Gå til innhold

Omskrevet kjerne!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

C++? Du vet vel at ingenting i kjerna er skrevet med C++ :razz:

Hva var det du hadde tenkt å optimalisere i kjernen forresten?

[ Denne Melding var redigert av: Psy på 2002-05-10 00:18 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-09 23:05, kenski skrev:

...kEnSkI!!

Jeg holder på å skrive om linux kjernekoden, for å optimalisere den for spill etc.

Noen som vil bli med?

Må kunne c++!

Jaha?! Kernelen er for det første kun skrevet i c og asm, og dessuten, hvordan har du tenkt å optimalisere den?

Kanskje du burde begynne med å recompile den, og slå optimalisering for din prosessor.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-10 12:02, Radiax skrev:

Aha. Kenski har lagt inn to tråder på forumet. Den ene var om
, og den andre om å optimalisere kernelen. GPP, som ene læreren min ville sagt (Generelt Piss Preik).

Hehe, Jepp! - Hva blir det neste en ny revolusjonerende energikilde? - Eller et aldri så lite romskip (garasjeprosjekt) som kan gå i lysetshastighet? (gir han den ideen til NASA får han sikkert noe gryn for det,... -8) )

Lenke til kommentar

Quote:

...kEnSkI!!

Jeg holder på å skrive om linux kjernekoden, for å optimalisere den for spill etc.

Noen som vil bli med?

Må kunne c++!

Litt useriøst å ha en slik tulling på forumet da,...

Men,.. - Post riktig da uansett ! - Begge dine tråder passer best under søppel !!!

Lenke til kommentar

Quote:

...kEnSkI!!

Noen som vil bli med?

Må kunne c++!

Count me in! Men må du bruke c++, jeg kan bare UnrealScript. Håper det går greit?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Quote:

Den 2002-07-28 03:10, kenski skrev:

c++ er visstnok veldig bra, jeg tenkte å begynne å lære meg det

"Jeg holder på å skrive om linux kjernekoden, for å optimalisere den for spill etc.

Noen som vil bli med?

Må kunne c++!"

hehehe...

btw: har ikke peilig på programering jeg men slik som jeg har forstått det så er vel forskjellen mellom c og c++ at c er mye kraftigere, brukes mest til eks. kernelen +++ viktig og store programmer databaser osv. og c++ er mere grafisk og er en forenkling av c eller??

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-28 04:22, tivolieselet skrev:

Quote:

Den 2002-07-28 03:10, kenski skrev:

c++ er visstnok veldig bra, jeg tenkte å begynne å lære meg det

"Jeg holder på å skrive om linux kjernekoden, for å optimalisere den for spill etc.

Noen som vil bli med?

Må kunne c++!"

hehehe...

btw: har ikke peilig på programering jeg men slik som jeg har forstått det så er vel forskjellen mellom c og c++ at c er mye kraftigere, brukes mest til eks. kernelen +++ viktig og store programmer databaser osv. og c++ er mere grafisk og er en forenkling av c eller??

C++ er en utvidelse av C. Dvs at C++ inneholder C, C++ er objektorientert, mens C ikke er det. C++ er derfor mye kraftigere enn bare C.

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke tar helt feil så ble faktisk en del av den eldre kildekoden hos Microsoft skrevet i Eiffel. Vet ikke helt hvordan dette er nå, men det må vel kunne undersøkes.

Hva kjernen i Linux angår spiller det vel egentlig ingen rolle hva den er skrevet i, men mer hvilke arkitekturer den er kompilert for å kunne kjøre på.

Mulig jeg tar feil her så ta det med en klype salt.

Lenke til kommentar

C++ er bare en utvidelse av C. C++ inneholder enobjektorientert struktur som gjør det enklere å vedlikeholde større programmer, men på grunn av dette får du ikke den samme effektiviteten som c programmer har (uten objekter). C brukes derfor i kernelen og der hastighet er viktig. C++ kan jo brukes som C, men c++ compilere er litt grettne på c kode(som regel)

Lenke til kommentar

Man kan skrive C stil C++, og det skal da være like effektivt. Det er visse ting som er forbedret i C++ framfor C, selv om jeg ikke husker akkurat nå, det er også et par småting som ikke er kompatibelt.

Bjarne Stroustrup beskriver dette i sin FAQ:

http://www.research.att.com/~bs/bs_faq.html#difference

Selv kan jeg ikke se hvorfor folk absolutt skal bruke C i Linux, man er ikke nødt til skrive OO i C++.

[ Denne Melding var redigert av: A_N_K på 2002-07-28 12:27 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...