Gå til innhold

Noen som har erfaringer med Fortissimo II Digital?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har akkurat kjøpt det er dødsfornøyd les noen tester av slår Audigy player i test har optiske in og utganger bruke mye mindre ressurser enn et Creative kort beste kjøpet mitt på lenge får dolby digital lyd på forsterkeren min :eek: når jeg spiller dvd og støtter også alt av EAX 1.0 2.0 og alt direct sound.....

Lenke til kommentar

Tror du mangler noen komma og punktum i det innlegget Underlord... Ble nesten slitsomt å lese :grin:

Har selv Audigy Player, og anbefaler det på det varmeste. Meget bra kort. Oppgraderte fra Live! 5.1, og synes Audigy er merkbart bedre på lydkvalitet. Og det har EAX og EAX Advanced HD, som utgjør stor forskjell i spill, tro meg. Mindre ressurser krever det og. Men du bør kanskje ha et litt bra anlegg for å merke noen spesiell forskjell. Hvis du bare har noen fissne stereohøytalere eller noe slikt, kan du bare satse på et Live! kort. De er meget billige nå. Har du fourpoint-surround eller 5.1 system, velg Audigy Player.

[ Denne Melding var redigert av: dominizer på 2002-05-15 12:36 ]

Lenke til kommentar

HAr du optisk utgang på Audigy kortet ditt nei...tror ikke det gitt for du dolby digital nei... tror ikke det.

Eneste jeg ikke får er Advanced HD alt annet støtter det. 2.1, 4.1, 5.1, og alt av EAX og directsound

XP 1700+@1620 mhz

Swiftech MCX462B

256 DDR Ecc Reg

Soyo K7vDragon+

Gainward Geforce3ti500XP

Chieftec Dragon Sølv modda

2x80 GB WD raid0

Plextor 24x10x40

Hercules FortissimoII Digital

Powered by Enermax

[ Denne Melding var redigert av: Underlord på 2002-05-16 08:38 ]

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan du få Dolby Digital med Audigy player hvis du har DVD-ROM. Det er bare og koble de sammen med den medfølgende s/pdif kabelen det, så får du digital surround! Vil du ha optisk kan du bare kjøpe Audigy Platinum/eX. Koster litt, men du får det du betaler for. Audigy er også det kortet som bruker minst maskinkraft, altså du kan få bedre grafikk i spill, selv om det kanskje er minimalt.

Lenke til kommentar

Asså dokker komme med sånne tåpelige utsagn:

"det støtter EAX og ...."

EAX SUGER SUGER SUGER i forhold til A3D 1.0 og 2.0

Men forbanna creative monopol drittlydkort (ikke kvalitet men pris) fucker opp alt som har med A3D å gjøre.... Jeg har Diamond Monstersound MX300 og det er makt gaming kort. Nok om det ja.

Lenke til kommentar

Underlord:

Du får Dolby Digital på alle kort med digital utgang, uansett om den er optisk eller coax (gjennom en 3,5mm jack på creative sine kort) !!!

Bruker selv live 1024 og får dolby digital og dts til min onkyo surr rec.

Lenke til kommentar

Hmmm, litt "tåpelig" utsagn der, EAX suger ikke, kanskje det finns bedre vice versa.

Men hvaslags spill og progz støtter de forskjellige lydkvalitetene som er på markedet, hva er fremtidsrettet og hva trenger du!

Det er det som man burde forholde seg til, kanskje se på noen tester også.

Aldri merket så stor forskjell på lydkort jeg har hatt men det jeg har nå synes jeg har vært best av de jeg har hatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...