Åsmund Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Mac og pc-er er i nettverk her, og med mac-en kommer jeg inn på serveren, som windows kan. Men jeg finner igen filer på mac-en. Jeg har aldri brukt mac og la merke til at mac ligna litt på amiga, så jeg prøvde å velge det at jeg vil vise alle filer, men det gikk ikke. Men det burde være mulig at en mac kan se filer, selv om den kanskje ikke kan lese? Jeg søkte på google men fant helst konverteringer osv. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Tror "AppleTalk" er et sesam-ord i denne sammenhengen, dog vet jeg ikke helt hvordan det fungerer. Har aldri trengt å administrere Mac i nettverk selv. Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Bruker man en moderne versjon av Mac OS, som f.eks. OS 10.3 er AppleTalk bare til bry. Den innebygde sambastøtten er som regel mer enn god nok for den slags ting. Har relativt få problemer med den. Manuell browsing kan være et problem, men vet man maskinnavn eller IP går det som regel bra. Kommer jeg først inn har jeg aldri problemer med å se filene, med mindre det er noe problem med innstillingene på PC-en. :-) Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Mac og pc-er er i nettverk her, og med mac-en kommer jeg inn på serveren, som windows kan. Men jeg finner igen filer på mac-en. Jeg har aldri brukt mac og la merke til at mac ligna litt på amiga, så jeg prøvde å velge det at jeg vil vise alle filer, men det gikk ikke. Men det burde være mulig at en mac kan se filer, selv om den kanskje ikke kan lese? Jeg søkte på google men fant helst konverteringer osv. Hvilket OS har du på mac´en? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 jeg fant ut etterhvert at det var noen som takla å lese mens andre ikke. Så er litt ulikt her.. er 4 mac-er her. Men uansett blir det vel appletalk til de som ikke takler win filer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå