ritz00 Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Hei! bygde to PC-er. begge med xp1800 en med kg7 og en med msi kt3ultra den ene xp processoren var grønn. skall den vere det? den andre var brun når jeg starter den med grønn cpu og kg7 så piper den. ett langt pip og så litt opphold så langt pip. noen som vet hva som er galt jeg skada ikke hovedkortet noe under montering. har prøvd det meste som. ta ut alt skjermkort.lydkort.nettvkort prøvd pci skjermkort. annen ram. uten hell dermed er jeg ute for ideer. Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Hvorfor slår du ikke opp i manualen til hovedkortet og ser selv hva de pipene står får?? latskap... Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 DeejPhant: til din info står ikke pipene i manualen, og de eneste beepcodes som fins på kortet som er spesielle er et langt bare. Det må man selv lete opp på internett. Så tenk litt over hva du sier. Kan tenkes han har lett der skjønner du. Som jeg skrev i den andre posten hadde jeg akkurat samme problemet med dette kortet selv. Lenke til kommentar
steinih Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Det lyser ikke noen leds på kortet da? /steinih Lenke til kommentar
steinih Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Tipper du har satt minnebrikken i feil slot jeg! bruke slot nummer 4 dvs den lengst fra prosessoren! /steinih :smile: Lenke til kommentar
Pin Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 neh er ikke minne brikken :smile: Du må flashe biosen med den nyeste vs for at den skal støtte xp cpun, jeg måtte oxo det når jeg bytta til xp1800 :=) Lenke til kommentar
Lord Pyrre Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/engl...sh/download.jsp Lenke til kommentar
Lord Pyrre Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 med orginal bios så støtter ikke kg7 AMD xp-prossesorer men selve hovedkortet er klargjort for det skal se om jeg finner en link som kan støtte påstanden min Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Du trenger ikke å flashe bios for å støtte XP Cpu'er. Eneste er at man må stille multiplieren manuelt... Har du mer enn 1 Ram brikke? Hvordan Ram bruker du..? laaange beep er no-memory installed tenker jeg. RTFM! (det står der, har hatt 2x KG7-Raid) Lenke til kommentar
Lord Pyrre Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Statement: ABIT KG7 / KG7-RAID mainboard is hardware compatible (ready) and can support AMD Athlon XP processor via BIOS update. http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/engl...P+processors%3F Lenke til kommentar
Lord Pyrre Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Du trenger ikke å flashe bios for å støtte XP Cpu'er. Eneste er at man må stille multiplieren manuelt... Det ikke bare Mhz'en som skal fungere Men der skal også inn skikkelig støtte for instruksjonsettene i prossesoren Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 jah..? du er flink til å kopiere og lime inn... :razz: Det er faktisk ikke nødvendig å flashe bios. det eneste som skjer da er at det står Athlon XP istedet for athlon... ikke no ytelses forkjell eller noe der. Lenke til kommentar
Lord Pyrre Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Postet: 2002-05-09 23:57 ID: 12 -------------------------------------------------------------------------------- jah..? du er flink til å kopiere og lime inn... Det er faktisk ikke nødvendig å flashe bios. det eneste som skjer da er at det står Athlon XP istedet for athlon... ikke no ytelses forkjell eller noe der. KONKLUSJON: Oppdater aldig bios da det er bare for å forandre noen tall og bokstaver i bootopp-skjermen Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 *sensurert* Det var ikke det jeg sa..! Uansett DET er ikke problemet hans! Lenke til kommentar
Lord Pyrre Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 biosproblemet kan være direkte relatert til problemet hans PGA at hovedkortet har kun støtte til 1400above men dette gjelder bare for tunderbird kjernen og ikke xp kjernen (palarmo) klarte selv å kjøre xp1500 (1333mhz) uten å flashe bios men det er ikke det samme som XP 1800(1533Mhz) den blir litt formye for hovedkortet uten biosupdate Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Feil! Jeg har selv kjørt AMD Athlon XP 1900+ (1,6GHZ) på Et Abit KG7-Raid uten å flashe bios.. (måtte stille multiplier manuelt 13,5 eller 14 tror jeg det var). uansett hadde pc'n hans starta opp! (ps. palminio) Lenke til kommentar
Lord Pyrre Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 vet du ikke husker helt så dette er bare en "spøk-kommentar" 13,5x 133(fbs)=1795,5Mhz er dette harde facts?? (har du modda prossesoren??) Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 husker ikke akkurat hva multipliern sto på.. Begynner å bli en stund siden. Helt vanlig standard XP CPU 1900+ Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 mener det var enten 12x eller 12.5 Lenke til kommentar
ritz00 Skrevet 9. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2002 ok takk for alle svar. lette skikkelig etter svar på di piene så det var ikkje latskap :smile: sliter fortsatt så jeg tar fortsatt i mot alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå