Rufati Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Har et problem jeg ikke skjønner noen ting av. I fjor fikk jeg et nytt Sapphire 9800nonpro fra komplett.no etter at det forrige kveldet. Det nye kortet jeg fikk vistes imidlertid som et 9800PRO i Windows (Dxdiag osv..). Klokkehastighetene er 9800nonpro, men alle systemer finner kortet som et Pro kort. Nå lurer jeg på om dette kanskje er et problem. For 1 mnd siden blacked pc'n min ut etter windows update. Jeg måtte faktisk reinnstalere for å komme meg inn i windows igjen. I går kveld la jeg inn nettverksinnstalasjonen av XP SP2 norsk, men så fikk jeg samme problemet som før. Kan beskrives enkelt: Jeg får "oppstartsbildet" til win XP, med den grønne loade tingen. Men akkurat når "påloggingsbildet" skal komme slår skjermen seg av i kanskje 2-3 sec, så på igjen i kanskje like mange sec før maskinen restarter. Får aldri frem noe bilde, bare svart skjerm. Forrige gang skjedde det samme etter Win Update og innstallasjon av Cat. 4.8. Det står noe om at skjermdriverene skal teste kortet første gang etter innstall, kan virke som dette skjærer seg voldsomt! Uansett, kan problemet være det PRO greia? Om noen mener det, er det noen som har 9800nonpro original biosen til Sapphire sitt kort? Det er Infineon minne på kortet om det skulle hjelpe. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 det at ati 9800 non pro vises som pro kort er vanlig,siden begge kortene har samme gpu. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 høres ut som en hertz-greie. Prøv å trykke f8 ved boot og start i sikkermodus. Se om det hjelper Lenke til kommentar
Rufati Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Sikkermodus fungerer, men hva skal jeg gjøre der? Sette ned HZ? hmm.. skjermen støtter jo 100HZ, og det er jo tross alt maskinen som restarter etter noen sec. hmm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå