Tor-87 Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Hei, jeg har hatt et problem en stund nå (siden jeg fikk ny PC) at jeg ikke ahr tilgang på arbeidsgruppen min (mshome). Har akkurat funnet ut at det er antivirusen min som blokker tilgangen... Jeg har virkelig ikke peiling på hvordan jeg skal få fixet slik at den ikke blokker meg fra å gå inn på arbeidsgruppen min, så kan noen hjelpe? Har Norton antivirus 2004 med Norton internet security (det hjelper ikke å disable/slå av auto protect og internet security) På forhånd takk Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Du må konfigurere firewallen til å akseptere NetBIOS-trafikk. Dette kan du gjøre ved å legge til flere regler, som beskrevet i denne artikelen. Det er også mulig å spesifisere enkelte IP-addresser som du vil ha full tilgang til din datamaskin. Dette gjøres i Home Networking i konfigureringsvinduet til Firewallen. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 (endret) Bruk den siste metoden. Å åpne for generell NetBIOS-tilgang er en kjempesikkerhetsrisiko hvis du ikke har noen annen beskyttelse, som hardware-brannvegg. Endret 19. september 2004 av sofTest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå