GRendal Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Hei, hvor mye tåler en AMD 64 3500+ av Vcore med en Thermaltake 948U + 92mm vifte? har den på stock 1.50v nå. Jeg leser om at FX har ulåst MP, men jeg kan da visselig velge multiplier med mitt MSI K8N NEO2 HK også? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Hvor mye spenning den tåler kommer an på temp., så lenge den ligger under 60°C ved load (med luftkjøling) så vil jeg si det er trygt (men man skal heller ikke overdrive selv om den ligger under 60°C, dette spesielt med fasekjøling). Den har en stock spenning på 1,5-1,55V. FX har ulåst MP både oppover og nedover, non-FX kan kun justeres nedover (selv om det kanskje er listet alternativer oppover og nedover, vil maskinen kun boote ved original MP eller nedjustert MP). Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Hvor mye spenning den tåler kommer an på temp., så lenge den ligger under 60°C ved load (med luftkjøling) så vil jeg si det er trygt (men man skal heller ikke overdrive selv om den ligger under 60°C, dette spesielt med fasekjøling). Den har en stock spenning på 1,5-1,55V. FX har ulåst MP både oppover og nedover, non-FX kan kun justeres nedover (selv om det kanskje er listet alternativer oppover og nedover, vil maskinen kun boote ved original MP eller nedjustert MP). ok skjønner, skal jeg da bruke temp måler i bios eller? Edit: CPU temp ligger på ca 39-40 grader idle edit2: hvordan sjekker man raskest load? Endret 16. september 2004 av GRendal Lenke til kommentar
lperik Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Kan jo prøve speedfan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå