Stigma Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg trenger et program som CPUidle for å effektivisere strømforbruket på serveren min, siden deen ofte står på med gnaske minimal CPU last i lengre perioder. Desverre var det et par problemer med CPUidle, som forårsaket forvrengninger i audio når CPUidle var aktivert. Jeg vet at det finnes mange flere programmer som essensielt sett gjør det samme (sender HALT-besjeder til CPU når den ikke brukes, for å reduseere stømforbruk, og dermed også varme). Desverre husker jeg ikke navnene på disse andre programmene, så jeg håper at noen kan minne meg på et par alternativer jeg kan sjekke om fungerer bedre med serveren min. Gi forsovidt gjerne også annbefalinger, om du kjenner programmene godt =) -Stigma Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Her er en for noen via/ali og sis chipset: http://vcool.occludo.net/ Du sier ikke noe om cpu type og chipsett ? Det må "liksom" passe med programmet... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Bruker et VIA chipset og en xp2100+ stepping2. Trodde de fleste programmer hadde støtte for de aller fleste chipset (offisielt sett da). -Stigma Endret 16. september 2004 av Stigma Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Da skal jo den vcool passe da . Har du prøvd den. 1.8 Beta (Public Build 10) Added KT400 support (ikke KT600 dog..) Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Takk Syar2000. Skal gi det et forsøk =) -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå