toreide Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg har nå bestilt ADSL hos Telenor. Valgte pakken til 449,- pr. mnd, og fikk 1 måned gratis. Jeg bestilte ikke noe utstyr annet enn det som følger med i innstalasjonspakken. Lurer på hva mer jeg trenger av utstyr for å koble meg til nettet. 1. Hovedkortet mitt har jo en LAN-funksjon. Fungerer denne som adsl-modem? Hvis ikke, hva vil dere anbefale? 2. Trenger også en trådløs router. Har lest mye bra om US Robotics Wireless Turbo Access Point & Router, samt en Asus router jeg ikke husker betegnelsen på (tror den er på ukens tilbud hos Komplett). Noen som har gode/dårlige erfaringer med disse? Noe annet jeg trenger? Lenke til kommentar
boza Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) 1. Denne LAN "funksjonen" er mest sannsynlig ditt nettverkskort. Så da kan du via nettverksledningen bruke internett ganske umiddelbart etter oppkobling av modem/router. Nei det er ikke ditt modem/router. Kun et kommunikasjonskort. 2. Ser ut som du trenger et trådløst kort til din pc, det hjelper ikke med sender/mottaker når du ikke selv har en sender/mottaker på pc'n din. Hvis det ikke følger med trådløs pakken, må du kjøpe et trådløst kort ved siden av, har du stasjonær anbefaler jeg et PCI kort, har du bærbar et PCMCIA. USB finnes også, men har erfart selv at de "dropper" innimellom, dvs ikke helt stabile etter min erfaring. 3. Fra telenor kommer det gjerne en god manual i papir og på cd, bare sett cd'n i og følg alle instrukser og du er på nett. Mvh boza Endret 16. september 2004 av boza Lenke til kommentar
toreide Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Finnes det en-boks løsninger som er modem/router+trådløs router? F.eks Asus Wireless Router 54 Mbps 802.11g , WL-500G Blir litt forvirret da det tilbys separate adsl-modem'er i tillegg til router, router/aksesspunkt etc.... Lenke til kommentar
highlander Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Neeeeeei! Firstmile eller NGT = sant. Telenor kan være greie til de grader men i mine øyne så suger kundeservicen dems. De sender deg bare ett annet sted. (Og kundeservice er en viktig del når man bestiller adsl) Lenke til kommentar
pri Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Finnes det en-boks løsninger som er modem/router+trådløs router? F.eks Asus Wireless Router 54 Mbps 802.11g , WL-500G Kjøper du den som du har linket til, har du alt du trenger. Den har innebygget: -Router som du trenger for å koble deg til Telenor sin ADSL løsning -4 porters switch som gjør at du kan koble til maskinen din og 3 andre maskiner med kabel. -Trådløs router. I tillegg har den bla. printerserver som gjør at du kan koble skriveren din til nettverket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå