mirene Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg lurte på om det ville lønne seg å oppgradere fra XP2600 (barton) til XP3200. (CPU'en vil koste 1490Kr) Jeg har et MSI KT6-DELTA hovedkort 1024MB RAM (2700 type) Sapphire 9800PRO (Jeg tengte i forhold til spill) Lenke til kommentar
ganilsen Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Det vil nok ikke hjelpe så mye. I allefall ikke vært prisen. Og XP3200+ er vel også en cpu med 200 fsb, så den vil kræsje litt med rammen, og mulig(!) at HK ikke støtter den. Mitt råd er heller å kjøpe et annet HK og heller klokke det. Hvis du kjøper en nForce2 ultra kort så kan du vel øke multiplikatoren slik at du får en raskere cpu men ikke får noe konflikt med ram'en. Men; jeg vet ikke om mitt siste råd vil funke, men mener å ha lest at man låser opp mp med nForce2 hk'a. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Vel personlig så synes jeg ikke at det er verdt det. Det jeg heller ville gjort var å legge på et par hundre kroner slik at du kan kjøpe deg raskere minne. For da kan du klokke cpuen din opp til xp 3200 uten problemer vil jeg tro, forutsatt at viften din er spesifisert for slik fart da. På den måten vil du ha nytt minne som du kan bruke på et fremtidig system med enten amd eller intel og raskere cpu. Det er en vinn, vinn situasjon. Hvis du setter fsb på cpu til 200 og kjører den synkront med ram vil du få et enda bedre system enn om du kjøpte splitter ny cpu. Om du vil ta sjansen er jo selvfølgelig opp til deg, men med god luftkjøling har du absolutt muligheter. Du trenger jo ikke stille fsb helt opp til 200 heller. Multiplieren er nok låst, dessverre. Hvis HKet ditt har disse specsene så skulle du være home free: http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ail.php?UID=474 Endret 16. september 2004 av ^fmj Lenke til kommentar
corcky Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Overklokk prossesoren din. Du skal ikke ha så store problem å nå xp 3200 hastighet. Den beste prossesor oppgraderingen du kan gjøre er å kjøpe en mobile prossesor fra itbutikken. fks 2600. Selv med luftkjøling så skal ikke den ha noen problemer å kjøre på 2500mhz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå