Nissen Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Hva i all verden brukes Cable-Select (jumper-setting på harddisk) til. Jeg bruker bare Master/Slave. Mvh Nissen Lenke til kommentar
Gaute Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 På en del (gjerne litt eldre systemer) kuttes en leder på kabelen mellom de to "hodene". Slik at HD'en sjekker om den får spenning på denne eller ikke for å avgjøre om den skal være Master eller Slave. Vet at Dell og HP bruker dette fortsatt. Men er ikke så mye brukt ellers siden det legger litt begrensninger på plasering av diskene. På midi/maxi tower er det ofte greiere å flytte jumperen en å prøve å få vridd kablen riktig for å bytte rekkefølgen på diskene :smile: G. Lenke til kommentar
[space] Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 jeg måtte velge velge "cable select" for å få en ny ibm disk til å fungere som eneste harddisk i en gammel p200. la merke til at på den gamle disken hadde jeg et valg "single". Kobla jeg i begge diskene fungerte master og slave. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå