Sevenord Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Er det bortkastet å bruke penger på en laptop med en slik prosessor? Laptopen har i tillegg et radeon9000 skjermkort, det er derfor den frister. Denne prosessoren er på "bare" 1500mhz, hvor mange mhz tilsvarer den i en vanlig god gammel stasjonær celeron? Jeg vet at dette ikke er helt relevant, men jeg må bare ha svar på det før jeg kjøper. [url="http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?varegruppe=1475&varenummer=G5511500256CD&varelinjenummer=12&varebeskrivelse=G551+CDRW%2FDVD+C1500+15%22+40GB+256MB&varepris=9395&varelagerantall=23.09.2004"]http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...tall=23.09.2004[/url] Endret 16. september 2004 av el`satanical Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Den Celeron M prosessoren som sitter i er ikke så værst. Denne testen viser ytelsen til en Celeron M 1.4ghz oppmot P-m, P4 og A64. Det skal dessuten være mulig å bytte ut denne cpu med P-m, hvis du skulle få lyst til å oppgradere senere. Hør gjerne hva Multicom sier om dette. K Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Tviler på at det er en Celeron, heller en trykkleif vil jeg påstå! Siden det står: Kraftig bærbar PC med Intel Centrino Technology i beskrivelsen av den. Såvidt meg bekjent, så er Centrino betegnelsen for en laptop med W-LAN og Pentium -M. Spesielt tviler jeg på at det er Celeron det er snakk om, da en laptop som koster mindre er spesifisert til å ha pentium -m. Endret 16. september 2004 av SupremeX Lenke til kommentar
hce Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Tviler på at det er en Celeron, heller en trykkleif vil jeg påstå! Siden det står: Kraftig bærbar PC med Intel Centrino Technology i beskrivelsen av den. Såvidt meg bekjent, så er Centrino betegnelsen for en laptop med W-LAN og Pentium -M. Spesielt tviler jeg på at det er Celeron det er snakk om, da en laptop som koster mindre er spesifisert til å ha pentium -m. Celeron-M er en CPU, og denne maskinen leveres med denne CPUen. Det er den billigste modellen, og ut ifra prislisten til multicom må du ut med 500 kr ekstra for å få Pentium-M. Pentium-M (Banias) har sin styrke med dobbelt så mye cache contra Celeron-M, og Pentium-M har speedstep. Jeg vil nok påstå at å gå for Pentium-M modellen vil være et bedre valg, men er du ute etter den absolutt billigste vil det ikke være en dårlig prosessor å basere seg på. Batteritiden blir litt dårligere siden speedstep mangler, og prosessoren yter litt dårligere enn tilsvarende Pentium-M (Banias). Endret 16. september 2004 av hce Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Tviler på at det er en Celeron, heller en trykkleif vil jeg påstå! Siden det står: Kraftig bærbar PC med Intel Centrino Technology i beskrivelsen av den. Såvidt meg bekjent, så er Centrino betegnelsen for en laptop med W-LAN og Pentium -M. Spesielt tviler jeg på at det er Celeron det er snakk om, da en laptop som koster mindre er spesifisert til å ha pentium -m. Celeron-M er en CPU, og denne maskinen leveres med denne CPUen. Det er den billigste modellen, og ut ifra prislisten til multicom må du ut med 500 kr ekstra for å få Pentium-M. Pentium-M (Banias) har sin styrke med dobbelt så mye cache contra Celeron-M, og Pentium-M har speedstep. Jeg vil nok påstå at å gå for Pentium-M modellen vil være et bedre valg, men er du ute etter den absolutt billigste vil det ikke være en dårlig prosessor å basere seg på. Batteritiden blir litt dårligere siden speedstep mangler, og prosessoren yter litt dårligere enn tilsvarende Pentium-M (Banias). ok, takker alle for opplysende svar Så du mener at jeg kan få oppgradert 551 modellen fra celeron til pentium? Det hørtes jo genialt ut, så dropper jeg dvd-brenner bare for å få ned prisen... Vanlig cdbrenner får duge. Dersom flere har noe å si på denne celeron cpu'en så gjerne kom med det her. Dersom noen av dere har den nevnte 551 lappen så hadde det vært artig å hørt om dere erfaringer Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Såvidt meg bekjent, så er Centrino betegnelsen for en laptop med W-LAN og Pentium -M. Centrinobegrepet er blitt litt utvidet til også å inkludere celeron -m prosessorer og Intels 2100BG -wlankort Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Når ble den det? Så vidt jeg har fått med meg så er det ikke ekte centrino så lenge den ikke har pentium-m prosessor. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 jeg tviler på at intel vil skyte seg i foten slikt og ikke inkludere Celeron M CPU'er i det utrolig verdifulle "Centrino" varemerket... og til trådstarter: Celeron M er en respektabel Celeron...dvs. ikke så dårlig i forhold til den tilsvarende Pentium CPU'en som tidligere Celeron versjoner gjerne har vært... Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 hokay Men jeg skal se om jeg ikke får bytten den i en pentium Om jeg fortsatt holder meg under 10k så blir det jo en überlappis for meg Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 damn, nå er det for seint å snu, den er bestilt Oppgraderte til 512 ram istedet for pentium.. Jeg tror ivertfall at det er det smarteste... Fikk 5400rpm harddisk også istedet for 4200.... Håper jeg ikke blir å angre Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Når ble den det? Så vidt jeg har fått med meg så er det ikke ekte centrino så lenge den ikke har pentium-m prosessor. Den ble det da celeron -m prosessoren ble lansert. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Rart at jeg ikke har fått det med meg. Ikke har jeg lest det noen steder heller. Men men. Lærte noe nytt da. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 The most important differences between the Pentium M and the Celeron M - besides the price of course - are the L2 cache, which at 512 KB is only half the size, and the lack of "Enhanced Speedstep" energy saving technology. link intel så vel økte inntekter ved å vanne ut centrino merket. uansett, er vel 4-500 kr forskjell mellom f.eks celeron-m 1.5 og pentium-m så er ingen god grunn til å kjøpe maskin med celeron etter min mening. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Vel, min kusine har en Fujistu Siemens V2000, med 1.3ghz Celeron M cpu, og den er knallgod. Ikke like sterk som Pentium M såklart, men henger absolutt med. Kan sammenlignes i ytelse med en Intel Celeron 2.8 e.l... Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Multicom skulle ha 900kr for å bytte cpu... Da valgte jeg heller å oppgradere minne, noe som også kostet mindre. Etter å ha lest den sammenligningen med celeron vs pentium, så angrer jeg ikke på det. Endret 17. september 2004 av el`satanical Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Vel, min kusine har en Fujistu Siemens V2000, med 1.3ghz Celeron M cpu, og den er knallgod. Ikke like sterk som Pentium M såklart, men henger absolutt med. Kan sammenlignes i ytelse med en Intel Celeron 2.8 e.l... jepp poenget med Celeron M er at den ikke er like forkrøpla i forhold til fullverdige Pentium M som f.eks. Celeron VS Pentium 4 (Nortwood)... i min mening er det eneste som trekker ned mangel av speedstep... Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Såvidt meg bekjent, så er Centrino betegnelsen for en laptop med W-LAN og Pentium -M. Centrinobegrepet er blitt litt utvidet til også å inkludere celeron -m prosessorer og Intels 2100BG -wlankort Dette har jeg aldri hørt, kan du dokumentere dette? Toms Hardware og så vidt meg bekjent også intel selv sier helt klart at Celeron-m IKKE er en del av centrino pakken... http://www.tomshardware.com/mobile/20040309/centrino-01.html Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Toms Hardware og så vidt meg bekjent også intel selv sier helt klart at Celeron-m IKKE er en del av centrino pakken... http://www.tomshardware.com/mobile/20040309/centrino-01.html Mener og ha lest det her på barbara, men nå klarer jeg ikke å finne det. Mulig jeg tar feil men. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå