knutby Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Nå er jeg lei av å "støtte" stats kirka ved å være medlem. Og tenkte jeg skulle melde meg ut. Jeg kunne jo selvfølgelig sendt et brev, men det er kjedelig. Kan man melde seg ut ved prate med presten i den lokale kirka? Hadde nemmelig hvert gøy og høre han prøve og overtale meg Lenke til kommentar
uberhunter Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Hehehe, gikk borgerlig komf. jeg.. tror jeg ble automatisk meldt ut da Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Hehehe, gikk borgerlig komf. jeg.. tror jeg ble automatisk meldt ut da Husker jeg dette rett, ble du ikke det. Ble litt usikker nå, men. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Ble man det?? Jeg tok også borgelig men de sa ingen ting om det.. Lenke til kommentar
uberhunter Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 kanskje det var noe jeg trodde da.. jaja, bryr meg ikke om jeg er medlem eller ikke, får ingen ekstra ulemper med å være medlem Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg tok også borgerlig konf. Lurer på om man ikke blir automatisk meldt ut, de sa iallefall det når vi hadde forbredelser, så det stemmer nok det Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) kanskje det var noe jeg trodde da.. jaja, bryr meg ikke om jeg er medlem eller ikke, får ingen ekstra ulemper med å være medlem Unødvendig statsstøtte til kirka, som skal gå med til å holde gudstjeneste for deg. Ikke akkurat godt utnyttede penger. Som kjent får jo statskirken 200 kr (elns) per medlem fra staten. Endret 16. september 2004 av nr.4 Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Mye fin info på www.hedning.no. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Man blir IKKE meldt ut av statskirka om man har borgerlig konfirmasjon. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Man blir IKKE meldt ut av statskirka om man har borgerlig konfirmasjon. Riktig. Men melder du deg inn i et annet trosamfunn, eventuelt humanentisk forbund vil de høyst sannsynlig melde deg ut. Er selv ikke medlem av statskirken. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Nei, det vil man ikke. For det første så vil kirken helt sikkert ikke finne ut dette og for det andre så tjener kirken spenn på at du er medlem. For å bli utmeldt av statskirken må man selv aktivt gå inn for det. Er du under 16 må begge foreldrene samtykke. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Hva vil "man" ikke? Ved å melde deg inn i et annet kirkesamfunn ordner de utmeldelse fra statskirkeken, men mulig de vil ha foreldres underskrifter. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Hva vil "man" ikke? Ved å melde deg inn i et annet kirkesamfunn ordner de utmeldelse fra statskirkeken, men mulig de vil ha foreldres underskrifter. Ett annet kirkesamfunn kan ikke melde deg ut av statskirken. Det må du selv gjøre ved å sende inn ett skjema vedlagt kopi av dåpsattest. Kirkesamfunnet kan sikkert putte skjema og kopi av dåpsattest i en konvolutt, lime på frimerker og poste det, men det kan ikke tolkes som at de ordner med utmeldelse. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Da jeg meldte meg inn i en annen kirke tok det kirkesamfunnet og ordnet utmelding. Har forstått det dithen at det var vanlig jeg... Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Ingen kan ta dåpen fra deg. Så hvis du er døpt, så kan du aldri melde deg ut. Selv om du brenner en kirke Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Ingen kan ta dåpen fra deg. Så hvis du er døpt, så kan du aldri melde deg ut. Selv om du brenner en kirke Tullprat. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Statskirka får uansett "støtte" for deg, så lenge du ikke er medlem i noe annet. F.eks Human-etisk forbund. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Du vet, Jeg_ruler, at det er ikke bare i statskirken man er kristne Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Statskirka får uansett "støtte" for deg, så lenge du ikke er medlem i noe annet. F.eks Human-etisk forbund. Riktig, dog er det kun halvparten. Syk regel uansett. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Ingen kan ta dåpen fra deg. Så hvis du er døpt, så kan du aldri melde deg ut. Selv om du brenner en kirke Nja, teknisk sett så kan du nok melde deg ut ja... Men du kan ikke "udøpe" deg. Men hvis du ikke tror på relegionen så har du antagligvis ikke et behov for det heller... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå