevise at man er rask på trommer, sjekk ut .Har sett denne live, og kan ikke si annet enn at jeg var i ekstase! 8749052[/snapback] Rett og slett sinnsykt rått! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå