jorgis Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Jeg sa aldri at PHP-kode skal lagres i databasen. En side trenger ikke bestå av mer enn plain (X)HTML, som da kan dyttes inn i en template. Å kjøre eval() hele tiden er ikke noe annet enn dumt. Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 Tror ikke det er noe for meg... Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Jeg sa aldri at PHP-kode skal lagres i databasen. En side trenger ikke bestå av mer enn plain (X)HTML, som da kan dyttes inn i en template. Å kjøre eval() hele tiden er ikke noe annet enn dumt. Så litt sånn ut første gang jeg leste det. Er nok bare jeg som misforstod litt / leste litt dårlig. Lenke til kommentar
robgar Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 (endret) Går det ikke an å noe slikt?? $side1 = $_GET['sen']; $side2 = $_GET['sto']; $side3 = $_GET['stre']; switch($_GET['var']) { case '$side1': include 'nyheter.php'; break; case '$side2': include 'nyheter.php'; break; case '$side3': include 'nyheter.php'; break; index.php?sen=var.php&sto=var.php&stre=var.php Eller en while løkke som inneholder et switch system, og legger til en ny case for hver variabel i url'en den oppdager? (er ikke så god i PHP selv...) Endret 19. september 2004 av robgar Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 dropp .php endelsen i urien. Husk at $_GET arrayet er en variabel som blir satt i urlen. Altså, i "vanlig" kode setter du $var = 'enlangstring'; mens i urlen blir $_GET['var'] satt med: ?var=enlangstring. Skjønner ikke hvorfor så få ikke tar det med engang. så i koden din så har du en switch på $_GET['var'], altså ?var= i en url. Det du er etter er å gjøre noe når 2 $_GET variabler er satt. Så da gjør du noe sånn: switch ($_GET['side']) { // Finner $side (?side=) case 'nyheter': // om $var1 er satt til stringen nyheter // Gjør noe her if (isset($_GET['id']) && $_GET['var1'] == nyheter) { // Er urlen ?side=nyheter&id=x ? // Gjør noe her } break; // Avslutter om $_GET['side'] == 'nyheter' } // Avslutter switchen vår Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå