Gå til innhold

Hjelp jeg får ikke istallert win98

Anbefalte innlegg

formattert c: og setter inn win 98 cden, starter maskina, og den sier

boot from atapi cd rom : failure...

ugyldig systemdisk

hva bør jeg gjøre?

sier det samme uansett om jeg prøver en annen cd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste er egentlig å få tak i en Win98 Bootdiskett (Fra en kamerat eller no) og boote med den. Da velger du bare å boote med CD-Rom, og så er det bare å knotte inn "install" under riktig mappe, og du er igang. (La inn Win98 for to dager siden...)

André.

Lenke til kommentar

Det jeg alltid gjør med w98, er å boote opp med disk, lage et dir på c: som jeg kaller w98, kopierer alle innst.filene fra cd'en, og innstalerer fra c: etter å ha plukket ut både disk. og cd. Dette funker alltid, og det er VELDIG praktisk senere ved behov for filer til innst. av feks nettverk, og andre prog. på w98 cden, man trenger ikke cden mere, os-et vet hvor det skal hente filene.

Lenke til kommentar

hvordan får jeg muligheten til å legge over filene da? jeg har jo formattert c-partisjonen, og skulle satse på å boote fra cden, men det ville jo den ikke.

hvordan får jeg dospromtet? får jeg deet så kan jeg jo starte instllasjonsfilen fra dos. er dos borte når jeg har formattert c?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-09 23:57, MrA| skrev:

Quote:

Den 2002-05-09 23:23, kentfa skrev:

takk fot tipset med den s-en, men det er dessverre for sent

kan jeg lage en bootdiskett uten å ha os-et innstallert?

nei. lag på en annen pc. den du bruker nå?

Og boot disker kan også lastes ned på internet..

Tror du skulle finne det du trenger her :

http://www.bootdisk.com

der ligger også en guide til intstallering:

http://www.netpathway.com/~kramer/reinstall.html

lykke til.

Lenke til kommentar

Det er ikke for sent med s'en, det er bare å kjøre den på nytt!! Ellers har toreae rett vedrørende CD-rom, har opplevd det med flere gamle maskiner. Har løst det på den måten jeg har beskrevet overfor, og ved å låne en nyere CD-spiller fra en annen maskin. Men jeg holder en STOR knapp på den måten jeg beskrev lengere opp, og den er også annbefalt av ms, spesielt for systemfolk.

Lenke til kommentar

Mulig at jeg tar feil, men jeg er temmelig sikker på at win98 cd'en er bootable. det er vel kun win2k og XP som er det?

hvis ikke så er det CD'en som er brent som ikke er blitt brent skikkelig. Hvis du skal brenne en bootbar win98 må du brenne et iso image av en orginal CD, ellers følger ikke boot info'en med.

at win95 er bootable er MEGET tvilsomt...

det er ikke noe feil med hardware, for alle CD'rom støtter booting av CD'er. (ekstremt få unntak)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...