milkwood Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Lyden skurrer når jeg kobler via forsterker. Er dette jordingsfeil. Hadde også problemer med tven at jeg fikk strøm imeg gjennom phono kablene som var koblet til. Lyden er liksom masse skurr selv om jeg ikke har på noe lyd på pcen. Om det er jordingsfeil. noen som vet hvordan jeg får fiksa dette? Det problemet med strøm i tven skjedde når jeg tok strømmen fra en ikke jorda kontakt. Men nå står tven og pcen i en jorda kontakt, mens forsterkeren fortsatt står i ikke jorda kontakt. Har dette noe å si? Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Har nå koblet forsterkeren og alt over på jorda kontakt, men fortsatt støy... noen som har forslag hvor denne elektriske støyen kommer fra? (for regner med det er det det er. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Har nå koblet forsterkeren og alt over på jorda kontakt, men fortsatt støy... noen som har forslag hvor denne elektriske støyen kommer fra? (for regner med det er det det er. Hei, Prøv og koble PC'en i en annen inngang på forsterkeren - men det har du sikkert prøvt? Mvh Kimmer Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Støyen viser seg og komme når jeg kobler noe fra tven og inn i forsterkeren. fjerner jeg kabelen fra tven så blir lyden fin. tven er vist ikke helt godt. gir fra seg strøm og støy den ikke skal =) noe måte å finne ut hvordan jeg kan fikse dettE? Endret 16. september 2004 av milkwood Lenke til kommentar
monodonk Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Hei jeg synes det virker rart at du har en TV med jordet kontakt, det har aldri noen av mine TVer hatt. Er du sikker på at du ikke mener at du har satt den ujordete kontakten i en jordet padde eller lign. Hvis det er det du har gjort er det fortsatt ikke jording tilstede. Du skal ikke være nødt til å jorde noe som helst egentlig, men hvis du føler at du må, så skal du ikke jorde mer enn en av modulene i oppsettet - helst effektforsterkern. I en forsterkerkrets vil det stort sett alltid være litt uønsket strøm/støy på vandring. Denne støyen blir vanligvis ledet til jord/chassis(ikke sånn jord du finner på lysnettet) det er mulig at det er dårlig jording til chassiset i TVen din. Anbefaler deg å ikke åpne TVen for å finne dette ut på egenhånd. Endret 27. september 2004 av monodonk Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Husker ikke hva jeg skrev over, men har ingen tv med jording nei =) iallefall ikke til støpselet. Så om den står i en jorda eller ujorda stikkontakt har ikke noe å si. konklusjonen min er at jordingen i tven er møkka opp. Så må eventuelt levere den og få den fiksa. Lenke til kommentar
monodonk Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Ingen dum konkluksjon det, men ta en telefon til et firma som fikser TVer, forklar problemet og hør hva de sier - før du drasser TVen avgårde. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Jeg TVILER på at det er tv'n din som er problemet, når jeg hadde TV'n, DVD-spilleren, cd-spilleren, radioen og PC'n tilkoblet stereoanlegget så skurret det det sekundet pc'n ble tilkoblet, aldri uten at den var tilkoblet, nå, det jeg gjorde var å ta gjordinga til forsterkeren min og gjorde den til samme gjordingspunkt som pc-kabinettet (jeg tok å slipte vekk en liten bit av lakken på pc-kabinettet satte inn en metallskru, kobla til en gjordingsledning, kobla den sammen med gjordingen til forsterkeren, gjorda de til gjordinga på en kontakt) VOILA problemet ble løst.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå