Gå til innhold

Er BOXED-vifta på AMD64 noe bra?

Kenneth Dammyr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker selv Boxed-vifta med thermalpad på mitt msi k8n neo FSR og amd64 3000+. Det går helt fint det. Kjører nå 9*270 med bopxed-vifta, og har idle-temp på 32 grader og load på ca 50 grader. Spriket på de to kommer sikkert av thermalpadden jeg bruker. Men skal snart sette inn en annen kjøler, i håp om å kjøre 10*260 (kanskje mere) med dette oppsettet.

Lenke til kommentar

Har bestilt en 3200+ jeg også, og vurderte lenge om jeg skulle kjøpe en annen kjøler enn boxed kjøleren. Til slutt bestemte jeg meg for å prøve boxed kjøleren før jeg kjøper noe mer, dersom det viser seg å være nødvendig

Er støynivået på boxed-løsningen grei? Har ikke hørt så mye hverken i den ene eller andre retningen, så dersom den er høy rekker jeg kanskje å bestille en annen kjøler før bestillingen sendes avgårde. Noen synspunkter?

-Zlatzman

Lenke til kommentar

Jeg har klokket min Newcastle 3200+ til 2475MHz, og idle temp ligger på ca 40. Load noe over 50. Jeg har satt Boxed-kjøleren min til å skru opp hastigheten over 40 grader.

Det er klart man kan hente et par grader på Zalmanen til 400,-, men skulle jeg valgt noe annet enn Boxed hadde jeg likesågodt gått rett til vannkjøling.

Lenke til kommentar
Så hvis dere skal komme med en anbefalling så vil det være å kjøpe den Zalman-vifte?

Hvordan RAM vil være å anbefalle her da, hvis man skal klokke litt?

Og vil vifta passe på et MSI Neo Platinum?

Salman er grei den ja. Finnes flere gode til A64 nå. Tommelfinger regel er jo mere kobber den er laget av desto bedre.

Den passer MSI Neo Platinum ja

Lenke til kommentar
jeg mente og ta av den orginal vifta som står på kjøleren og sette på en annen.

Det tror jeg ikke man vinner no særlig på. Den vifta er ganske så støysvak ved 3000rpm, i forhold til andre regulerbare vifter. Hvis man derimot nøyer seg med en fast viftehastighet kan man sikkert kjøpe en stille Papst-vifte. Men da blir det også varmere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...