Tfosheim Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Intervju: Utdanner norske "hackere" Den amerikanske hackeren John Nunes, som har testet sikkerhetssystemer over hele verden, har tatt turen innom Norge for å lære nettverksfolk den beste måten å sikre nettet sitt på: Å tenke som hackere. Les artikkelen her Lenke til kommentar
shaho Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Fyren virker snål Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Caps, Solbriller...... jepp han er en hacker... Lenke til kommentar
klb Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Artig intervju, men han virket litt merkelig ja Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg tror dette er den beste måten å lære å beskytte seg på, å tenke som en hacker! Prøvde meg selv litt fram i hacker miljøet da jeg var yngre, selvsagt på egne servere kontrollert av informerte assistenter. Hvorfor har det ikke blitt lagt ut noen link til hjemmesiden til denne mannen? Lenke til kommentar
Empty Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Syns dette var litt interessant: - Hvis jeg har valget mellom [å hacke, red. anm.] en *NIX-server og en som kjører på Windows 2003, velger jeg *NIX-boksen av én eneste grunn: Det er mindre sannsynlig at en *NIX-server har en oppegående administrator som vet hva han gjør, mens Windows-operatøren bare trenger å trykke på en knapp for å tette hullene, sier han om den saken. Strider i alle fall litt imot det som jeg har lest tidligere om at *Nix os er tryggest... Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Tenkte også litt på det med caps og solbriller... Akkurat som at han går inn for å se ut som en "hacker" sett av mannen i gata. Men tilbake til artikkelen: Artig lesing! Moro at dere fikk til et intervju. Eller var det kanskje han som la seg til selv i avtaleboka deres? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) ikke så veldig bra reklame for IE akkurat... *laste ned firefox* Noe av det bedre lesestoffet på hw.no dette. Og fyren lever jo opp til folka i hackers filmen. Endret 16. september 2004 av andesam Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 - Ikke bruk Internet Explorer. Da slipper du nitti prosent av alle virusene og ormene og pop-up-ene som alle er laget for den største nettlseren. Bruk Firefox. Hahah! *kose på firefoxen min* Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Strider i alle fall litt imot det som jeg har lest tidligere om at *Nix os er tryggest... Er du erfaren med *nix og vet hva du skal gjøre for å pathche osv er det fin-fint. Men det er mange som ikke vet hvordan man gjør slikt. Tror alle klarer å gå inn på win. update... Lapette, hjemmesiden hans er da ikke så spennende... Lenke til kommentar
klb Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Tenkte også litt på det med caps og solbriller... Akkurat som at han går inn for å se ut som en "hacker" sett av mannen i gata. Ja, også hva skjer med den Defcon genseren liksom.. EDIT: Leif was here Endret 16. september 2004 av KlabbTass Lenke til kommentar
Dafe Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Ikke bruk Internet Explorer Er det ikke det vi (Firefox- og Operabrukere) har sagt hele tiden Endret 16. september 2004 av Dafe Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Syns dette var litt interessant:- Hvis jeg har valget mellom [å hacke, red. anm.] en *NIX-server og en som kjører på Windows 2003, velger jeg *NIX-boksen av én eneste grunn: Det er mindre sannsynlig at en *NIX-server har en oppegående administrator som vet hva han gjør, mens Windows-operatøren bare trenger å trykke på en knapp for å tette hullene, sier han om den saken. Strider i alle fall litt imot det som jeg har lest tidligere om at *Nix os er tryggest... Det han prøver å si er at *NIX er tryggest hvis du vet hva du gjør, men gjør du ikke det så er du fuxxored. Dvs. en n00b vil komme lengre med win2k3, men en som kan sakene kan lage et langt tryggere system med *NIX. Men man kan ikke påstå at windows ikke har blitt bedre de siste åra. Endret 16. september 2004 av zappy Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Det heter ikke hacker! hackere er ordentlige folk som liker å kode, hacke, lage hack. Crackere er tullinger som bryter seg inn i andres maskiner. Lenke til kommentar
data-smurf Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Er det virkelig lurt å legge inn fire fox? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Er det virkelig lurt å legge inn fire fox? Ja. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Han ligner litt på hackeren i filmen "Hackers" Lenke til kommentar
data-smurf Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 <------<<< legger inn fire fox nå . er det full version man får fra mozilla.org? Lenke til kommentar
monstar Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Han ligner litt på hackeren i filmen "Hackers" nja, vil ikke si det. Men han trenger i allefall sol Lenke til kommentar
huf Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 <------<<< legger inn fire fox nå . er det full version man får fra mozilla.org? selfølgelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå