Gå til innhold

Nytt hovedkort, socket A

lalleh

Anbefalte innlegg

Hei!

Har endelig måtte bite i det sure eplet, og innsett at hovedkortet jeg nå har er ødelagt. Sitter med et Asus A7N8X-Deluxe 2.0 hk. Har egentlig vært veldig fornøyd med det, men av diverse grunner har det gitt opp.

Det er nå jeg lurer på hva jeg burde investere de få pengene jeg har i. Lurer på om skal kjøpe samme kortet, men det er jo moro å prøve noe nytt.

Noen som har forslag til Socket-A hovedkort i 500-600 kroners klassen? Trenger hjelp fra noen med peiling her! Kommer antageligvis til å bestille en av de neste dagene..

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Abit NF7-S er et veldig godt kort.

(kommer garantert til å bli anbefalt)

jepp der hadde du rett :p eg anbefaler det hk-et på det sterkeste, kansje bytte ut chipset kjølern med ei kjøleribbe ;) det har eg gjort, fordi vifta begynner og bråke etter ein stund også kjøler den litt dårlig...

Lenke til kommentar
Hei!

Har endelig måtte bite i det sure eplet, og innsett at hovedkortet jeg nå har er ødelagt. Sitter med et Asus A7N8X-Deluxe 2.0 hk. Har egentlig vært veldig fornøyd med det, men av diverse grunner har det gitt opp.

Det er nå jeg lurer på hva jeg burde investere de få pengene jeg har i. Lurer på om skal kjøpe samme kortet, men det er jo moro å prøve noe nytt.

Noen som har forslag til Socket-A hovedkort i 500-600 kroners klassen? Trenger hjelp fra noen med peiling her! Kommer antageligvis til å bestille en av de neste dagene..

På forhånd takk!

Før du kjøper nytt, har du sendt det inn?

Lenke til kommentar

Så lenge du velger et nforce 2 og ikke er noen hardcore overklokker vil jeg påstå at disse kortene er så gamle nå, at alle barnesykdommene er borte.

Med andre ord uansett hva du velger blir du nok fornøyd. Kan jo forsåvidt støtte opp under nf7-s, dette kortet er vel det som marginalt klokker best hvis man er heldig. Asus er uansett bra saker.

Lenke til kommentar
Hei!

På forhånd takk!

Før du kjøper nytt, har du sendt det inn?

Jepp, sendte det inn til komplett, men de fant ingen feil. Men jeg vet at den er der, og jeg orker ikke holde på med et hovedkort som lever sitt eget liv mer. ;)

Men takk for alle forslag, ser ikke bortifra at det blir et Abit NF7-S! :)

Lenke til kommentar
Abit NF7-S er et veldig godt kort.

(kommer garantert til å bli anbefalt)

jepp der hadde du rett :p eg anbefaler det hk-et på det sterkeste, kansje bytte ut chipset kjølern med ei kjøleribbe ;) det har eg gjort, fordi vifta begynner og bråke etter ein stund også kjøler den litt dårlig...

Litt dårlig? Den bråker mer enn alle komponentene tilsammen, og kjøler to grader :p

Men valget av kortet *støttes støttes*

Lenke til kommentar

Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA nForce2SPP/MCP-T/Ultra400,ATX1394-Demo1

Et røverkjøp :-)

NF7-S V2.0 er det beste kortet i NF7 serien med SATA, Firewire og SoundStorm lydchip. Dette er rett og slett det beste Socket A hovedkortet som er laget for overklokking (unntatt et Gigabyte kort, men det krever at du må lodde litt på komponentene for å øke Vcore, noe jeg regner med er uaktuellt).

Eneste problemet med NF7 kortene, er som tidligere nevnt, at Nortbridge kjølevifta har en tendens til å bråke når den blir slitt. Løsningen er enkel og billig: Zalman chipsetkjøler m/kjølepasta

Lenke til kommentar

Takk for mange forslag!

Ser ut som om det blir Abit NF7-S nå. Har aldri vært borti Abit kort før, så det kan jo bli moro å teste det. Og som du sier, 356speedster, det er ikke veldig aktuellt å drive med lodding osv. Har en XP 3000+, og det er vel grenser for hvor mye den kan klokkes?

Men takk for rask respons, tror jeg bestiller det kortet i kveld. :)

Lenke til kommentar

Er enig med folket her, men selv ville jeg gått for ASUS A7N8X Deluxe, om overklokking ikke står øverst på listen. Selv om det tåler overklokking dette og. Det er også passivt kjølt, noe NF7/-S ikke er, de bråker noe ille. Men de har den samme gode lyden, og har S-ATA begge to. Så er hipp som happ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...