IRRupt Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Trenger litt hjelp her. Vil gjerne benytte meg av background position når jeg skal lage min rollover som de gjør i denne artikkelenn Mitt problem er at min meny består av 6 "knapper" hvor den siste knappenhar en helt annen form en resten, slik at jeg må ha et eget background bilde. Hvordan definenerer jeg dette? Har prøvd med å definere hver ul som en egen classe, for deretter å definere et annet background bilde på den siste, men jeg får det ikke til. Noen tips? Endret 16. september 2004 av IRRupt Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Ikke definer hver ul som en klasse. Legg alle linkene i en <ul></ul> og for hver link har du det slik: <li><a href="#" class="home">home</a></li> osvosv Om du har teksten i bildet må du bruke <span> som du gir egenskapen usynlig i css Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Det enkleste i dette tilfellet, vil være å lage fellesverdier for a-elementet som da vil tilhøre de 5 første knappene, og deretter lage en klasse til den siste knappen. Antageligvis må du bruke !important for å overstyre det som er standard for a-elementer på denne klassen, uten at jeg skal si noe sikkert. <li><a href="#" class="siste">Tekst</a></li> .siste { egenskap: verdi !important; } Lenke til kommentar
IRRupt Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Da fikk jeg løst det <li><a href="#" id="test"><span class="hidden">Test</span></a></li> #test { height:Xpx; width:Xpx; background-image: url(tilbilde.jpg); display:block; } #test:hover { background-position:-Xx; } Takker for tipsene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå