kenski Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 ...kEnSkI!! Jeg holder på å skrive om linux kjernekoden, for å optimalisere den for spill etc. Noen som vil bli med? Må kunne c++! Lenke til kommentar
Psy Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 C++? Du vet vel at ingenting i kjerna er skrevet med C++ :razz: Hva var det du hadde tenkt å optimalisere i kjernen forresten? [ Denne Melding var redigert av: Psy på 2002-05-10 00:18 ] Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 C++? HMMM... er ikke det Microsoft sitt hjertebarn? Du bruker jo ikke C++ i Linux! Lenke til kommentar
Psy Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Joda, mange programmer som er skrevet med C++, bl.a. Qt, men ingenting i kjerna... Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Quote: Den 2002-05-10 00:19, MrA| skrev:C++? HMMM... er ikke det Microsoft sitt hjertebarn?Du bruker jo ikke C++ i Linux! sikter du ikke til C#? :?: Lenke til kommentar
Radiax Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Quote: Den 2002-05-09 23:05, kenski skrev:...kEnSkI!!Jeg holder på å skrive om linux kjernekoden, for å optimalisere den for spill etc.Noen som vil bli med?Må kunne c++! Jaha?! Kernelen er for det første kun skrevet i c og asm, og dessuten, hvordan har du tenkt å optimalisere den? Kanskje du burde begynne med å recompile den, og slå optimalisering for din prosessor. Lenke til kommentar
Radiax Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Aha. Kenski har lagt inn to tråder på forumet. Den ene var om en revolusjonerende måte å forbedre CPU kraft, og den andre om å optimalisere kernelen. GPP, som ene læreren min ville sagt (Generelt Piss Preik). Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Quote: Den 2002-05-10 12:02, Radiax skrev:Aha. Kenski har lagt inn to tråder på forumet. Den ene var om en revolusjonerende måte å forbedre CPU kraft, og den andre om å optimalisere kernelen. GPP, som ene læreren min ville sagt (Generelt Piss Preik). Hehe, Jepp! - Hva blir det neste en ny revolusjonerende energikilde? - Eller et aldri så lite romskip (garasjeprosjekt) som kan gå i lysetshastighet? (gir han den ideen til NASA får han sikkert noe gryn for det,... -8) ) Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Quote: Den 2002-05-09 23:05, kenski skrev:...kEnSkI!!Jeg holder på å skrive om linux kjernekoden, for å optimalisere den for spill etc.Noen som vil bli med?Må kunne c++! Litt useriøst å ha en slik tulling på forumet da,... Men,.. - Post riktig da uansett ! - Begge dine tråder passer best under søppel !!! Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Quote: Den 2002-05-09 23:05, kenski skrev:...kEnSkI!!Jeg holder på å skrive om linux kjernekoden, for å optimalisere den for spill etc.Noen som vil bli med?Må kunne c++! Count me in! Men må du bruke c++, jeg kan bare UnrealScript. Håper det går greit? Lenke til kommentar
kenski Skrevet 28. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2002 c++ er visstnok veldig bra, jeg tenkte å begynne å lære meg det Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Quote: Den 2002-07-28 03:10, kenski skrev:c++ er visstnok veldig bra, jeg tenkte å begynne å lære meg det "Jeg holder på å skrive om linux kjernekoden, for å optimalisere den for spill etc. Noen som vil bli med? Må kunne c++!" hehehe... btw: har ikke peilig på programering jeg men slik som jeg har forstått det så er vel forskjellen mellom c og c++ at c er mye kraftigere, brukes mest til eks. kernelen +++ viktig og store programmer databaser osv. og c++ er mere grafisk og er en forenkling av c eller?? Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Skal vi begynne å forske på anti-G motorer (slike som man beskjylder Amerikanske myndigheter fo rå sette inn i UFOene sine), magnetiske forsterkere (dobbelt så mye kraft ut, som inn) og slikt??? :wink: *ivrig* Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Quote: Den 2002-07-28 04:22, tivolieselet skrev: Quote: Den 2002-07-28 03:10, kenski skrev: c++ er visstnok veldig bra, jeg tenkte å begynne å lære meg det "Jeg holder på å skrive om linux kjernekoden, for å optimalisere den for spill etc. Noen som vil bli med? Må kunne c++!" hehehe... btw: har ikke peilig på programering jeg men slik som jeg har forstått det så er vel forskjellen mellom c og c++ at c er mye kraftigere, brukes mest til eks. kernelen +++ viktig og store programmer databaser osv. og c++ er mere grafisk og er en forenkling av c eller?? C++ er en utvidelse av C. Dvs at C++ inneholder C, C++ er objektorientert, mens C ikke er det. C++ er derfor mye kraftigere enn bare C. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Hvis jeg ikke tar helt feil så ble faktisk en del av den eldre kildekoden hos Microsoft skrevet i Eiffel. Vet ikke helt hvordan dette er nå, men det må vel kunne undersøkes. Hva kjernen i Linux angår spiller det vel egentlig ingen rolle hva den er skrevet i, men mer hvilke arkitekturer den er kompilert for å kunne kjøre på. Mulig jeg tar feil her så ta det med en klype salt. Lenke til kommentar
Duronator Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 C++ er bare en utvidelse av C. C++ inneholder enobjektorientert struktur som gjør det enklere å vedlikeholde større programmer, men på grunn av dette får du ikke den samme effektiviteten som c programmer har (uten objekter). C brukes derfor i kernelen og der hastighet er viktig. C++ kan jo brukes som C, men c++ compilere er litt grettne på c kode(som regel) Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Jeg slår en termos å sier bare OMFG! Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Man kan skrive C stil C++, og det skal da være like effektivt. Det er visse ting som er forbedret i C++ framfor C, selv om jeg ikke husker akkurat nå, det er også et par småting som ikke er kompatibelt. Bjarne Stroustrup beskriver dette i sin FAQ: http://www.research.att.com/~bs/bs_faq.html#difference Selv kan jeg ikke se hvorfor folk absolutt skal bruke C i Linux, man er ikke nødt til skrive OO i C++. [ Denne Melding var redigert av: A_N_K på 2002-07-28 12:27 ] Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Quote: Den 2002-07-28 12:24, hanscats skrev:Jeg slår en termos å sier bareOMFG! Kun ett svar på det! SIEDATF! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå