Mongus Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg kjøpte for en kort tid siden en Fujitsu Siemens Amilio D1845. Windows XP Pro SP2 NIC: Integrert Globescan Virata Prism 802.11 Adapter - Driver:2.1.17.50 Men etterhvert viser det seg at jeg har møtt på noen problemer med det trådløse nettverkskortet... Etter jeg starter maskinen, så vil den ikke finne noen Wlan. Selv om Wlan routeren står rett ved siden av. Dette har jeg testet på en del forskjellige Wlan. men, etter jeg setter maskinen i standby, tar den ut av standby og så logget meg inn igjen, så finner den alle Wlan i området. og dette funferer fint helt til neste gang jeg starter maskinen på ny. Da må jeg sette den inn og ut av standby igjen. Kan dett ha noe med SP2 å gjøre ? Muligens driverne, eller en tjeneste? Skyt ut med ville ideer, eller kanskje en løsning som muligens fungerer! Takk for meg. Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Bare slutt og slå av maskinen helt, bruk hibernation(dvalemodus) istedet når du ikke vil bruke strøm. Lenke til kommentar
Mongus Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 jodda, alltid mulig det... men bruker ikke maskinen strøm når den står i dvalemodus ? det vil vel tømme batteriet til slutt ? kanskje litt sakte, men allikevel.. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg hadde et lignende problem med SP2 og WLAN.. Jeg la inn Windows XP med SP2 integrert (clean install med format og hele pakka..) og etter å ha brukt maskinen en stund fikk jeg problemer med WLAN etter standby... Fikk beskjeden "Limited or no connectivity".. I praksis betød dette at maskinen var tilkoblet ruteren min, men fikk ikke noen IP.. Windows dikter opp en egen IP og jeg kommer ikke på nett.. Verken repair, restart eller disable/enable fungerte.. og jeg måtte resette ruteren hver gang dette skjedde.. Byttet også mellom flere drivere uten hell.. Jeg lot imidlertid SP2 få en sjangs til, og etter en ny clean install funker alt perfekt! Jeg lot imidlertid være å installere oppdaterte drivere til nettverkskortet og lot Windows sine være.. merker uansett ikke forskjell. Mulig de oppdaterte driverne som skal støtte WPA var årsaken, men tør ikke ta sjangsen på å finne det ut. Kjører uansett åpent nett med bare mac-filter allikevel.. Dette understreker nok bare at SP2 kan være årsaken til problemene dine.. Er jo nettopp med trådløse nett at mange av "forbedringene?" er blitt gjort... Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 jodda, alltid mulig det...men bruker ikke maskinen strøm når den står i dvalemodus ? det vil vel tømme batteriet til slutt ? kanskje litt sakte, men allikevel.. Hvilemodus skriver arbeidet ditt til minnet, og bruker derfor litt strøm. Og arbeidet blir slettet hvis du tar av batteriet/blir fri for strøm. Dvalemodus (hibernation mode) skriver arbeidet ditt til en fil på hardisken. Når maskinen er i dvalemodus bruker den ikke strøm. Og du kan trygt bytte batteri og starte opp maskinen igjen og arbeidet ditt er der fremdeles. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå