Gå til innhold

Historien om min data Machine

Anbefalte innlegg

Hmm...

Vel, hei hei.. *vinke,vinke*

Jeg kjøpte min første AMD cpu tilbake i 2000

jeg så på det som en god gjerning for et synkende skip (det var da intel ga ut sin P3 som var overlegen AMD sine cpuer).

Pluss at det passet min trange student økonomi,Det var en K6-2 400, jeg rotet max på hovedkortet, og fikk klokket den opp til svulmende hastigheter, jeg var en nybegynner, og veldig engasjert, CPU'en fikk gjennomgå maksimalt, jeg var veldig fornøyd med den, samme hvor slem jeg var mot den, kom den alltid tilbake i windows.

CA. halvannet år etter hadde jeg spart nok til å kjøpe nytt hovedkort og CPU, jeg valgte selvsagt AMD, fikk ett flott hovedkort (KT7-raid), og en duron 700, wow, dette går skikkelig fort, jeg prøvde å overklokke litt, og kom ganske langt, nesten 1ghz, eksperimenterte litt med kabinett vifte som jeg satte på ribba. Og fikk kjølt enda mer, så kom jeg opp med en fin ide å sette på nyere goop, og den ribba satt så godt fast på hovedkortet at jeg måtte bruke skrujern for å få den av.. og vips som en fugl som flyr inn i ett vel-for-godt-vasket vindu, døde mine forventninger, den ene pinnen, som holder ribba nede knakk, åhh, herrre Jesus, hvorfor! Hvorfor hater du meg, har jeg ikke opplevd nok, må du torturere meg med din Ignorante holdning, har jeg fortjent dette!! AHHhhh...

selv om en ulykke sjelden eller aldri kommer alene, var også kjernen på den uduglige Duron svekket, den var ødelagt....

Den 3dje AMD'en..

etter en lang pause fra min kjære data, fikk jeg endelig nok penger til en ny CPU, (jeg har ikke så dårlig råd, men jeg gambler vekk pengene mine I poker, og spille automater) Duron 750, hehe, 50mhz mer en den første, pc'en begynte virkelig å brumme som en farrari.. men vifte problemet var ikke løst, hmmm, slik fikset jeg det, jeg tok den samme gamle ribben, med en gammel vifte på, og fastet de fire hjørnene fast til hovedkortet med regulering-strikk (du vet de små strikken du skal putte i munnen, feste til reggissen, fordi tennene dine ser ut som om de har blitt truffet av neven til Mike Tyson)

vel, det var gjort, hehe, PC-en funket de neste 2 ukene..

Det var den dagen jeg lot PC-en stå på og jeg gikk opp på kjøkkenet for å lage meg en toast, jeg gikk ned hvor jeg har PC-en, og noe luktet svidd, det var ikke toasten, fordi lukten var mer,.. syntetisk..

PC-en var, av.. død.. jeg kikket inn i kabinettet med toasten i munn, litt sjokkert, ribba hadde detti ned på skjermkortet (GF2MX), den svære aluminiums blokken hadde heldigvis ikke ødelagt det kjære kortet, men CPU'en så litt misfarget ut, litt sprøere en vanlig, ja, selvfølgelig var den blåst til helvete!

Jeg tok CPU'en med ut på et høyt fjell, tok frem min Spalding Power Ply 5 golf kølle, CPU'en under meg, vinden blåste friskt gjennom håret mitt, kikket utover larviks slummen (torstrand), (fordi som vil prøve dette hjemme: CPU'en var plasert med det ene hjørne i en hubbaBubba tyggis).

Jeg tok litt fart og skjøyt det lille tekno vidunderet ut i det fri, CPUen hørtes ut som et rikosjett pistol skudd.

Hevn, så deilig, så menings løst.

Den 4de AMD'en

når du blir vant til at ting repeterer seg rundt deg oppfattes ikke ting som de skal, ting du gjerne ville huske, blir som en uklar tåke, du vet det skjedde, men du har ikke hukommelsen av det.

Det var en Duron 850, fikk den i posten når jeg holdt på med et dykker kurs. hehe, gledet meg veldig, 850, wow, nye svulmende hastigheter i vente, vifta hadde jeg ikke giddi å tenke på istedet for ett tannstrikk I hvert hjørne, satset jeg heller på 2, hehe dobbelt opp, dobbelt så trygt..

(jeg hadde ikke funnet noen ribbe som festet seg på alle 6 pinnene)

Dette holdt for en stund, duronen klarte seg, og det gamle hovedkortet, det hadde fortsatt litt igjen å vise.

Vel, denne Duronen, fikk kjernen knust av det sinnsyke presset fra 8 tannstrikk, det var noe ustabilt, presset måtte synkroniseres,DVS likt press på alle hjørner, noe som førte til nok en knust Duron. Om jeg er uforsiktig, heller veldig Initiativ, muligens litt hyper, tålmodighet er en fin ting, synd at jeg ikke har noe av det...

Den 5te AMD

da Athlon kom ned til et gunstig pris nivå,

hva er vitsen med Duron, Athlon, for alle pengene, korrekt..Athlon 1200 (200FSB)

wow, jeg synes fortsatt den duger, fikk forresten en ny vifte, Taisol ett-eller-annet den bruker alle 6 pinnenen, imponerende, mitt Kt7-raid kort holder fremdeles, jeg ønsker litt valuta igjen for pengene, så det neste jeg oppgraderer vil bli skjermkortet..

Forresten, hovedkortet er veldig fint, jeg har sølt sjokolade melk over hele kortet! Cola og, det har hendt 3 ganger! Det eneste jeg gjør er å vasker det, dette går helt fint.. husk å tørk kortet skikkelig før du tar det i bruk!

Er ikke dette nok?

Jeg synes det var en fin happy-ending.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

hehe.. meget underholdende pc..

men har et lite spørsmål.. istedenfor å vase vekk 1000vis på amd dritt, hvorfor kjøpte du ikke bare en enkel p2-p3 5-800mhZ?

stabilt, enkelt og billig (hrmf)

allti hatt intel jeg..

p1-120, celeron 600, p3-933 og nuh p4-2.0ghzNW

beret :smile:

Lenke til kommentar

Jeg husker ikke hvorfor jeg skrev det, det var egentlig ment som et innlegg till en Amd vs intel diskusjon, men det utviklet seg til noe helt annet.

Vil hovedkortet fungere med et hvilketsomhelst Geforce 4 skjermkort?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-10 01:31, Machine skrev:

Jeg tok CPU'en med ut på et høyt fjell, tok frem min Spalding Power Ply 5 golf kølle, CPU'en under meg, vinden blåste friskt gjennom håret mitt, kikket utover larviks slummen (torstrand), (fordi som vil prøve dette hjemme: CPU'en var plasert med det ene hjørne i en hubbaBubba tyggis).

Jeg tok litt fart og skjøyt det lille tekno vidunderet ut i det fri, CPUen hørtes ut som et rikosjett pistol skudd.

Hevn, så deilig, så menings løst.

LOL, og enda mer LOL

Hvorfor har du ikke bilde? Det hadde vært helt sjef og sendt til AMD som en ytring. Husk kamera neste gang!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...