Compac Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Har nå en trådløs ruter som er koblet direkte til brebånd, å fra den videre til div maskiner. Sliter med dekningen oppover i huset (ruteren står i en kjeller med lyd isolering.) Er det noe problem å koble brebånd direkte til en maskin for så å koble den videre til den trådløse ruteren via fysiskre kabler? Maskinen som skal kobles direkte til brebånd har 2 nettverkskort og står på 24/7. Trenger hjelp til å få dette til. F.eks hvilken port må man benytte for å koble ruteren inn i nettverket? Wan eller en vanlig port? Kryssa eller ikke kryssa kabel? *Det er en D-link DI614+ ruter. Setter stor pris på hjelp Compac Lenke til kommentar
Compac Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Hadde satt veldig pris på om noen kunne veiledet meg litt på vei, slik at jeg kan fikse dette i løpet av kvelden. Compac Lenke til kommentar
morbo Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Det vil selvfølgelig fungere, men da må man sette maskinen som står foran routeren som routerens gateway. Husk også at router-pcen da ikke vil stå på samme nett som de andre maskinene og dessuten ikke vil være beskyttet av en evt. brannmur i routeren. Personlig ville jeg kjøpt et rent aksesspunkt i tillegg og heller plassert denne i 1. etg eller oppover, koblet med kat5-kabel. D-links AP2000+ koster ikke mer enn 680,-, og du har også AP2100 hvis du bruker WPA. Cheers Rolf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå