Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen som har erfaringer med radiolink?

Anbefalte innlegg

Endelig ser det ut til at jeg får "bredbånd" der jeg bor.

EniVest og Nettselskapet der jeg bor har et samarbeid med utbygging av bredbånd i kommunen. Bor oppe i en lang dal og hadde vel ikke ventet å få bredbånd på årevis enda, men nå ser det ut som ting ordner seg. Blir nemlig bygd ut radiolink oppover dalen.

Gratis etablering(ved binding)

704/256 linje 350,- måneden.

Er det noen som har erfaringer med Radiolink som kan dele disse med meg?

Stabilitet, ping, hastighet......osv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde radiolink i 2 år og var "very happy" når jeg fikk andre alternativ.

Til vanlig surfing og nedlasting virket det ok, men til spilling var det ikke bra.

Ved pinging kunne ping tiden variere veldig.

Det var faktisk bedre å spille med ISDN, da var det iallefall stabilt.

Men for meg som spilte mye før og hadde dårlig råd var radiolink en grei nok løsning, så fikk jeg heller banne og steike litt når det hang litt. (mye)

mvh

Olav

Endret av VillKusseSladden
Lenke til kommentar

Jeg har BKK bredbånd, det er ikke noe særlig, har aldri hatt mer enn 90KB i nedlastning, det skulle være 2000/2000, ping er jeg bestandig høyere enn 150 !

derfor bestilte jeg ADSL for ett par dager siden, jeg mener at du skal vente !

Du får nok ADSL der iløpet av året ! vi fikk mulighet til radiolink ifjor rett før jul, og nå i vår kom ADSL, går ikke ann å angre mer !!!

Lenke til kommentar

hadde radiolink i nesten 2 år jeg. Hadde ikke mye nedetid, og pingtiden hos meg var jevnt over ganske bra, og det gikk fint å spille over internett ;)

Eneste ulempen var at den CU-modulen (tror jeg det heter) måtte resetes noen ganger, dette kun pga at jeg ikke kom meg på nett.

Ellers så får du aldri den hastigheten du skal ha med radiolink :thumbdown: Hadde 768/128 linje, men hadde sjelden mer enn 4-500 på nettavisens speedometer :hmm:

Ellers så er jo dette ett glimrende tilbud til dem som ikke kan få Adsl e.l. Synes prisen din ikke er gal heller, betalte selv 395,- pr. mnd. for min linje

Lenke til kommentar

Jeg har radiolink. Betaler 529 kr/mnd for 2048/512 linje. Den viser faktisk 2.2 Mbit begge veier, så jeg får mer enn jeg betaler for foreløpig. Ligger mellom 35-70 i ping når jeg spiller online. Har ikke spilt så mye, men har prøvd Global operations og Mohaa online. Hadde problemer med at nettet falt ut tidligere, men dette er blitt mye bedre. Rimelig stabilt. Måtte resette antenne på husveggen av og til tidligere. Kanskje ikke så rart siden de ikke er ferdige med å bygge ut enda. Dette er forøvrig på Averøy utenfor Kristiansund i Møre og Romsdal. Synes ikke det er så billig med 350 kroner for linja di egentlig.

Lenke til kommentar

Jeg hadde "radiolink" i omtrent ett år

Hadde en liten parabol ute på verandaen, cirka 1 km til antennen.

Meget gode forhold, lå på rundt 80 i ping til italia faktisk, dette grunnet meget godt backbone hos leverandøren. Problemet med dette er at hvis mange i nettet bruker dc/torrents eller mye av uthastigheten.. så sliter du med pingtider, dette på grunn av radiolink er halv dupleks.. det vil si at de ikke sender datapakker ut og inn samtidig, men sender en ut, mottar en, sender en ut, mottar en, osv.. iallefall i prinsippet. Stort sett hadde jeg ikke så langt unna det adsl hadde, men mellom 17.00 og 19.00 når alle surferene brukte nett rundt her sleit jeg en del med pingen. Bedret seg betraktelig når de satte opp en antenne til der oppe som gjorde at vi fikk dobbel så mye "båndbredde" til området her. typisk noe slikt som 25-40 ms til www.vg.no , med telenor adsl ligger jeg på 13 stabilt. dvs fra 12-14.. (hvilket jeg kaller stabilt) Så jeg syns det var et greit alternativ fremfor isdn/modem noe som blir meget dyrt i lengden. Så blir mamma blid også :D

Du har vel ikke noe å tape, bestill det.. så kan du heller bruke isdn idet du skal spille hvis du syns pingen er så forferdelig. :hmm:

Endret av J0lle
Lenke til kommentar
Jeg har BKK bredbånd, det er ikke noe særlig, har aldri hatt mer enn 90KB i nedlastning, det skulle være 2000/2000, ping er jeg bestandig høyere enn 150 !

derfor bestilte jeg ADSL for ett par dager siden, jeg mener at du skal vente !

Du får nok ADSL der iløpet av året ! vi fikk mulighet til radiolink ifjor rett før jul, og nå i vår kom ADSL, går ikke ann å angre mer !!!

Tror nok jeg må vente til jeg blir grønn viss jeg skal ha ADSL

Det er vel ca. 15 husstander tilkoblet telefonsentralen der jeg bor, så jeg tviler på at det er noen andre som gidder å bygge ut noe som helst der.

Anyway. Har bestilt linje nå så får vi vente og se.

Ping er ikke så kritisk. Bruker ikke PC'en til spilling.

Takker for tilbakemeldinger. Gleder meg :D

Lenke til kommentar
Endelig ser det ut til at jeg får "bredbånd" der jeg bor.

EniVest og Nettselskapet der jeg bor har et samarbeid med utbygging av bredbånd i kommunen. Bor oppe i en lang dal og hadde vel ikke ventet å få bredbånd på årevis enda, men nå ser det ut som ting ordner seg. Blir nemlig bygd ut radiolink oppover dalen.

Gratis etablering(ved binding)

704/256 linje 350,- måneden.

Er det noen som har erfaringer med Radiolink som kan dele disse med meg?

Stabilitet, ping, hastighet......osv

Det kommer helt ann på utstyret levrandøren bruker, avstander osv. Det er ingen tvil om at trådløst kan være stabilt om utstyret er bra (f.eks Nera), men om det f.eks blir kjørt på vanlig 802.11b blir det noe annet. Men jeg tipper du vil komme borti mange problemer, nettselskaper som er eid av kraftlevrandører har ALLTID elendige nett. Det slår aldri feil.

Lenke til kommentar
Det kommer helt ann på utstyret levrandøren bruker, avstander osv. Det er ingen tvil om at trådløst kan være stabilt om utstyret er bra (f.eks Nera), men om det f.eks blir kjørt på vanlig 802.11b blir det noe annet. Men jeg tipper du vil komme borti mange problemer, nettselskaper som er eid av kraftlevrandører har ALLTID elendige nett. Det slår aldri feil.

Satser på at nettet blir bra. Enivest legger opp sitt eget transportnett med optiske kabler. Leier ikke kapasitet med telenor, så jeg håper det blir bra. Krysse fingrer!

Lenke til kommentar

Satser på at nettet blir bra. Enivest legger opp sitt eget transportnett med optiske kabler. Leier ikke kapasitet med telenor, så jeg håper det blir bra. Krysse fingrer!

Tror nok du blir fornøyd med høyere hastighet enn med modem/isdn uansett :D

Kos deg med "bredbånd" :thumbup:

Lenke til kommentar

Hadde radiolink for et par år tilbake.

I starten var dette knallbra, ping og dl-speed var bra.

Men så begynte leverandøren å få $-tegn i øynene .. så de overbefolka basestasjonene.

Resultatet ble 200+ ping og dårlig dl-speed.

Upload som nesten ingen brukte ble superbra iallefall, ca 3mbit.

Nå vet jeg ikke om det var leverandøren som ikke kunne sette begrensninger eller om det er slik teknologien er.

Lenke til kommentar

Har hatt Totalnett, en lokal leverandør siden i februar en gang.

Det er en digg linje, egentlig. Betaler kvartalsvis, 825kr for 1400/1400 linje.

De hadde fri bruk før, men de opplevde da at noen få brukte det meste av båndbredden, og innførte derfor kvotesystem. Etter hvert har de opplevd økt konkkuranse, og det siste som kommer er fiber løsning levert av Lyse.

Så de skal sette opp hastigheten til 2mbit, og det var snakk om at de skal ta bort kvotesystemet :)

Så personlig er jeg KJEMPEfornøyd med linja, bortsett fra kvotedriten.

Linja er veldig stabil, får 180kb/s maks begge veier, og ping på mellom 50-100 vanligvis til norske spillservere.

Det kan jo hende at din leverandør har forskjellig utstyr i forhold til min, og det kan jo hende det er dårligere utstyr osv. Mange faktorer.. Men, radiolink kan levere fullverdig bredbånd :)

Det trenger ikke nødvendigvis å være dårligere enn ADSL, ta nå for eksempel Telenor ADSL, Tiscali ADSL. Dette er to leverandører jeg har erfaring med, og begge har noen jeg kjenner hatt (store) problemer med.

Som du ser på Itavisens bredbåndsliste, så ligger Totalnett i teten av landets bredbåndsleverandører, enda det er veldig lokalt :).

Så det sier litt....

Og du som nevnte Itavisens speedometer, prøv f.eks. Dinsides speedometer.

Itavisens servere er ikke så stabile som de skal ha det til, så ta det til betraktning...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...