godZtian Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Jeg har et ATI Rage All-In-Wonder 128 Pro. Det eneste jeg gidder å bruke dette dritt-skjermkortet til er å se DivX på TV'en... Men det er ikke alltid jeg gidder å putte GeForce'en (Uten TV-Ut) i PC'en etterpå... Så når jeg har sett ferdig en film, så disabler jeg TV-ut for å slippe å se på monitoren i 50Hz. Nå er det ikke alltid slik at jeg kommer på/gidder å ta ut ledningen som går fra skjermkortet til TV'en og det byr på problemer. Det første det skitne skjermkortet gjør når jeg slår på PC'en, med composite kabelen koplet til både i skjermkortet og i TV'en, er å slå på TV-ut funksjonen!!! Hva FA**? Jeg vil velge selv når jeg skal ha på TV-ut funksjonen! Det er liksom så upraktisk å måtte ta ut ledningen hele tiden. Dette må vel kunne løses med en ny firmware eller noe. Det har vel neppe noe med driverne til windows å gjøre, siden TV-ut saken blir slått på helt i oppstarten. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 og du bruker de nyeste driverene til kortet? Lenke til kommentar
baldytheman Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Trenger ikke ta ut kabelen hver gang - med drivere levert fra ATI skal det i skjermoppsettet i Windows være et valg som heter Display - det er rett og slett bare å høyreklikke på skrivebordet, inn i Egenskaper, finne Display - der disabler du bare TV. Da vil skjermen fungere "normalt" igjen, MED kabelen i. Men du må dessverre gjøre dette hvis du starter maskinen med kabelen i, da det som du selv sier - er en "autodetekt-sak" i driveren til kortet, som registrerer om det står kabel i eller ikke. Men så veldig mye bry er det jo ikke, det tar det ca 30 sek å disable TV slik jeg nå forklarte det. Hvis du kjører OS som legger inn MS drivere til ATI mener jeg å huske at du faktisk ikke har det Display-valget i oppsettet. Du må ha ref. drivere fra ATI for å få dette. Håper dette kunne være til hjelp ... Lenke til kommentar
godZtian Skrevet 10. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2002 Ja, jeg bruker siste versjon av driverne til ATI, og ja, jeg vet at jeg kan slå av TV-ut... Jeg har alltid hatet ATI av hele mitt hjerte, men det er det eneste skjermkortet jeg har med TV-ut funksjon. Men det er ingen som vet om det går ann å updatere firmwaren på kortet, for å bli kvitt denne autodetekt tingen som er totalt verdiløs? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå