Gå til innhold

Skal bruke 40.000 på ny PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil som alle andre her anbefale å kjøpe det nest beste.

 

Du gråter etter en måned når du ser i prisguiden at du kunne fått alt mangfoldige 1000 billigre.

 

Ellers..

 

AMD = Spill

Intel = nytteprogrammer

 

Amd sine innebygde minnekontrollere på noen av cpu`ene gjør dem et hakk vassere på visse punkter.

 

Ram: Skal du klokke? hvis ikke så IKKE kjøp ekstremt dyr overklokkings ram.

Heller noe billgre med ok timings.

(uansett så vil jeg anbefale å klokke for å få litt mer "bang for the buck".

 

HD: raskt til Os og spill, tregere til lagring (raptorene er fine)

 

Hovedkort tør jeg nesten ikke anbefale.

 

Kabinett blir etter din smak, Lian-Li ruler, men er også dyrt.

Chieftech holder for de fleste.

 

Strømforsyningen må bare holde til hardwaren -ikke Q-tec.

 

Ikke gå over 25.000 uten skjerm og uten noen form for modding

Lenke til kommentar
lukter bullshit lang vei dette ass...

du også.... hehe

trukke dette er veldigt seriøst, men men....

 

da kan vi beskrive det med dette:

Computers today is a race between Hardware engineers striving to build bigger and better idiot-proof hardware, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning

 

hehe... litt of topic kanskje!!

Lenke til kommentar
Her sitter jeg med null kroner og blir direkte lei meg når noen sier: Hjelp jeg skal ha ny pc. Vær så snill og døp det om til noe annet. si heller Jippi, jeg skal ha ny pc.

 

Beklager denne posten som helt klart er et hjertens sukk, men jeg har så vanvittig lyst på ny pc selv..

Føler med deg Firberblad :ermm: har svært lyst på ny pc selv. Men Jippiiii, skal bestille om 1 måned :w00t:

Endret av FosFat
Lenke til kommentar

Jeg syns også 40k er altfor mye å bruke på en PC. Men her er ca overslag over hva et veldig høytytende system vil koste, med kraftig skjermkort.

 

Socket 939 CPU: 3200,-

Socket 939 hovedkort: 1500,-

1024MB god RAM: 2500,-

Skjermkort high-end: 4500,-

Raptor/annen OS-disk: 1800,-

Lagringsdisk: 1500,-

Kabinett: 1500,-

PSU: 1000,-

 

Det ble på litt over 17 000, og det er fortsatt ganske mye å betale for en PC, i forhold til ytelsen man kan få på en maskin som koster 5000 mindre.

 

Tenk deg godt om og ta imot råd om å ikke blåse av alle pengene på en gang. Det er veldig upraktisk i hardware-verden.

Lenke til kommentar

Det er jaggu sant.. man kan få en gansk fet marskin for 5 k mindre... trenger ikke og bruke 40 k en pc...

 

for 20 - 30 000 har du så ekstremt mye mer nytte av til andre ting en pc... kjøp deg en prosjektor og lerret og kobl pc din opp på det da har kostet 35 000 (med spilleren fra hw.no...) sån ca...

Lenke til kommentar
Du vil angre noe utrolig om 1 år da du vet du har svidd av 40k på en pc som ikke er high end lenger det beste av det beste vil nesten aldri være det beste mye lenger enn 2mnd

 

du sier noe der ....

 

jeg hadde brukt 30 k max

hva skal du egentlig med det råeste av det råe???

trenger du det?

eler er det bare fordi du vil være kongen på haugen?`???

Jeg har skal ha pc+høtalere+spill+mye mer det går fort 40.000 kr

Lenke til kommentar
Du vil angre noe utrolig om 1 år da du vet du har svidd av 40k på en pc som ikke er high end lenger  det beste av det beste vil nesten aldri være det beste mye lenger enn 2mnd

 

du sier noe der ....

 

jeg hadde brukt 30 k max

hva skal du egentlig med det råeste av det råe???

trenger du det?

eler er det bare fordi du vil være kongen på haugen?`???

Jeg har skal ha pc+høtalere+spill+mye mer det går fort 40.000 kr

Så det du sier her er at du faktisk ikke skal bruke 40.000 kr. på PC, men på PC, høytalere, spill og masse annet tilsammen????

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Hva med:

Nec multisync 2080ux+ 12230*2=24460

geforce 6800ultra(fordi det har 2*dvi) 4500

gigabyte k8nsnxp939 1900

amd64 3800(ingen vits med en fx-53) 5600

1gb ocz E.L. Platinum edition 2350

Et eller annet kabinett: ca. 2000

cpu-kjøler: ca. 500

logitech z-680 2700

mus+tastatur ca. 5-600

ca. 38000 kr.

prisene er hentet fra produktguiden, så legg på litt ekstra.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Kjellrs: Han har ikke sagt at han ikke trengte skjerm, han har bare ikke sagt at han trenger det. Helt idiotisk å bruke så mye på pc mener da jeg også, spes. uten skjerm! Men, hver sin smak. Hvis du ikke skal ha skjerm så lar du være å kjøpe det, og så trekker du fra prisen fra forslaget vårt. Hva skal forresten pcen brukes til?

Lenke til kommentar
Kjellrs: Han har ikke sagt at han ikke trengte skjerm, han har bare ikke sagt at han trenger det. Helt idiotisk å bruke så mye på pc mener da jeg også, spes. uten skjerm! Men, hver sin smak. Hvis du ikke skal ha skjerm så lar du være å kjøpe det, og så trekker du fra prisen fra forslaget vårt. Hva skal forresten pcen brukes til?

Har du ikke sett reklamen? Legge kabal selvfølgelig!

Lenke til kommentar
Alt for generelt spørsmål til å gi noe godt svar på. Si heller akkurat hva du trenger; kabinett med innmat, eller alt nytt med skjerm osv. Og gi et omtrentlig budsjett på hva du vil bruke.

 

Også bruksområder på dataen.

 

Du burde kanskje lese DENNE først.

Jeg trenger alt uten om skjerm...

Han trenger alt utenom skjerm... syns det er klart nok Herr Brun.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...