JectSon Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Holder på å instalere en ny 200gb harddisk jeg kjøpte nylig. Den er koblet til, og jeg finner den i CMOS, men ikke når jeg går inn på Min datamaskin. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
neb Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) hei hei.. velkommen til forumet..! du mener vel BIOS? CMOS og BIOS er 2 forskjellige ting.. har du formatert den riktig..? bruker du windows 2000,XP etc. lønner det seg og formatere den som en NTFS disk.. mvh bigben Endret 16. september 2004 av bigben247 Lenke til kommentar
JectSon Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Den er synlig i BIOS. Jeg bruker Win XP. Harddisken er helt ny. Og jeg har et lite problem med å formatert den når den ikke er synlig i operativsystemet. Altså, når jeg er inne i XP, finner jeg ikke den harddisken i det hele tatt.. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Start/kjør/diskmgmt.msc Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Er det en SATA harddisk eller en vanlig IDE? Lenke til kommentar
neb Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 gjør som LarsC sier.. kan også ha noe med jumperne på HD og gjøre, hvis du ikke får det til i diskbehandling! Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Jeg hadde lignende problem med min nye 200gb Seagate. Fant den i BIOS, men ikke i "min dataskin". løsningen var å lete litt rundt på seagate sine sider , hvor de hadde et online installeringsprogram. EDIT: det avr en IDE disk. Endret 16. september 2004 av Ozelot Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 du må partisjonere den ut Lenke til kommentar
am3k Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Som sagt du må partisjonere (i 1 eller flere partisjoner/deler) og formatere denne/disse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå