Fredrik Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny skjerm, og jeg vil ikke bruke mer enn cirka 2 000,- siden jeg ikke har all verdens med penger, selv om jeg selvfølgelig kunne tenke meg en LCD. Så, jeg lurte på denne Hyuandai'en fra PSData, noen erfaringer? Evt. noe negativt? ser at den bare er TCO95 sertifisert, er det noe jeg bør se opp for? https://www.psdata.no/prodsearch.asp?it=105...Action=details# EDIT: vil helst ha en flat crt. Endret 16. september 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Hvis du er ute etter en billig og bra CRT skjerm, så bør du se etter en brukt. Det er helt utrolig hva du kan finne av gamle proffskjermer som i sin tid har kostet 10-12k, og som nå går for under 2000 kroner. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Joa, kan jo sjekke ut jmdata.as eller noe. Men ville gjerne hatt tilbakemeldinger om den skjermen. Om noen vet om TCO95 er litt dårlig og slikt. Endret 16. september 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Den Huyndai skjermen er forøvrig kjempe bra. Har en selv og må si meg svært fornøyd. Det står forøvrig TCO 03 på sida til PSdata Endret 16. september 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Ahh, godt å høre! Vurderer den meget sterkt, måtte bare få litt feedback, hater om jeg gjør et dårlig kjøp liksom Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Hva med denne skjermen? Tror heller jeg ville valgt den. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Hmm, men om Hyundaien er god så tror jeg at jeg går for den, om ingen har noe STERKT imot TCO95? Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg sitter for sekundet på den skjermen du vurderer. Det er en VELDIG god skjerm når det kommer til oppløsning/oppdatering, men er ikke så god på farger, men ikke noe som plager meg. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 *Hyyyl* Farger er jo ganske viktig! C4STOR, noe svar på det? Lenke til kommentar
camxer Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny skjerm, og jeg vil ikke bruke mer enn cirka 2 000,- siden jeg ikke har all verdens med penger, selv om jeg selvfølgelig kunne tenke meg en LCD. Så, jeg lurte på denne Hyuandai'en fra PSData, noen erfaringer? Evt. noe negativt? ser at den bare er TCO95 sertifisert, er det noe jeg bør se opp for? https://www.psdata.no/prodsearch.asp?it=105...Action=details# EDIT: vil helst ha en flat crt. Jeg har faktis den skjermen og er veldig fornøyd. Det er en bra 19", men den er svært tung... Men den er perfekt til spilling. Den takler faktisk 1280x1024@100Hz. Men av/på knappen er ikke av beste kvalitet... Men til 1700kr anbefaler jeg den på det sterkeste. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Personlig er jeg ikke noe glad i noen av Hyundai sine falske flat-CRT-skjermer. Ser ut som den du tenker på er en av de. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Falske? Lenke til kommentar
camxer Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Personlig er jeg ikke noe glad i noen av Hyundai sine falske flat-CRT-skjermer.Ser ut som den du tenker på er en av de. Mvh kjello2 Den er ikke "falsk" flat den er 100% flat CRT skjerm så ikke kom med dumme påstander uten at du har sitt skjermen. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 De Hyundai-skjermene med det svarte og gråe designet har hatt en glassplate foran selve skjermen inni, som gjør at den er "falsk" flat. Skulle kanskje satt det i -> "" <-. Og ja, jeg har sett på en slik skjerm, har faktisk HATT en slik skjerm, og gjorde også en side som hadde testet den klare over at den var "falskt" flat. Og de redigerte testen. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Kan jo hende han mente at bilderøret ikke er flatt, men bare glasset? Hva vet jeg. Hadde jeg rett tro? Kanskje jeg skal velge Hansol allikevel? :S Endret 16. september 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 er den flat bak "frontruta"også? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Det er det den ikke er. Var i alle fall ikke det på min. Et bilde fra en test av en lik modell, men med et annet modellnummer. Men jeg tror det er omtrent samme skjerm, egentlig. Fortsetter å sitere fra tidligere erfaring, men merk, dette var med Q910, men den ser helt maken ut: Et tidligere innlegg skrevet av meg angående Q910 Link til en test av Q910 gjort av SweClockers Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 kjello2, har du link til testen av den da? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) hvis du skal ha skikkelig flat, må du ha en trinitron skjerm (diamondtrom er det samme bare ikke lisensiert til Sony... kort sagt alt av såkalte "aperture grille" skjermer (det er de med to mikroskopiske horisontale striper som går over skjermen)) Disse er 100% skikkelig flate....ikke sånn jalla flat..."dynaflat" eller hva pokker hyundai kaller det.... legg penger i en god skjerm, det er tross alt den komponenten du kommer til å ha lengst (hvis du ikke kjøper CRAP da og finner ut at du må kjøpe bedre senere...) hva en skjerm klarer av oppløsning til hvilken Hz er ikke alt når det er å kjøpe skjerm... selv anbefaler jeg f.eks en NEC multisynch FE9911SB 19''...(kanskje litt utfor prisklassen da...) (Og husk at TCO ratingen sier mer om ting som miljøvariabler, utslipp, stråling og slikt enn selve ytelsen.. specs for f.eks. TCO99 her) Endret 16. september 2004 av MrLee Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg har denne skjermen jeg angrer ikke i det hele tatt. MEN det iriterer meg litt det som blir vist på bilde til kjello2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå