Gå til innhold

Dette vil jeg spørre om...

Anbefalte innlegg

Dette har helt sikkert vært inne på forumet før, men jeg må spørre om det.

Ser det er mange som legger ut spec`s på PC-en sin som signatur. Hva i all verden er vitsen med det?

1. Innleggene blir unødvendige lengre.

2. Fullt av blinkene smileys som forklarer hvor fornøyd brukeren er med de forskjellige delene.

Er vel totalt uinteresant for andre som leser, og det blir også slitsom å lese med all den dritten som blir gjentatt og gjentatt.

3. Liste over alt mulig, så også en som hadde ført på MP3-spilleren sin. Mange som fører på hva de skal ha senere og har med hver minste lille del av PC-en.

Jeg skjønner SELVFØLGELIG hvis det er noen som spør hva man har, at man da kan kline inn spec`s på PC-en. Men det må da være unødvendig å på død å liv få med det i hvert eneste lille innlegg?

Det må jo være den mest kjedligste/brukte/uinteresange signaturen (hvis man i det hele tatt skal kalle det for det).

Heng meg gjerne for det jeg nettopp skrev, men da kan dere vel begrunne det også....?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overdreven bruk av smileys er alltid slitsomt.

Bilder større enn 100x100 (særlig om de er i farger) er slitsomt.

Specs er ikke så farlig, særlig ikke med tanke på dette forumets nære bånd til hardware.no, men jeg kan ikke si jeg liker det personlig.

Og sist men ikke minst:

Lenke til kommentar

En annen ting som også kan irritere mange (inkl. meg selv) er de som lager overskrifter uten mening. Eksempler: "Hjelp", "Se her", "Hva er dette?" og "Dette vil jeg spørre om". Det gjør at veldig mange brukere går inn i tråden for å finne ut at det var en helt uinteressant tråd. Så vanskelig å lage skikkelige overskrifter er det ikke.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-09 20:53, Hidden skrev:

Ganske enkelt fordi på mange forum blir man bedt om å inkludere specs i signaturen da man ofte har relaterte spørsmål og således slipper å skrive inn informasjonen hver eneste gang man skal spørre om noe. Har selv opplevd det på et annet forum.

Håper det klarer opp litt. Og selv blir jeg ikke irritert av slike signaturer. Hva som virkelig irriterer meg er blytunge animasjoner og plagsomme, glorete Flash animasjoner, men bare ren tekst med f.eks. specs eller ordtak synes jeg er helt greit. Men det er selvfølgelig varierende meninger (ellers ville verden.. o.s.v.) :wink:

Høres foruftig ut det du sier der. Men som f.eks den topic`en vi har nå handler i om, sier det seg selv at man ikke trenger å vise spec`en sin. Og dette er jo noe man må krysse av manuelt for hvert innlegg.

Prater man om bil for å ta et eksempel, så er det vel ingen som bryr som du har 256 eller 512 ram på maskinen din? Eller om du er :smile: eller :sad: med den delen?

Tror kanskje mange bruker dette som en unnskyldning for å skryte av PC-en sin, dette gjelder selvfølgelig ikke alle. Men jeg tror man vet best selv når det er på sin plass med spec`s...

Og hvorfor er det noen som har det på vært ENESTE innlegg, flere ganger under en og samme topic? Det holder da med å skrive det en gang hvis Topicen handler om noe som kan danne spørsmål som hva slags PC folk har?

Lenke til kommentar

Det jeg synes er mest irriterende med specs i siggen, er at det lager så mye støy når en skal søke i forumet. Veldig vanskelig å finne noe info om et eller annet hardware relatert når det er hundrevis av posts med din søkestring som har absolutt ingenting med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...