JTJ Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Har kjøpt en ECS 556e hos it24.no, har noen pixelfeil, og sendte mail til dem og spurte hvor mange døde pixler det skulle være, men har ikke hørt noe fra dem. sendte den første mailen onsdag i forrige uke, ny mail dagen etterpå, prøvde å ringe på mandagen, men da kom jeg bare til "netcom personsøk" hele dagen frem til jeg prøvde i 6 tiden, da fikk jeg ringetone, men ikke svar. Har sendt ny mail mandag og i går men hører ingenting, men jeg får mail fra it24 med teksten jeg har sendt. Det var ikke noe problem å komme i kontakt med dem før jeg hadde kjøpt noe. Er det bare sånn de er? hva kan gjøres for å komme i kontakt med dem? er det noen andre som har hatt kontakt med dem den siste uken eller har de sluttet å eksistere? Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Huff da, det har vært litt kritikk mot It24.no i det siste, ser ut som om du tilhører den uheldige gruppen som har kjøpt utstyr fra dem. Lenke til kommentar
JTJ Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Ja det kan du si. Nå har det jo blitt slik at om det skulle være nok feil til at de skal skifte skjermen så spør jeg meg: Tør jeg sende den til dem, jeg har jo betalt for den nå, og vil jeg da få den igjen? det er jo bare for dem å ignorere meg igjen... Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 De skal ha enten 2 eller 3 forsøk (husker ikke) på å rette feilen før du kan heve kjøpet. Nekter de å snakke med deg, ta kontakt med Forbrukerombudet. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Fint om de som har hatt gode eller dårlige erfaringer med it24 eller andre butikker, legger inn disse i webshopguiden: http://www.hardware.no/webshoper/ På den måten kan også mange andre få nytte av de! Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Du er ikke den eneste, men dette gjelder Netshop, sendte mail lørdag 11. September og enda ikke fått noe svar. Så de får thumbs down fra meg, men dette blir litt offtopic. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Fint om de som har hatt gode eller dårlige erfaringer med it24 eller andre butikker, legger inn disse i webshopguiden:http://www.hardware.no/webshoper/ På den måten kan også mange andre få nytte av de! Jeg legger av prinsipp ikke igjen telefonnummer for å få verifisert en erfaring, sorry Lenke til kommentar
Yoruk Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Så får du skrive et fake tlf da Lenke til kommentar
JTJ Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 (endret) jeg kommer til å legge inn erfaring på den siden, men ikke før jeg er ferdig med saken. Dersom det er noen som har vært i kontakt med it24 den siste uken, hadde det vært fint om dere kunne gitt beskjed, lurer på om de svarer andre på mail? Endret 16. september 2004 av JTJ Lenke til kommentar
PekkaTH Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Fikk et svar på lørdag ang. en CPU jeg avbestilte. De har alltid vært hyggelige med meg, og har vært flinke til å skaffe saker som er vanskelig tilgjengelige. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg legger av prinsipp ikke igjen telefonnummer for å få verifisert en erfaring, sorry Telefonnummeret ditt blir jo ikke vist frem offentlig - det er kun til intern bruk i tilfelle behov for verifisering fra vår side. Er du redd for at Hardware.no-medarbeidere skal drive telefonterror med deg? Uansett får man jo tak i telefonnumrene til folk ved å søke i telefonkatalogen. Men for all del, man må bare respektere at folk ikke ønsker å oppgi personopplysninger i øst og vest. Lenke til kommentar
JTJ Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Fikk nå tak i han fyren på it24på telefon, det skulle være garantisak, han hadde ikke skjermer inne men skulle gi beskjed når han fikk det inn. han regnet med at det ble i begynnelsen av oktober. Så viss jeg nå får ordnet dette så er jeg glad. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 IT24 er useriøs, upålitelig og dårlige på kunderservice. Anbefaler alle å holde seg unna. Ref: Webshoperfaringer Slutt Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 IT24 er useriøs, upålitelig og dårlige på kunderservice. Anbefaler alle å holde seg unna. Ref: Webshoperfaringer Slutt Jeg vil ærlig talt si de er rimelig flink. Når jeg skulle kjøpe bærbar, sjekket jeg priser på barebone, minne, cpu osv. Ringte da IT24.no, og fikk positive tilbakemeldinger pr tlf, og klokka var etter 21.00. Jeg kan jo ha vært heldig. Uansett fikk jeg kjapt et pakketilbud pr mail, og når jeg bestilte, skulle de trekke summen fra den orginale. Dette var januar i år. Mulig de har fått nye medarbeidere etter den tid Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 IT24 er useriøs, upålitelig og dårlige på kunderservice. Anbefaler alle å holde seg unna. Ref: Webshoperfaringer Slutt Ok, noen er heldig. Les NØYE erfaringer Lenke til kommentar
Tored Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 IT24 er useriøs, upålitelig og dårlige på kunderservice. Anbefaler alle å holde seg unna. Ref: Webshoperfaringer Slutt Er fornøyd med min g556e fra it24.no Også fornøyd med kundeservicen.. Anbefaler faktisk folk å ta en titt innom Norges billigste elitegroup leverandør. Litt lang leveringstid, men eller svært bra. Lenke til kommentar
DoubleT Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 elitegroup leverandør Vi ønsker å presisere at denne aktøren ikke har anledning til å kalle seg en Elitegroup leverandør, men videreselger produkter som kommer fra uautoriserte og ikke tilfredsstillende kvalitetssikrede kanaler. Hva dette innebærer får den enkelte selv ha sin mening om, men vær hvertfall klar over at Elitegroup eller deres autoriserte forhandlernett ikke tar noe som helst garantiansvar for produkter levert fra denne aktøren hvis det skulle oppstå en situasjon der dette vil være nødvendig. Lenke til kommentar
ChingLing Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Alle som selger en vare er en leverandør, men å være en distributør er noe annet (Da har man som regel avtaler, prisbeskyttelse +++) Tror nok DoubleT tar blander de ordene. Så lenge ikke IT24 går ut å sier de er distributør så gjør de ikke noe galt. De selger ECS bærbare og er da m.a.o. leverandør av ECS bærbare. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Alle som selger en vare er en leverandør, men å være en distributør er noe annet (Da har man som regel avtaler, prisbeskyttelse +++) Tror nok DoubleT tar blander de ordene. Så lenge ikke IT24 går ut å sier de er distributør så gjør de ikke noe galt. De selger ECS bærbare og er da m.a.o. leverandør av ECS bærbare. Riktig. De kan heller ikke kalle seg offisiell leverandør. Men en leverandør er de jo med en gang de kan levere produktet. Lenke til kommentar
DoubleT Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Tror nok DoubleT tar blander de ordene. Så lenge ikke IT24 går ut å sier de er distributør så gjør de ikke noe galt. De selger ECS bærbare og er da m.a.o. leverandør av ECS bærbare. Nei, de hverken selger, leverer eller distribuerer ECS eller Elitegroup bærbare datamaskiner. De skaffer gjennom uautoriserte kanaler derimot halvfabrikat som disse maskinene er basert på og sluttfører dem selv. Dette er mulig fordi de fleste land har svært frie handelsregler i dag. De kan kalle maskinene hva de vil, men ikke ECS eller Elitegroup som er beskyttede merkenavn. Grunnen til at vi er frempå for å poengtere dette er fordi vi nylig hadde en situasjon der en aktør som solgte piratkopier av maskiner under falskt merkenavn på denne måten. Aktøren opphørte og kundene retter seg da naturlig nok til oss som representant for Elitegroup i Norge med sine garantiproblemer. Elitegroup eller vi har ingen mulighet til å hjelpe kunder i en slik situasjon. Dette virker selvfølgelig dumt ettersom kunden tror han har kjøpt et originalt Elitegroup produkt som vi bare nekter å hjelpe ham med av bekvemmelighetsårsaker. Det er feil, vi kan håndtere garanti for Elitegroup i slike situasjoner når maskinen er en original Elitegroup maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg