Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lang ventetid med NextGenTel!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-10 18:17, JohnDoe skrev:

Joda, høres kjent ut.. jeg ventet i over et halvt år før jeg fikk linja installert.

Kan ha noe med at jeg bestilte linja før NGT hadde kommet skikkelig i gang.

Men jeg mener at kunder som venter på installasjon skal kunne sjekke status på bestilling + utbygging fra
..

JD

Jepp, velg "Kundesider" i menyen til venstre. Logg inn med brukernavn og passord som du fikk på mail når du bestillte hos NextGenTel. Da skal du få opp status for din bestilling!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-13 01:18, OIS skrev:

Hindrer installatørjobber

Telenor kveler Bravida på andre måter. Bravida har i dag en ventetid på to til tre dager fra en adsl-ordre kommer til installasjonen er på plass. Telenors adsl-konkurrentene må derimot vente fire til fem uker - ikke på grunn av sommel i Bravida, men fordi Telenor somler med å bringe ordren videre.

Hvordan klarer da bluecom å levere innen 2 uker? og når det var feil ved linja fiksa bravida det innen 1 dag? Det samme gjelder andre som leverer adsl utenom ngt.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte linje fra NGT i påsken en gang, og fikk det opp tre uker senere. Bravida tok null tid, ja de fikk faktisk tilkalt en Bravida-mann på dagen da det viste seg å være noe krøll på linja. Jeg er ganske fornøyd med hele opplegget, egentlig. Er du tålmodig nok, kommer du gjennom på kundeservice, og så fort man kommer dit virker de ganske behjelpelige. Stå på!

Lenke til kommentar

Jeg bestilte NGT da dem skulle bygge ut i nærheten av der jeg bodde i juni/juli. Fikk nettopp mail fra kundeservice at dette blir forskjøvet frem til desember:-((((

Syntes dette var litt merkelig da jeg fikk beskjed om at desto flere som melte seg på desto raskere gikk det. At det skulle gå omvendt falt meg ikke inn engang?!!

Lenke til kommentar

Fikk selv NGT i Mars 2002, Når jeg først sjekket det stod det februar 2001. Så det har vært en liten ventetid.

Når det gjelder kundeservice. Glem den! Ring alle andre nummer på som du finner på sider. Sentralbord i Oslo, Trondheim og Bergen. Der kommer du igjennom og de kan gjøre like mye!

Lenke til kommentar

Jeg venter fortsatt på NGT, og datoen har blitt utsatt mange ganger for meg også...

Skulle hatt i mars, men er nå utsatt til midten av juni..

Det suger :wink:

-kekePower

A waste of space!

[ Denne Melding var redigert av: kekepower på 2002-05-13 13:36 ]

Lenke til kommentar

Venta omtrent en uke på og få linja installert, venta omtrent 1.5mnd på netopia`en

nå i ettertid er jeg stor fornøyd.

maila engang kunderservice og klaga på litt treig linje, fikk svar pr. telefon en halv time etterpå

fiksa hele dritten under 5min.

Wilhelmsen

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp bestilt ngt, og har forventet lev. dato 10.06.02. Er dette helt usannsynlig? Jeg har fått 2 mail, og i den siste sier de at i den neste mailen jeg får skal de skrive en eksakt lev. dato for meg. Noen som har fått dette i tide?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-13 23:19, gthaman skrev:

Jeg har nettopp bestilt ngt, og har forventet lev. dato 10.06.02. Er dette helt usannsynlig? Jeg har fått 2 mail, og i den siste sier de at i den neste mailen jeg får skal de skrive en eksakt lev. dato for meg. Noen som har fått dette i tide?

De holdt alle datoer de ga meg. Ble installert ca. 4-5 uker etter bestilling, og da var julen imellom (bestilte like før jul 2001, og fikk det i slutten av januar eller begynnelsen av februar 2002).

Lenke til kommentar

Har nettopp bestilt fra NGT. Leveringsdato er også her ifølge de 10 Juni.

Jeg har sendt de 2 mail og ringt de 2 ganger. På mailene fikk jeg svar etter noen timer. Kundeservice svarte etter noen få sekunder begge ganger.

Må si at jeg er storfornøyd hittil med servicen.

Jeg lurer på da om det ikke er lettere å få service og installasjon i de stedene hvor det har vært dekning en stund mot de stedene som akkurat har fått sin node.

Lenke til kommentar

Fekk installert frå NGT i begynnelsen av mars i fjord. Forventa leveringstid var 4-6 veker, var på nett allereide 2,5 veker etter bestilling =) Flytta for 2mnd sidan og skulle ha med linja. Forventa levering var også då opp mot 6 veker.Tok ikkje noke lenger tid då heller.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-13 15:03, Afseth skrev:

NextGenTel er verdt å vente på :smile: Det er ufattelig mye bedre (og lettere å bruke og billigere) enn Telenor ADSL. Andre ADSL leverandører er mye mer styrt av Telenor fordi de bruker Telenors linjer og utstyr.

Jepp, for all del sitt med ISDN og vent på NGT ADSL fordi Telenor ikke er like bra.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-15 21:21, selters skrev:

Quote:

Den 2002-05-13 15:03, Afseth skrev:

NextGenTel er verdt å vente på :smile: Det er ufattelig mye bedre (og lettere å bruke og billigere) enn Telenor ADSL. Andre ADSL leverandører er mye mer styrt av Telenor fordi de bruker Telenors linjer og utstyr.

Jepp, for all del sitt med ISDN og vent på NGT ADSL fordi Telenor ikke er like bra.

Ikke akkurat det jeg mente. Det jeg mente var at hvis NGT har bygd ut i ditt område, så bør du bestille fra de selv om de kanskje har lengre leveringstid enn Telenor, ettersom de er bedre enn Telenor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...