Ghost Of Death Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Tingen er det at q-tec oppgir PEAK watt, og ikke max. Dette gjelder alle unntatt "WP" forsyningene deres. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) en 350W Q-tec PSU ødela 2 XP1800+ CPUer for meg (når det er så mange som har negative erfaringer med dem, så sier det seg selv at det ikke er ett problem med noen få PSU'er, men en generell svakhet i produktet...) Endret 16. september 2004 av MrLee Lenke til kommentar
andykid Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 q-tec strømforsyninger er trolig noe av det værste av PC utstyr jeg har vært borti. klarer ikke å levere nok, spenningen varierer, og ødelegger utstyr. i mitt tilfelle 2 hovedkort og 1 FX-53. hvis du skal ha et NVIDIA 6800 kort, glem eller kast q-tecen du hare ASAP, du får bare problemer. (hadde både 550 og 650 versonen, ingen av dem klarer hva en enermax 480 klare uten noen problemer) at komplett i hele tall tør å føre dette PSU merket er et stort spørsmålstegn på om de har kvalitetstesting gående der i det hele tatt. fysh for noe møkk! Lenke til kommentar
Royzer Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 oh shit! sitter sjøl med q-tec 420w Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Så ille er det ikke da. Min q-tec som jeg har nå leverer bedre spenningener enne chieftech 360 watt Lenke til kommentar
Pop Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Det kan stemme i noen tilfeller ja. Men feks digitale forsterkere er vel ganske lette? Og nå har jeg ikke løftet en rørforsterker, men de er vel ikke spesielt lette, og de har ikke akkurat gode evner på forsterkningsfronten. I tillegg så er det mange som tilsynelatende bruker den regelen på cd-spillere og slikt også. Forøvrig er det jo bare å høre på de, eller lese databladet, som gir ett mye mer presist bilde enn vekt. AtW Off topic, men... hæ? Mener du at rørforsterkere har råtten lyd eller? Tror du det er allmenn oppfatning? Lenke til kommentar
Royzer Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Så ille er det ikke da. Min q-tec som jeg har nå leverer bedre spenningener enne chieftech 360 watt Tja, litt ille er det viss komponentene tyker... Men den har da funket i vel 1,5 år så... Lenke til kommentar
tozer Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg har bare hørt dårlig om Qtec, jeg har qtec i en av mine servere. den har stått på stabil i over 100 dager. 550W den da. med mange harddisker i og høy load. Så personlig så synes jeg qtec virker. men det er langt fra kvalitet. mine erfaringer med qtec er gode. Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 hoi ! jeg hadde i min tid en Q-tec PSU som jeg var ganske fornøyd med. litt av grunnen for dette var at jeg ikke kjørte så veldig krevende hardware. (celeron 900 og Geforce2 MX400) .. har dette PSUet fremdeles liggende itilfelle noe skulle skje det jeg har i dag. Epz. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Tror absoulutt man er kjent med å gå litt opp i pris og heller satse på litt mer kjente merker. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 I alle? enda en tråd om disse billige men ok til kontor bruk psuene? Lenke til kommentar
SvovelSyre Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Haha, det merkelige er at Q-Tec faktisk ER et kjent merke. Det man skal merke seg, er at Q-Tec er, og ble, kjent for sine dårlige produkter. Tips til trådstarter: Kjøp NorthQ 400W-strømforsyningen som Komplett og en del andre fører. Disse koster ikke mye mer enn Q-Tec sine strømforsyninger, er mer stillegående, og yter såvidt jeg vidt, bedre. Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Heisann! Har en kompis som bare ikke forstår at q-tech sine strømforsyninger yter dårligere enn det de skal yte (f.eks en 400w yter bare 350w)... kan noen av dere bekrefte at man ikke må kjøpe q-tech? Min 550w q-tec hadde problemer å drive det min no 400W strømforsyning driver... Endret 16. september 2004 av Fuel Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 ikke en gang tenk på å kjøpe en q-tec Lenke til kommentar
srbz Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 q-tech Bare et tips: q-tec er strømforsyning til pc, q-tech er mobiltelefon. Så det ikke oppstår forvekslinger... Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Når ble en strømforsyning et lagringsmedie? De lagrer støv. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Så ille er det ikke da. Min q-tec som jeg har nå leverer bedre spenningener enne chieftech 360 watt bare innse det, q-tec sux Lenke til kommentar
highlander Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Ikke kjøp qtec, ytelsen på psuen er rævva og oppsettet dems inni kabinettet er rævva. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Det kan stemme i noen tilfeller ja. Men feks digitale forsterkere er vel ganske lette? Og nå har jeg ikke løftet en rørforsterker, men de er vel ikke spesielt lette, og de har ikke akkurat gode evner på forsterkningsfronten. I tillegg så er det mange som tilsynelatende bruker den regelen på cd-spillere og slikt også. Forøvrig er det jo bare å høre på de, eller lese databladet, som gir ett mye mer presist bilde enn vekt. AtW Off topic, men... hæ? Mener du at rørforsterkere har råtten lyd eller? Tror du det er allmenn oppfatning? Tja, rørforsterkere forvrenger kanskje lyden på en behagelig måte, men om målet er å reprodusere lyden mest mulig riktig, så er de ganske råtne ja, spesielt i forhold til prisen. AtW Lenke til kommentar
Datanerd01 Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Når ble en strømforsyning et lagringsmedie? I dag? Vet det, men var usikker på hvor jeg skulle plassere topic og da jeg så at en annen hadde plassert et PSU-spørsmål her gjorde jeg det og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå