tech Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Noen som har opptak av foredagene hans? Jeg fikk ikke dratt, og jeg vil høøre. filmklipp eller lydklipp.. eller noen ting hehe Hvis noen skal på foredraget hans i oslo så må dere ta opp. =D Hadde jeg fått vite om det noen timere så skulle jeg søren meg dratt! Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg var på foredraget på Ingenørhyøskolen. Det ble gjort videoopptak av hele seansen. Dette blir nok gjort _fritt_ tilgjengelig Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Foredraget ble stoppet et øyeblikk halvveis fordi opptaket hadde stoppet, og da sa RMS det at han ville vite det med en ting slike ting skjedde, for at opptaket skulle bli perfekt Lenke til kommentar
iCrap Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Hvis det er han duden med ragget det snakkes om, vil jeg og se. Så også den artikkelen i ITavisen. For noe skrap Lenke til kommentar
tech Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Foredraget ble stoppet et øyeblikk halvveis fordi opptaket hadde stoppet, og da sa RMS det at han ville vite det med en ting slike ting skjedde, for at opptaket skulle bli perfekt Heheh.. det hørtes morro ut rms høres egentlig ut som en artig kar.. Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Var der selv. Det var kuli. EFN skal gjøre opptaket tilgjengelig så snart det klippes sammen. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Fra skolelinux-mailinglista klokka 0300 i natt: To timer video fra Richard Stallmans foredrag «Copyright and community» ved høyskolen i Oslo den 16. september: <http://skolelinux.no/~herman/vid/stallman/> De blir neppe liggende der for all ettertid. Til det tar de for mye plass (242 MB). Format: MPEG1, 384x288. Krever ingen særskilt dekoder; MPEG1 finnes over alt. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Hadde jeg fått vite om det noen timere så skulle jeg søren meg dratt! Hiv deg på toget til Bergen der han taler på søndag da Foredraget i Oslo var kjempebra, Stallman er en ypperlig taler med mange svært innsiktsfulle betraktninger. (Auditoriet i Oslo var imidlertid helt teit, mye bredere enn det var langt, så siden det var stappfult og mange måtte sitte helt på siden, var det nok mange som ikke så så mye. Auditoriet i Bergen er betraktelig bedre.) Endret 17. september 2004 av slime mold Lenke til kommentar
tech Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Skulle gjerne ha gjort det, men 10 timer blir litt for langt og reise for meg. heh Lenke til kommentar
tech Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Fra skolelinux-mailinglista klokka 0300 i natt: To timer video fra Richard Stallmans foredrag «Copyright and community» ved høyskolen i Oslo den 16. september: <http://skolelinux.no/~herman/vid/stallman/> De blir neppe liggende der for all ettertid. Til det tar de for mye plass (242 MB). Format: MPEG1, 384x288. Krever ingen særskilt dekoder; MPEG1 finnes over alt. Takker!! Lastes ned nå Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) mpeg? hvorfor ikke xvid/ogg, begge er frie/åpne codecs. Det ville spart mange mb. Mot en liten tradeoff, at brukere alt har xvid og ogg decodere, eller at de tar seg det lille minuttet det tar å installere dem. Edit: D'oh! Endret 17. september 2004 av Bad_Byte Lenke til kommentar
tech Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 (endret) mpeg? hvorfor ikke xvid/ogg, begge er frie/åpne codecs. Det ville spart mange mb. Mot en liten tradeoff, at brukere alt har xvid og ogg decodere, eller at de tar seg det lille minuttet det tar å installere dem. Edit: D'oh! Helt enig. Encoding med XViD kunne også gi mye klarere bilde. Men det som er gitt ut nå kan kanskje bare være en haste utgivelse, kanskje de tar seg tid til en annen encoding litt seinere? Endret 17. september 2004 av tech Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Noen som har lasta ned? Er ikke så veldig nøye med bildekvaliteten, men lurer mest på om lyden er grei? Har nemlig lasta ned noen slike videoopptak før hvor det knapt går an å høre hva folk sier pga dårlig mikrofon-opplegg. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Lyden er helt OK. Bildet er ikke akkurat krystallklart, men jeg finner det ikke forstyrrende.. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Fra skolelinux-mailinglista klokka 0300 i natt: To timer video fra Richard Stallmans foredrag «Copyright and community» ved høyskolen i Oslo den 16. september: <http://skolelinux.no/~herman/vid/stallman/> De blir neppe liggende der for all ettertid. Til det tar de for mye plass (242 MB). Format: MPEG1, 384x288. Krever ingen særskilt dekoder; MPEG1 finnes over alt. Tøft *laste ned og titte* Lenke til kommentar
huf Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Fra skolelinux-mailinglista klokka 0300 i natt: To timer video fra Richard Stallmans foredrag «Copyright and community» ved høyskolen i Oslo den 16. september: <http://skolelinux.no/~herman/vid/stallman/> De blir neppe liggende der for all ettertid. Til det tar de for mye plass (242 MB). Format: MPEG1, 384x288. Krever ingen særskilt dekoder; MPEG1 finnes over alt. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Hva med Theorea? Er jo ferdig nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå