Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor får jeg kjøpt AMR-nettverkskort?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp overtatt en liten PC hos en kamerat - PCen ser faktisk ut som en kaffetrakter - micro-PC med håndtak =)

Men til saken - jeg skal bruke denne som SmothWall, og da trenger jeg to nettverkskort i den - tingen er at det bare er en PCI-slot i den - i tillegg til dette er det en bitteliten slot, som jeg TROR og mener er en "AMR"-slot.

Sjekk ut bildet.

IMG_3245.JPG

1. Kan noen bekrefte/avkrefte at dette er en AMR-slot?
  2. Kan noen fortelle meg hvor/om jeg får kjøpt nettverkskort med denne slotten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Produsenten ASUS er alltid en god kilde. Kan bekrefte at dette er en AMR-slot, men den brukes etter det jeg vet kun til audio og modem, ikke nettverkskort. Denne sloten har vel også gått ut på dato, så om det er mulig å kjøpe utstyr til den er vel usikkert.

Alternativene er vel å kjøpe et dual nettverkskort (f.eks. Intel produserer slike), bruke et USB-kort eller et generisk PCI-riserkort. Det siste er avhengig av plass i kabinettet, og det ser veldig trangt ut, utfra bildet.

PS. De VIA-riserkortene som du finner i mange webshopper kan du ikke bruke, siden de kun kan brukes på noen av VIA's hovedkort.

Lenke til kommentar

Gå til Produktguiden, søk på "Intel dual", "IBM dual" osv. Ikke billig, siden de koster fra ca. 1400 kroner og oppover, men de er produsert for serverbruk.

Edit: Har snoket litt rundt på Smoothwall sine sider. USB-nettverkskort er ikke støttet som standard, men som alltid når det gjelder Linux-baserte systemer, så har noen greid tweake systemet. Interessante tråder kan du finne her, her og her, samt denne linken.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...