Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skal anskaffe IP-telefoni, TeleVoip best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, televoip er billig hvis ikke du skal ringe mye! Slepper ihvertfall fast månedsavgift! Inngangsbilletten er 667 kr inkl P&P + evt 100 kr i tellerskritt! = 767kr. Du må velge nytt nummer (de har ingen portering av gammel nummer!)

Har du Nextgentel må du forwarde porter i router!!! Men det går!

TELIO er vel mest kjent ... men tror mange ringer til mobil og da hjelper det jo ikke med gratis til fasttelefon!

Så jeg synes televoip er greit! Da sparer man de 154 kr/mnd!!!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg bestillte utstyr fra Ip24, og ca 2 mnd etter kom utstyret. Det skal være kortere leveringstid nå. Det har funket meget bra. Har adapter med QoS. Viss du har IP24 boks med QoS, så er det viktig at denne kobles direkte til ADSL /SDSL routeren. Så kan en koble en router videre. Eks. en trådløs router. Alt fungerer meget bra. Meget bra lyd og ingen ekko. Ingen problem. Det er bare en ting jeg må teste ut mere når jeg kommer hjem. Det er telefaksen. Av en eller annen grunn, så ville den ikke sende faks med IP24. Skal finne ut av dette. Er sikkert bare en bagatell.

Kunderesvice kan være vanskelig å nå på telefon, anbefaler mail. Er meget godt fornøyd.

Lenke til kommentar

Jeg har TeleVOIP. Helt greit. Noen ganger høres folk ut som de er langt borte. Har også hatt noe hakking i lyden jeg mottar. Også litt forsinkelse når man snakker (lettere for å snakke i munnen på hverandre). Men jeg synes det er helt greit. Fikk adapteret når jeg var lovet. Og jeg har brukt 40 kr på 2 måndeder (mot 360 kr hos Telenor)! Positivt at man ikke behøver ekstra ruter (hvis man ikke har det). Det må man hos Telio. Det koster fort 7-800 kr ekstra...

Lenke til kommentar

Jeg mener. Først bredbåndsrouteren (ADSL/SDSL), så boksen fra IP24, fra den så kobler en så sin egen router/switch eller hva det måtte være. Grunnen til dette, er at viss du har QoS, betyr at tale blir prioritert over annen nettverkstrafikk, slik at kvaliteten alltid er god selv om du samtidig laster ned filer eller epost. Går datastrømmen først gjennom din egen router, og til ip24 boksen sist, så vil ikke QoS virke. Så enkelt er det. Etter at jeg gjorde denne oppkoblingen, så har alt blitt så mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...