kentfa Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 formattert c: og setter inn win 98 cden, starter maskina, og den sier boot from atapi cd rom : failure... ugyldig systemdisk hva bør jeg gjøre? sier det samme uansett om jeg prøver en annen cd. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Kanskje det ikke er en boot-cd? :smile: Brent eller? Hvorfor ikke skaffe Win Xp? Lenke til kommentar
kentfa Skrevet 9. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2002 brent ja, men jeg har prøvd med win 95 cden ,og da sier den det samme! xp... det er en gammel 166, må ha 98 for at den skal spille med adsl! Lenke til kommentar
esk Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Dersom du har to cdrom, prøv begge. Hvis ikke, prøv å sette den du har som master på idekabel Lenke til kommentar
esk Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Et annet alternativ er å legge in gode gamle DOS først, så cd-romdrivere, og kjøre w98 cden derfra Lenke til kommentar
andre_aronsen Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Det beste er egentlig å få tak i en Win98 Bootdiskett (Fra en kamerat eller no) og boote med den. Da velger du bare å boote med CD-Rom, og så er det bare å knotte inn "install" under riktig mappe, og du er igang. (La inn Win98 for to dager siden...) André. Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Ja detta problemet hadde jeg og da jeg skulle installere win98. Bare lag en boot disket og etter det går det sannsynligvis greit. P.S. Formater Harddisk og kjør Fdisk osv. først. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Det jeg alltid gjør med w98, er å boote opp med disk, lage et dir på c: som jeg kaller w98, kopierer alle innst.filene fra cd'en, og innstalerer fra c: etter å ha plukket ut både disk. og cd. Dette funker alltid, og det er VELDIG praktisk senere ved behov for filer til innst. av feks nettverk, og andre prog. på w98 cden, man trenger ikke cden mere, os-et vet hvor det skal hente filene. Lenke til kommentar
kentfa Skrevet 9. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2002 hvordan får jeg muligheten til å legge over filene da? jeg har jo formattert c-partisjonen, og skulle satse på å boote fra cden, men det ville jo den ikke. hvordan får jeg dospromtet? får jeg deet så kan jeg jo starte instllasjonsfilen fra dos. er dos borte når jeg har formattert c? Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Når du kjører formateringen, skriver du: format c:/s Da kopieres comand.com inn på c: VIKTIG med /s, da kan du boote direkte til c: [ Denne Melding var redigert av: slowcooler på 2002-05-09 23:04 ] Lenke til kommentar
kentfa Skrevet 9. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2002 takk fot tipset med den s-en, men det er dessverre for sent kan jeg lage en bootdiskett uten å ha os-et innstallert? Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Quote: Den 2002-05-09 23:23, kentfa skrev:takk fot tipset med den s-en, men det er dessverre for sent kan jeg lage en bootdiskett uten å ha os-et innstallert? nei. lag på en annen pc. den du bruker nå? Lenke til kommentar
toreae Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Grunnen til att du ikke kan boote fra CD-rom kan også være for gammel CD-rom stasjon, som ikke ikke støtter boot hardware-messig. Tror det er CD-rom stasjoner med 20X eller bedre som har denne funksjonen. Lenke til kommentar
joac Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Quote: Den 2002-05-09 23:57, MrA| skrev: Quote: Den 2002-05-09 23:23, kentfa skrev: takk fot tipset med den s-en, men det er dessverre for sent kan jeg lage en bootdiskett uten å ha os-et innstallert? nei. lag på en annen pc. den du bruker nå? Og boot disker kan også lastes ned på internet.. Tror du skulle finne det du trenger her : http://www.bootdisk.com der ligger også en guide til intstallering: http://www.netpathway.com/~kramer/reinstall.html lykke til. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Det er ikke for sent med s'en, det er bare å kjøre den på nytt!! Ellers har toreae rett vedrørende CD-rom, har opplevd det med flere gamle maskiner. Har løst det på den måten jeg har beskrevet overfor, og ved å låne en nyere CD-spiller fra en annen maskin. Men jeg holder en STOR knapp på den måten jeg beskrev lengere opp, og den er også annbefalt av ms, spesielt for systemfolk. Lenke til kommentar
kentfa Skrevet 11. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2002 jeg skal prøve det, men hvordan får jeg dospromtet når jeg starter opp? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Quote: Den 2002-05-12 00:58, sviskEN skrev:bruk gdisk :smile: hva er poenget med d du hålder på med,?Kjetil Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Mulig at jeg tar feil, men jeg er temmelig sikker på at win98 cd'en er bootable. det er vel kun win2k og XP som er det? hvis ikke så er det CD'en som er brent som ikke er blitt brent skikkelig. Hvis du skal brenne en bootbar win98 må du brenne et iso image av en orginal CD, ellers følger ikke boot info'en med. at win95 er bootable er MEGET tvilsomt... det er ikke noe feil med hardware, for alle CD'rom støtter booting av CD'er. (ekstremt få unntak) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå