Aragorn20 Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Kan noen anbefale en god lærebok i c++ windowsprogrammering? Jeg kan grunnleggende programmering og litt objektorientering. Ønsker nå å lage windows-programmer. Har sett på noen bøker, men disse bruker mye wizards for å lage rammer og menyer. Dette ønsker jeg IKKE! Ønsker en bok der jeg lærer å lage ALT fra "scratch". Lenke til kommentar
jokohoma Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Heisann! Du kan jo sjekke ut "Programming Visual C++" av Kruglinski, Shephard oh Winge. Brukte denne i C++ og Windows-programmering på skolen... Det er nok noe wizards her oxo, men en bok som gir en god innføring. PS! Den baserer seg på Microsoft Visual C++ som bla ligger i Microsoft Visual Studio 6.0 Lenke til kommentar
Yoda Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Andreas Quale og Johan Havnen, C++ og objektorientert programmering. Starter på null og så blir det værre etter hvert :smile: . Jeg benytte Borland C++ når denne gikk av stabelen. Yoda Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Hvis du vil lære alt fra scratch, fins det vel ingen bedre innføring enn Programming Windows av Charles Petzold. Det er ikke så veldig objektorientert kode dog .. Lenke til kommentar
morbuz Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Quote: Den 2002-05-10 17:25, A_N_K skrev:Hvis du vil lære alt fra scratch, fins det vel ingen bedre innføring enn Programming Windows av Charles Petzold. Det er ikke så veldig objektorientert kode dog .. :smile: Støtter A_N_K, "Programming Windows" er den eneste boken som gjelder hvis du vil lære Windows-programmering "fra scratch". Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Quote: Den 2002-05-10 00:18, Yoda skrev:Andreas Quale og Johan Havnen,C++ og objektorientert programmering.Starter på null og så blir det værre etter hvert :smile: .Jeg benytte Borland C++ når denne gikk av stabelen.Yoda Johan Havnen er lærern min, dette er ikke windows programmeringsbok, så det er ikke vits å kjøpe denne. Det er det han er ute etter :wink: Lenke til kommentar
lablexx Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Programming Windows with MFC, av Jeff Proise. C++, objekt-orientert og mye brukt. Ansett som et must for Windows programmerere i C++. Programming Windows, av Charlez Petzold. C, ikke objekt-orientert, men gir en meget god oversikt og innføring i Win32 API. Er mer low-level enn MFC, og desto mindre effektiv å programmere. Men egentlig et must for å forstå helhet og sammenheng. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Quote: Den 2002-09-23 00:27, skrev lablexx:Programming Windows with MFC, av Jeff Proise. C++, objekt-orientert og mye brukt. Ansett som et must for Windows programmerere i C++.Programming Windows, av Charlez Petzold. C, ikke objekt-orientert DEtte er to gode bøker. jeg har solgt mine pga programmering interesserer meg ikke:D Lenke til kommentar
TRS Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Johan Havnen er lærern min, dette er ikke windows programmeringsbok, så det er ikke vits å kjøpe denne. Det er det han er ute etter :wink: Hadde du gitted og skaffe meg autografen? 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå