taz123 Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Lurte på om noen kunne gi meg tips om hvordan jeg lager en "logo" til websiden min? Med logo mener jeg den lilli "thumben" som vises foran sidenavnene i f.eks "Favoritter"-listen i IE. Hadde vært fint med et litt personlig preg, og ikke bare den kjedelige e'n..... Håper noen kan hjelpe meg med dette Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Søk etter "favicon" ved å bruke Søkefunksjonen her på forumet.. Da skal du finne det du leter etter.. Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) <link rel="icon" href="navn.ico" type="image/ico" /> <link rel="shortcut icon" href="navn.ico" type="image/ico" /> Denne koden skal ligge i <head> taggen i html fila. Endret 16. september 2004 av OShea22 Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 <link rel="icon" href="navn.ico" type="image/ico" /> <link rel="shortcut icon" href="navn.ico" type="image/ico" /> Denne koden skal ligge i <head> taggen i html fila. Noen som har forklaringen på at de fleste bruker både "icon" og "shortcut icon"? Nysgjerrig.. Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Noen som har forklaringen på at de fleste bruker både "icon" og "shortcut icon"? Nysgjerrig.. Hehe, selv har jeg ikke svaret, i og med jeg har tatt dette fra dette forumet et sted..hehe, har hvertfall det på min side, og når dette fungerer hos meg, er det jo like greit å la andre vite at det funker også Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 http://photomatt.net/2003/11/13/how-to-create-a-favicon/ OShea22: kan være at du har tatt det fra Lokaltog: se her Lenke til kommentar
taz123 Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Takker for god hjelp!!! Men jeg har ikke photoshop..... har heller ikke kjapp nett-tilkobling, så å laste ned prøveversjonen på 158 MB er lite aktuelt... Er det andre bildeprogrammer som kan lagre som .ico? Har PSP7 og Paint akkurat nå.... Ligger sikkert andre demoprogrammer og slenger et sted her.... Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) OShea22: kan være at du har tatt det fra Lokaltog: se her Der var det ja Akkurat der jeg har tatt det fra også faktisk, hehe taz123: Bruk denne linken: plugin til å laste ned en liten plugin som hjelper deg. Endret 16. september 2004 av OShea22 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå