phun-ky Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Har jobbet med data siden 97 og begynner å merke at øynene ikke har godt av å jobbe så mye med data. noen som har noen anbefalinger på skjermer som har lav stråling? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 LCD er helt flimmerfritt, og så vidt jeg vet også strålefritt, og kan i aller høyeste grad anbefales. Lenke til kommentar
alsvartr Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Skal selv bytte skjerm i disse dager fra CRT til LCD. En av grunnene er nettopp strålingen fra CRT. Har for tiden en Eizo 19" CRT ettellerannet. Lånte for en stund siden at apparat som kunne måle strålig fra el. artikler, og dette apparatet gav MAKS utslag rundt 40-50 cm. fra skjermen. Mao. maks stråling til rundt der skallen er.. :| Prøvde det samme med en LCD skjerm og der ble det ikke noe utslag før 5cm fra skjermflaten.. så du kan si dette fikk meg til å vurdere et bytte til LCD! Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 hm, da blir det lcd skjerm på meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå