Howard Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 ABIT AX8: PCI Express for sokkel 939 PCI Express for AMD64-plattformen kan dukke opp rakskere enn først antatt. ABIT har nå lagt ut informasjon om et sokkel 939-kort med PCI Express-støtte. Les artikkelen her Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Dette ser lovende ut, skulle imidlertid sett at VIA 8237 southbridgen ble erstattet med noe nyere. Abit AX8 SATA Utility Disk x 1 Regner med at denne utility disken betyr at det fortsatt er nødvendig å legge inn ekstra drivere. Noe med samme egenskaper som Sil 3132 hadde vært tingen, men det tar vel en stund før den blir å finne på hovedkortene. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Namm nammm. Gleder meg!! -Nå ser det endelig ut som ventetiden snart er over. -Har ventet på PCIe til A64 siden før sommeren... -Håper nVidia nå ser at det haster og fyrer løs. -At vi ser bilder av det o.l. må vel bety at det kommer i oktober, eller hva? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 dette var nyheten jeg har venta på! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Jepp, ser bra ut, spekualsjonene her på forumet gikk jo i at det ikke skulle kommer PCIe til A64 før i 2005, men de ser heldigvis ut til å være gale. AtW Lenke til kommentar
skyline Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Spørsmålet er vel heller, er det noen som liker å gamble på ett VIA hovedkort? Ikke jeg iallefall, venter til Nforce4 kommer. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Spørsmålet er vel heller, er det noen som liker å gamble på ett VIA hovedkort? Ikke jeg iallefall, venter til Nforce4 kommer. De klokker jo som fy da(via pro) Lenke til kommentar
skyline Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Spørsmålet er vel heller, er det noen som liker å gamble på ett VIA hovedkort? Ikke jeg iallefall, venter til Nforce4 kommer. De klokker jo som fy da(via pro) har aldri vært borti ett via kort som klokker bra, ei ett via kort som er stabilt. Og nei, dette gjelder ikke bare MSI kort, også Abit og Asus. Lenke til kommentar
Dafe Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Forferdelig mye mas det har vært rundt PCIe da! Det haster jo ikke å bytte ut AGP-grensesnittet, da det aldri ble utnyttet til det fulle uansett. Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Forferdelig mye mas det har vært rundt PCIe da! Det haster jo ikke å bytte ut AGP-grensesnittet, da det aldri ble utnyttet til det fulle uansett. PCI-e handler ikke om båndbredde... Btw leste på Abit sidene at kortet hadde 2ghz htt bus, er det vanlig? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Forferdelig mye mas det har vært rundt PCIe da! Det haster jo ikke å bytte ut AGP-grensesnittet, da det aldri ble utnyttet til det fulle uansett. PCI-e handler ikke om båndbredde... Btw leste på Abit sidene at kortet hadde 2ghz htt bus, er det vanlig? 2x 1GHz = 2GHz. Akkurat slik som 200MHz = 400MHz DDR Hvis jeg ikke har tolket det helt feil Lenke til kommentar
srbz Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 hm, bare 2 pci-porter? Javel? Hva bruker man egentlig PCIe 1X til? Gleder meg til det blir tid for å kjøre skjermkort dual i PCIe håper det ikke blir lenge til... så det får tid til å gå kraftig ned i pris til neste gang jeg kjøper ny/oppgraderer.... Lenke til kommentar
Revox Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Hmm.. ingen dual pci-x.. Ingen AGP.. VIA... Nei takk. Mforce 4 the win! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 hm, bare 2 pci-porter? Javel? Hva bruker man egentlig PCIe 1X til? Gleder meg til det blir tid for å kjøre skjermkort dual i PCIe håper det ikke blir lenge til... så det får tid til å gå kraftig ned i pris til neste gang jeg kjøper ny/oppgraderer.... PCIe 1x er det som tar over for dagens PCI porter.... at det kommer med 2 valige er vel bare for overgangens skyld.. og Dafe, PCIe handler om litt mer enn båndbredde. det handler om hvordan båndbredden blir brukt. f.eks kan kun ett og ett PCI kort på dagens standard kommunisere med PCI-bussen samtidig, med PCIe vil alle kortene kunne kommunisere med bussen samtidig...for å nevne noe.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 hm, bare 2 pci-porter? Javel? Hva bruker man egentlig PCIe 1X til? Gleder meg til det blir tid for å kjøre skjermkort dual i PCIe håper det ikke blir lenge til... så det får tid til å gå kraftig ned i pris til neste gang jeg kjøper ny/oppgraderer.... PCIe 1x er det som tar over for dagens PCI porter.... at det kommer med 2 valige er vel bare for overgangens skyld.. og Dafe, PCIe handler om litt mer enn båndbredde. det handler om hvordan båndbredden blir brukt. f.eks kan kun ett og ett PCI kort på dagens standard kommunisere med PCI-bussen samtidig, med PCIe vil alle kortene kunne kommunisere med bussen samtidig...for å nevne noe.. I tillegg så er jo PCI-båndbredden alt for lav, selv om AGP har båndbredde nok i dag. AtW Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 og når kommer hovedkortet? Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 og når kommer hovedkortet? et sentralt spørsmål Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 er visstnok skaffevare i utlandet Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 ei ett via kort som er stabilt. Og ja, dette er oksebæsj. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) og når kommer hovedkortet? et sentralt spørsmål Aldri? Asus selger et kort med samme brikke (kt890pro) på komplett Endret 21. november 2004 av Kong Basse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå