Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skal være fiks!?(åpning av porter og NAT)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, jeg skrev at Azureus kun trenger en port og at BT-protokollen er TCP-basert. UDP-basert støtte jobbes det med svjv.

Er ikke 10.0.0.1 ruteradressen? Lokalnettet her har ruteren på 10.0.0.1 og pcene på 10.0.0.2 ->

Skru av alle brannvegger du måtte ha kjørende på operativsystemet.

Og bare sånn for sikkerhetsskyld:

If you are asking yourself: "Why do I only get yellow smilies now with the new version when I got green ones before?" then here is a possible solution to that:

* Go to View>Configuration>Plugins>UPnP and ensure that the Enable UPnP box is unticked. This should sort that problem out.

Fint med en kilde jeg kan støtte meg til. ;)

Azureus only uses ONE listen port. (plus one for the embedded tracker) And at the moment, the only protocol used for it is TCP, athough UDP is coming soon. So you will ONLY need to forward one listening port for Azureus, and you will ONLY need to tick the TCP box.

http://azureus.sourceforge.net/wiki/index.php/PortForwarding

Lenke til kommentar
Vel, jeg skrev at Azureus kun trenger en port og at BT-protokollen er TCP-basert. UDP-basert støtte jobbes det med svjv.

Er ikke 10.0.0.1 ruteradressen? Lokalnettet her har ruteren på 10.0.0.1 og pcene på 10.0.0.2 ->

Skru av alle brannvegger du måtte ha kjørende på operativsystemet.

Og bare sånn for sikkerhetsskyld:

If you are asking yourself: "Why do I only get yellow smilies now with the new version when I got green ones before?" then here is a possible solution to that:

* Go to View>Configuration>Plugins>UPnP and ensure that the Enable UPnP box is unticked. This should sort that problem out.

Fint med en kilde jeg kan støtte meg til. ;)

Azureus only uses ONE listen port. (plus one for the embedded tracker) And at the moment, the only protocol used for it is TCP, athough UDP is coming soon. So you will ONLY need to forward one listening port for Azureus, and you will ONLY need to tick the TCP box.

http://azureus.sourceforge.net/wiki/index.php/PortForwarding

Min ip på lokal tilkobling viser 10.0.0.1? Så jeg regner med at dette er riktig?

Takker forresten for en fin link, sa meg veldig mye en del innepå der, med enkle forklaringer! ;)

Lenke til kommentar

Du kan få gult fjes selv om du har satt opp alt slik det skal være, men fjeset skal endre farge i løpet av kort tid.

Jeg har mistet oversikten over oppsettet ditt, men det høres litt rart ut at din pc er .1 på lokalnettet. Ta en start/kjør/cmd ipconfig og lim inn det du får der, evt. gjør en ipskann over 10.0.0.1 - 10.0.0.10.

Vet ikke helt hvordan linker til ipskannere funker i forhold til regelverket, så du får finne en selv. ;)

Endret av LarsC
Lenke til kommentar
Du kan få gult fjes selv om du har satt opp alt slik det skal være, men fjeset skal endre farge i løpet av kort tid.

Jeg har mistet oversikten over oppsettet ditt, men det høres litt rart ut at din pc er .1 på lokalnettet. Ta en start/kjør/cmd ipconfig og lim inn det du får der, evt. gjør en ipskann over 10.0.0.1 - 10.0.0.10.

Vet ikke helt hvordan linker til ipskannere funker i forhold til regelverket, så du får finne en selv. ;)

Ethernet-kort Lokal tilkobling:

Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : lan

IP-adresse . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1

Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.25

Standard gateway . . . . . . . . : 10.0.0.138

Hvordan ip skanne? Har virkelig 1 på slutten se. Men når jeg har routeren i tillegg så bruker jeg å ha 2 eller 5. Men da med starten av gatewayen til routeren, altså 192.168.1.X

Takker veldig mye for hjelp hittils! prisettes alltid! :thumbup: gjelder alle som har hjelpt meg(!) ;)

Edit:

Doh.. :p;)

Endret av Nitrisious-E
Lenke til kommentar
Ok ok. Nå har du altså pcen koblet rett til Speedtouch-boksen, og den er da på 10.0.0.138, mens din lokale adresse er 10.0.0.1

Da burde det du har satt opp funke.

Bruk ShieldsUp @ http://www.grc.com/default.htm og test de tre portene du har satt opp. Er alt slik det skal være, skal du få status:OPEN!

Fin side til å sjekke ting! :) Men fant dessverre ikke ut om statusen til portene 1024 og opp.. De som jeg fikk testa var iallefall grønne, mao, stealthet..

Tok også og skrev www.grc.com/port_(port nr.).htm, men da sa den ikke noe spesielt om porten og hensikten dens. Som den egentlig skulle gjort?

Lenke til kommentar
Klikk deg inn til ShieldsUP!!-siden, skriv inn porten du vil teste i det tomme feltet og klikk User Specified Custom Port Probe (alle de 5 tingene over og under tekstfeltet er knapper).

Jeg vet ikke om direktelinker funker til ShieldsUP!!, de ser rare ut.

http://www.grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2

Edit: Niks, funker ikke.

Oi(!), "Closed".. :dontgetit:

Heh, hva nå? Den sa jo trossalt "OK" ved test i Azureus. (Sa meg nå litt hvorfor jeg ikke får noe særlig god fart ned.)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke nøyaktig hva testen i Azureus gjør [i følge dokumentasjonen sjekker den kun om en pakke sendt til deg blir videresendt korrekt av ruteren/programvaren mellom deg og nett-tilkoblingen] og jeg gidder ikke lese kode akkurat nå, men det begynner å lukte brannvegg av dette.

Har du trippelsjekket at det ikke er noen brannvegger oppe og går, inkludert den mindre begavede XP-brannveggen?

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke nøyaktig hva testen i Azureus gjør [i følge dokumentasjonen sjekker den kun om en pakke sendt til deg blir videresendt korrekt av ruteren/programvaren mellom deg og nett-tilkoblingen] og jeg gidder ikke lese kode akkurat nå, men det begynner å lukte brannvegg av dette.

Har du trippelsjekket at det ikke er noen brannvegger oppe og går, inkludert den mindre begavede XP-brannveggen?

Fortsatt..

Stillte inn i XP brannmuren at de følgende portene ikke skulle blokkes, med TCP protokoller.

Med engang jeg "slo" av hele brannmur greine, så kom azureus opp med to meldinger:

UPnP:Mapping 'TCP Tracker Port (TCP/6969)' established

Samme melding bare med port 6889 som jeg bruker med azureus kom, men da med UDP!

Edit: Sjekket nå modem, og det er satt med disse portene og protokollene som jeg nettop skrev; 6969 TCP og 6889 UDP! Jeg har ikke gjort det?

Sjekket modemet, og det har ingen brannmur. Så nå er jeg vel helt åpen ut mot internett for å si det sånn. :roll: :roll: :ermm:

Edit 2: Port 6969 er nå open, men ifølge Azureus er den i bruk. Selvom jeg har tildelt den porten til Azureus nå.

På ShieldsUp!! så stod porten på "acmsoda"?? Når jeg testet den? Håper det ikke er noe som har begynt å more seg på maskin min allerede..

Endret av Nitrisious-E
Lenke til kommentar

Fikk litt panikk igår, så slo på alt som heter brannmur, stenge alt som heter NAT- og porter.

Så jeg håper på at noen her vet hva dette 6969 port navnet "Acmsoda", har med hensikt å gjøre!?

Søkte om det, men på nettsidene så stod det bare at 6969 er "Acmsoda"!..På sånne port sider.

Er ikke så langt ifra fra å klare dette nå egentlig!! :w00t: (Sier nå jeg da.. :p )

Hadde vel aldri klart dette så langt uten hjelp fra andre her. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...