Jarmo Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Hei ! Vil gjerne starte en diskusjon om "feil" retur av komponenter osv. tilbake til Webshoppene og leverandører. Leser en del forskjellige innlegg hvor vedkommende vil retunere ting og tang pga. dårlig klokking, selvforskylde feil og andre ting som på kanten av moralske normer. Til og med angrefristloven kan misbrukes hvis man ønsker å gå inn for det. Alt dette koster tid og penger, selvfølgelig ! Hvem er egentlig de virkelige tapere til slutt ? Neppe webshoppene, forbrukere må nok betale sluttregningen, eller ? Vil gjerne ha en del synspunkter og debatt om disse sakene og seff. hadde det vært fint om noen av Webshoppene kunne opplyse for oss hvor mye vi "taper" sånn ca. på årsbasis....... Mvh jarmo Ps. ikke start en diskusjon om angrefristloven og dets virkeområde Endret 16. september 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Om en vare er defekt (selvforskyldt eller ikke, så lenge butikken godtar det) så er det leverandøren som betaler. Da sender butikken varen tilbake og får en ny igjen. Om mange hadde gjort slik etter selvforskyldte feil, så ville leverandøren tapt penger, noe som igjen ville resultert i høyere priser for å dekke kostnadene. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Om en vare er defekt (selvforskyldt eller ikke, så lenge butikken godtar det) så er det leverandøren som betaler. Da sender butikken varen tilbake og får en ny igjen. Om mange hadde gjort slik etter selvforskyldte feil, så ville leverandøren tapt penger, noe som igjen ville resultert i høyere priser for å dekke kostnadene. Der er greit når varen er defekt(DOA), det forekommer seff. Men mitt point var nok noe annet Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Uansett taper de samma instansene. Leverandør -> (Butikk) -> Kunde Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Om mange hadde gjort slik etter selvforskyldte feil, så ville leverandøren tapt penger, noe som igjen ville resultert i høyere priser for å dekke kostnadene Nettopp ! det som skjer av og til...... Endret 16. september 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå