The Avatar Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Hææ?? Er dette virkelig sant? Herregu, det er det dummeste jeg har hørt... Er man nødt til å være med i et trosamfunn uansett? Jepp, visst du ikkje er registrert i eit trosamfunn, berre antar dei at det er ein glipp at du ikkje står på lista. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Du må forresten "melde deg inn" i en annen religion for at de ikke skal få støtte for deg Det kan jeg ikke tenke meg. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Du kan melde deg ut av statskirka ved å fylle ut dei rette skjemaer. Men visst du ikkje melder deg inn i eit anna trosamfunn vil du automatisk bli meldt inn i statskirka igjen etter tre år. Kvart tredje år går dei gjennom listene sine og "rydder", dei som ikkje er i andre trosamfunn blir kasta tilbake i statskirka. Påstår du at jeg, som ikke er døpt, ikke konfirmert i kirka og aldri har vært innmeldt eller i det hele tatt skrevet navnet mitt i kirka er medlem? Eller gjelder det bare personer som har meldt seg ut? Hvis det er slik så er det ei skandale. Men jeg kan igrunn ikke tenke meg at det er slik. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Så med andre ord så gjelder ikke religionsfrihet for de mennesker som ingen religioner appellerer til Håper det er like usannsynlig, som det høres ut som. Endret 17. september 2004 av Ktulu Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 *klipp* Påstår du at jeg, som ikke er døpt, ikke konfirmert i kirka og aldri har vært innmeldt eller i det hele tatt skrevet navnet mitt i kirka er medlem? Eller gjelder det bare personer som har meldt seg ut? Hvis det er slik så er det ei skandale. Men jeg kan igrunn ikke tenke meg at det er slik. Gjelder berre dei som har vært medlem og som melder seg ut, utan og melde seg inn i ei anna relgiøs forrening. Trur eg. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Jeg tror ikke du trenger å være døpt for å være medlem.. Man blir vel automatisk innmeldt uansett? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Ingen automatisk innmeldelse nei. Men døpes du, jo da, da bir du naturlig nok medlem. Dessuten er det da fullt mulig å melde seg ut av kirken uten å måtte melde seg inn i noe annet. Bare å ta en telefon så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 kan vi ikke starte ett trossamfunn her da? hva trenger vi? 5 mann og sende inn ett skjema?? og jeg tror at alle blir innrullert i statskirka ved fødsel, dåp eller ikke, så lenge foreldra ikke er medlemmer av et annet trossamfunn når du blir født... Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 kan vi ikke starte ett trossamfunn her da? hva trenger vi? 5 mann og sende inn ett skjema?? To personer er alt som trengs (pluss at man trenger noe å tro på da ). Dersom man er bestyrer i et trossamfunn slipper man forøvrig verneplikt. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Mye fin info på www.hedning.no. Takker for den linken, det er et skjema på den siden som skal bli brukt. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Du må forresten "melde deg inn" i en annen religion for at de ikke skal få støtte for deg Det kan jeg ikke tenke meg. Allikevel er det sant. I hvert fall det han mener. Hvis du ikke melder deg inn i et annet trossamfunn e.l. (f.eks. human-etisk forbund) vil statskirka fortsatt få støtte for deg. Halvert sådann, men penger like fullt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå