geir_olaf Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 når jeg skulle slå på pc'n var der fritt for windows,jeg endte opp med å instalere windows på nytt,men nå får jeg jo ikke tilgang til mine gamle mapper på maskinen,jeg ser dem,men kommer ikke inn på dem,så hvordan kommmer jeg meg dit? Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Du har jo innstallert på nytt så mye kan tyde på at du har overskrevet dem da. Tenker på standard windows mapper. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Tenker du på Documents and Settings? Den gamle brukeren? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 nå får jeg jo ikke tilgang til mine gamle mapper på maskinen,jeg ser dem Får du ikke tilgang til dokumentene dine når du setter disken i en annen maskin eller har tatt ren installasjon av windows "Problemet" her ligger i NTFS filsystemet og rettigheter. NTFS har muligheter for å hindre uvedkommende tilgang til f.eks filer / mapper o.l. Høyreklikk på mappen / disken (alt etter hva du skal ta over), velg properties, security, advanced, owner, så velger du ditt navn, og velger "replace owner on subfolders and objects" La maskinen jobbe en stund, og voila, du har full tilgang Les mer om det her : http://support.microsoft.com/default.aspx?...roduct=winxpINT MERK : Du må ha administrator rettigheter for å kunne gjøre det, og enkel fildeling må være slått av. Flere tips her : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=229990&st=0 Lenke til kommentar
geir_olaf Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 :!: jepp jepp jepp!! Der ordnet det seg! takker så mye for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå